Pirmais autonomais un bezemisiju kravas kuģis sāks darbu nākamgad

0

YARA Birkeland būs pasaulē pirmais pilnīgi elektriskais un autonomais konteineru kuģis. Ar šo kuģi paredz aizstāt 40 000 kravas automašīnu braucienus gadā.

Yara Birkeland autonomais un elektriskais kravas kuģis

Yara Birkeland autonomais un elektriskais kravas kuģis

YARA Birkeland būs pasaulē pirmais pilnīgi elektriskais un autonomais konteineru kuģis. Ar šo kuģi paredz aizstāt 40’000 kravas automašīnu braucienus gadā.

Vēl 2017. gadā Norvēģijas mēslošanas uzņēmums YARA International pasūtīja YARA Birkeland – pilnīgi pašbraucošu kuģi, kas ir arī pilnīgi elektrisks. Šī bija viena no visvairāk gaidītajām kuģu palaišanas reizēm 2020. gadā. Tomēr pandēmijas un neparedzētās sarežģītības dēļ autonomais un elektriskais kuģis sāks savu darbību gadu vēlāk.

Nosaukts “YARA Birkeland” pēc YARA dibinātāja, zinātnieka un novatora Kristiana Birkelanda, kuģis būs pasaulē pirmais pilnībā elektriskais un autonomais konteineru pārvadātājs. YARA jaunais kuģis samazinās NOx un CO2 emisijas un uzlabos ceļu satiksmes drošību, novēršot līdz 40’000 kravas kravas automašīnu braucienus gadā.

Yara Birkeland autonomais un elektriskais kravas kuģis
Yara Birkeland autonomais un elektriskais kravas kuģis

Sākotnēji YARA Birkeland darbosies kā personāla vadīts kuģis, pārejot uz tālvadību gadu vēlāk un sagaidāms, ka tas varēs veikt pilnīgi autonomas darbības no 2022. gada.

Kā vadošais globālais mēslojuma uzņēmums, kura misija ir apgādāt pasauli un aizsargāt planētu, ieguldījumi šajā nulles emisijas kuģī mūsu kultūraugu barošanas risinājumu transportēšanai labi atbilst mūsu stratēģijai. Mēs esam lepni sadarboties ar KONGSBERG, lai realizētu pasaulē pirmo autonomo, pilnībā elektrisko kuģi, lai sāktu komerciālu darbību.

Katru dienu ir nepieciešami vairāk nekā 100 braucieni ar kravas automašīnām, kas izmanto dīzeļdegvielu, lai transportētu produktus no YARA Porsgrunn rūpnīcas uz ostām Brevik un Larvik, kur mēs piegādājam produktus klientiem visā pasaulē. Ar šo kuģi mēs pārvietojam loģistiku no sauszemes uz jūru un tādējādi samazinām trokšņa un putekļu emisijas, uzlabojam vietējo ceļu drošību un samazinām NOx un CO2 emisijas.

Sveins Tore Holšēers, YARA prezidents un izpilddirektors.

KONGSBERG ir atbildīgs par visu galveno YARA Birkeland pamattehnoloģiju izstrādi un piegādi, ieskaitot sensorus un integrāciju, kas nepieciešama attālinātai un autonomai darbībai, papildus elektriskajai piedziņai, akumulatoram un piedziņas vadības sistēmām.

Pārvietojot konteineru pārvadājumus no sauszemes uz jūru, YARA Birkeland ir sākums nozīmīgam ieguldījumam valsts un starptautisko mērķu sasniegšanā attiecībā uz ietekmi uz vidi. Jaunā koncepcija ir arī milzīgs solis uz priekšu, lai kopumā palielinātu jūras pārvadājumus.

KONGSBERG prezidents un izpilddirektors Geir Håøy

Kuģa konstrukcija ir veikta saskaņā ar plānu, bet ar nelielu kavēšanos, ieskaitot akumulatora, vadības un navigācijas sistēmu uzstādīšanu. Autonomai loģistikai uz sauszemes projekta komanda turpina meklēt vienkāršotus risinājumus. Tieši sauszemes operāciju ieviešana izrādījusies grūtāka, kā sākotnēji tika paredzējis uzņēmums, ieskaitot pasūtījumu kvītis, ražošanu, iepakošanu, transportēšanu uz kuģi un konteineru iekraušanu un izkraušanu.

Kā atzina Yara izpilddirektors Sveins Tore Holšēers, uzņēmums patiešām nenovērtēja šāda projekta sarežģītību. Neskatoties uz to, Kongsberg Maritime tehnoloģiju un attīstības direktors Ketils Olafs Polsens paskaidroja, ka viņiem ir pilnībā gatavs kuģis, kas ir projektēts kā autonoms, un uzņēmums var sākt testēšanu reālos apstākļos.

Yara Birkeland maršruts
Yara Birkeland maršruts

Kuģa tehniskie parametri:

  • Garums: 80m
  • Platums: 15m
  • Iegrime pie pilnas slodzes: 6.3m
  • Eco ātrums: 6-7 mezgli
  • Maksimālais ātrums: 13 mezgli
  • Kravas kapacitāte: 120 TEU
  • Kravnesamība: 3200 mt
  • Bateriju kapacitāte: 7 MWh

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

3 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: