Mercedes-Benz EQB apskats – elektroauto melnais zirdziņš

0

Mercedes-Benz EQB iespējams daudziem ir paslīdējis zem radara, bet noteikti ir vērts to iekļaut savā sarakstā kaut vai tamdēļ, ka ir pieejams arī ar 7 sēdvietām.

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz EQB iespējams daudziem ir paslīdējis zem radara, bet noteikti ir vērts to iekļaut savā sarakstā kaut vai tamdēļ, ka ir pieejams arī ar 7 sēdvietām.

Ja meklē elektrisko SUV, kas ir patiesi praktisks, bet vienlaikus ir stilīgs un moderns elektriskais SUV, tad Mercedes-Benz piedāvājumā tādu ir vairums. Bet tieši Mercedes-Benz EQB bija tas, kurš mani uzrunāja, jo tā cena varētu daudzus pārsteigt un dažu citu brendu pārstāvjiem likt cerēt, ka tauta to palaidīs garām.

Mercedes-Benz EQB
Mercedes-Benz EQB

Ietilpīgs un bērnu drošs

Kad Latvijā prezentēja EQS un EQS SUV, es izmantoju iespēju un iepazinu tuvāk visus tobrīd salonā pieejamos Mercedes elektroauto. Starp tiem bija arī EQB. Kad tajā iekāpu man radās sajūta, kādu es nebiju sagaidījis no šīs mašīnas – es tajā nebaidītos laist iekšā bērnus.

Mercedes-Benz EQB
Mercedes-Benz EQB

Kādam varbūt tas liks pasmīnēt, bet ticu, ka daudzi sapratīs, ko es ar to domāju. Mašīna radīja pārliecinošu iespaidu par sevi – vienlaikus glauni, bet paredzēts tādam kārtīgam jaunajam vecākam. Nemaz nerunājot par ietilpīgo bagāžnieku vai papildus opciju, kurā iegūst vēl divas sēdvietas.

Man ir jāuzsver šīs mašīnas ietilpība. Lai gan no ārpuses šī mašīna nav diži lielāka par citām mašīnām, ko esmu testējis, bērns no aizmugurējās rindas nevar ar savām pēdām masēt man muguru. Vēl vairāk tamdēļ, ka aizmugurējā rinda ir bīdāma. Vienlaikus bagāžnieks ir ļoti praktisks, gan no tilpuma skatpunkta (teju 500 litri), gan no formas faktora (kantains un augsts). Tas ir tik liels, ka, ieliekot kāju, tā neaizsniedzas līdz aizmugurējai rindai. Tomēr ir jāatzīmē, ka nav dubultā grīda, kas var būt neliela neērtība, ja plānojat glabāt mazākus priekšmetus vai uzlādes kabeli.

Mercedes-Benz EQB bagāžnieks
Mercedes-Benz EQB bagāžnieks

Šobrīd jo īpaši Latvijā aktuāls jautājums ir par daudzbērnu ģimeņu atbalstu elektroauto iegādei ar septiņām vietām (9000 EUR). Un šī mašīna vismaz neizskatīsies, ka esiet futbola komandas ģimene. Īsāk sakot – ietilpīgs, glauns un izturīgs. Reta kombinācija.

Jaudīgs, bet ar stilu

Uz testu bija dots Mercedes-Benz EQB 300 AMG 4MATIC. Pilnpiedziņas zvērs ar 168kW motora jaudu. Pirmais, ko darīju – izmēģināju vēsturisko bruģi. Daudz patīkamāka braukšana nekā Tesla Model Y, kas ir mana darba mašīna.

Mercedes-Benz EQB
Mercedes-Benz EQB

Protams, patēriņš nebūs ekonomiskajā pusē, bet vienlaikus atzīšu, ka biju gaidījis lielāku. Atceros, ka man ar Audi Q8 e-tron bija īpaši jāpiedomā, lai dabūtu patēriņu tuvu 20 kWh/100 km, jo tas visu laiku uzrādīja 25 kWh/100 km. Šim nepiedomājot bija zem 20 kWh/100 km un varēju arī redzēt 16 kWh/100 km. Attiecīgi, par spīti AMG burtu kombinācijai, ar pareizo kājas smagumu šis spēj būt arī ekonomisks. Ar manu smago kāju es varētu nobraukt 350 km, bet ar manu vieglo kāju – varētu 415 km, tātad ar vidusmēra kāju man izdotos pieveikt aptuveni 390 km, ja es vēlētos izbraukt līdz pēdējam elektronam.

Vienlaikus EQB paātrinājums nelika par sevi vilties. 8.0 sekundes līdz 100 km/h ļāva veikli apsteigt tos, kas sev zināmu iemeslu dēļ uz šosejas pārvietojās pilsētas ātrumā. Tomēr svarīgāk, ka griezes moments neiespieda iekšas sēdekļos. Mercedes-Benz manāmi ir piestrādājis, lai paātrinājums būtu straujš, bet tas nebūtu nepatīkami spēcīgs. Šis aspekts jāņem vērā, ja patīk dzīvot pa šosejas kreiso malu.

Es jau dabūju pārbaudīt, cik labi strādā atpakaļgaitas aklās zonas brīdinājums. Nekādi no savas vietas nevarēju pamanīt tuvojošos velosipēdu, bet mašīna, neļāva man turpināt braukt un brīdināja par to. Mašīnā ir iekļauta arī parkošanās palīdzības sistēma PARKTRONIC, kas atvieglo automobiļa novietošanu un palielina drošību, novēršot sadursmes risku. Protams, ir zināms, ka elektroauto ir klusi, tamdēļ Mercedes-Benz ir iestrādājuši akustisko brīdinājumu (strādā līdz 30 km/h) gājējiem un velosipēdistiem, kas ļaus satiksmi uzturēt drošu.

Mercedes pārsteidzošā kvalitāte pret cenu

Mercedes-Benz EQB cena šobrīd ir sākot no 55 050 EUR, bet noliktavā pieejami modeļi, kas maksā pat mazāk. Konkrētais Mercedes-Benz EQB 300 AMG maksā 51 000 EUR. Tas ir izdevīgāk nekā Škoda Enyaq līdz ko tam pieliek jebkuru papildus funkciju.

Mercedes-Benz EQB 300 AMG
Mercedes-Benz EQB 300 AMG

Protams, šis nav ne S-klases, ne E-klases Mercedes, bet Mercedes kvalitāte ir manāma. Stūres smagums ir īstais, beņķim viegli atrast ērtāko pozu, apdares kvalitāte neliks sevi apšaubīt. 

Pāri visam ir tikai divas lietas, kas man, īpaši piedomājot, nepatika – uzlādes kabelim īsti nebija sava vieta (to būtu jāliek lielajā bagāžniekā kopā ar pārējo) un Mercedes multimediju sistēma man bija pārāk sveša (pirmo reizi to lietoju un man sākumā bija ilgāk jāpiedomā, kā to lietot, lai gan ātri pieradu). Vienlaikus gan jāsaka, ka abas šīs lietas man nekādi neliedz izbaudīt pašu automašīnu un to ieteikt citiem.

Secinājums

Man gan neizdevās pārbaudīt dzīvē, kā lādējas EQB, jo pa nedēļas nogali man nebija iespēja izbraukt pietiekami tukšu bateriju, lai manis novērotais būtu vērā ņemams secinājums, bet pēc EV-database datiem, varu secināt, ka arī šeit viss ir kārtībā. Jā, maksimālā uzlāde ir “tikai” 112kW, bet toties vidējā uzlādes jauda ir tieši tas, kas daudziem citiem, kam ir lielāka maksimālā uzlādes jauda, pieklibo. Mercedes-Benz EQB sola vidējo jaudu turēt tuvu maksimumam – 100 kW.

Par spīti tam, ka šī mašīna dala platformu ar iekšdedzes dzinēja versiju, Mercedes-Benz ir izdevies tas, kas BMW nav sanācis – radīt sajūtu, ka šis ir labs variants ne tikai kā automašīna, bet arī kā elektriskā automašīna.

Mercedes-Benz EQB ir piemērota izvēle tiem, kas meklē elektrisko SUV, kurā apvienots moderns dizains, komforts, drošība un praktiska ietilpība. Ja var izmantot valsts atbalstu, tad šis modelis varētu būt viens no vislabākajiem elektroauto, kas pieejams uz taisnes, kur kvalitāte satiekas ar cenu.

Mercedes-Benz EQB parametri:

  • Autonomija: 448-536 km WLTP ciklā, 345-415 km reāli
  • AC (lēnā) uzlāde: 11 kW
  • DC (ātrā) uzlāde: 102-112 kW
  • Baterija (bruto): 66.5 vai 70.5 kWh
  • 0-100 km/h: 8.9 s (bāzes versija), 6.2 (350 4MATIC versija)
  • Motora jauda: 140-215 kW
  • Griezes moments: 385-520 Nm
  • Piedziņa: priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa
  • Bagāžnieka tilpums: 495 l (1710 l ar nolocītiem sēdekļiem)
  • Sēdvietas: 5 vai 7
  • V2X: –
  • Garantija: 5 gadi vai 150’000 km
Mercedes-Benz EQB un EQA
Mercedes-Benz EQB un EQA

Apskats tapis sadarbībā ar Veho.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

4 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: