RENAULT 4EVER TROPHY – ikonas atdzimšana
4EVER Trophy izstāžu auto, ko Renault atklāja 2022. gada Parīzes auto izstādē, ir otrais ikoniskais modelis pēc Renault 5 Prototype, kas Renaulution stratēģiskā plāna ietvaros piedzīvo pārtapšanu elektriskā versijā.
4EVER Trophy izstāžu auto, ko Renault atklāja 2022. gada Parīzes auto izstādē, ir otrais ikoniskais modelis pēc Renault 5 Prototype, kas Renaulution stratēģiskā plāna ietvaros piedzīvo pārtapšanu elektriskā versijā.
Renault 4 ir daudz vairāk, nekā vienkārši automašīna – tā ir īsta ikona. Pēdējos 60 gados šis modelis ir pārvarējis paaudžu un sociālās atšķirības; vairāk nekā 100 valstīs pārdoti astoņi miljoni šo automobiļu. Tas ir vienlīdz ērts gan pilsētās, gan laukos, kā arī daudzfunkcionāls – ar to var braukt uz darbu, ceļojumos, izmantot kravu pārvadāšanai un daudz kam citam. Tas ir nepretenciozs, tomēr pievilcīgs, stilīgs, piemērots ikvienam un vienlīdz labi patīk gan vīriešiem, gan sievietēm.
Šī modeļa ražošana tika pārtraukta pirms 30 gadiem, tomēr 4L tā arī nekad nepazuda no uzmanības loka. Tas ir viens no oriģinālajiem “jaunāko laiku” retro automobiļiem – 4L Trophy pēdējos 25 gados ir vēlreiz pierādījis sevi kā daudzpusīgu auto, kuram piemīt savs šarms. Tas izskaidro, kādēļ šis modelis joprojām tik ļoti patīk sabiedrībai, pat jaunākajām paaudzēm.
4EVER Trophy izstāžu auto, ko Renault atklāja 2022. gada Parīzes auto izstādē, ir otrais ikoniskais modelis pēc Renault 5 Prototype, kas Renaulution stratēģiskā plāna ietvaros piedzīvo pārtapšanu elektriskā versijā. Varētu teikt, ka Renault smeļas iedvesmu savā pagātnē, lai varētu labāk elektrificēt nākotni.
Moderna pieeja un liela uzdrošināšanās
Zem Renault 4EVER Trophy izstāžu auto spēcīgās virsbūves redzama tā stilistiskā saikne ar 4L priekšgājēju. Sākotnējā automobiļa galvenās iezīmes ir no jauna iedzīvinātas šajā konceptauto:
- tā siluets ar izteiksmīgu motora pārsegu, buferiem un raksturīgo slīpo aizmuguri ir uzreiz atpazīstams;
- trapeces formas aizmugurējie logi ar noapaļotajiem stūriem sānos atrodas tieši virs aizmugurējiem riteņiem;
- sāni priekšpusē atstāti ļoti vienkārši – bez lukturiem un stilīga marķējuma;
- spārni atrodas virs riteņu arkām un sniedzas līdz pat priekšējām sānu durvīm;
Retro stils harmoniski saplūst ar pārējām izsmalcinātajām un tehnoloģiskajām līnijām, kas redzamas auto virsbūvē. Šim izstāžu automobilim ir izteiksmīgi izliekumi un ļoti rūpīgi izstrādāts režģis. “Ultra tehnoloģiska” stila savienojumi starp spieķiem un virsbūvi parāda precizitāti un auto mūsdienīgumu. To pašu var sacīt par ļoti rūpīgi izstrādāto jumta aprīkojumu un dizainu.
Renault 4 ir mīts. Savukārt mīti ir nemirstīgi! R4 ir automobilis, ko var iemīlēt ikviens, un mēs vēlamies no jauna atklāt šo universālo dimensiju modernā un elektriskā interpretācijā.
Luka de Meo (Luca de Meo), Renault izpilddirektors
Lai 4EVER Trophy ievestu modernajā laikmetā, tā plūdlīniju formas esam papildinājuši ar tehnoloģisku izsmalcinātību. Visas daļas ir rūpīgi izstrādātas, tādēļ dizains piesaista gan tos, kuri pazīst 4L un tā slaveno pagātni, gan arī jaunākas paaudzes.
Žils Vidāls (Gilles Vidal), Renault zīmola un dizaina nodaļas viceprezidents
Inovatīvi lukturi
4EVER Trophy piešķir jaunas nianses Renault 4 ikoniskajam, platajam horizontālajam režģim, kurā iebūvēti apaļi Matrix LED lukturi. Tie piešķir automobilim spēcīgu individualitāti. Kaut arī šim modelim raksturīgie taisnstūra formas aizmugurējie lukturi ar noapaļotām malām ir pilnībā pārveidoti, tie uzreiz ir atpazīstami, un ir skaidri redzama atsauce uz ikonisko 4L.
Viegls bezceļu auto ar nepārprotamu vēlmi doties piedzīvojumos
Šis ir elektroautomobilis, kas var doties pa vēl neiebrauktām takām. Tieši tādu pirmo iespaidu rada pēc izskata nedaudz skarbais 4EVER Trophy izstāžu auto. Šis konceptauto un tā elektromotors atspoguļo to, kāds būs sērijveida ražošanas modelis.
4EVER Trophy apakšējā daļa ir krāsota Gun Metal sudraba krāsā, padarot to piemērotu braucieniem brīvā dabā. Šis izstāžu automobilis aicina atklāt jaunus apvāršņus, izstarojot nepārprotamu piedzīvojumu meklētāja garu. Tā izskatam ar sudraboto pārklājumu un fuksīnsarkanajiem akcentiem uz jumta stiprinājumiem, piekares atsperēm, emblēmām uz riteņiem un citām detaļām piemīt zināma oriģinalitāte.
Bagijam līdzīgais 4EVER Trophy izskatās azartisks. Atbrīvotajā telpā zem motora pārsega ir liela gaisa izplūdes zona, kas ievērojami uzlabo priekšpuses centrā novietotā radiatora efektivitāti. Priekšējā pārkare ir ievērojami saīsināta, nodrošinot lielāku klīrensu. Rezerves ritenis ir novietots uz oglekļa šķiedras jumta, savukārt lāpsta un smilšu trapi iestiprināti aizmugurējo durvju augšdaļā – šis auto tiks galā ar jebkuru situāciju uz ceļa.
Apjomīgās plāksnes virsbūves aizsardzībai auto apakšējā daļā veido 20 cm apmali ap riteņu arkām. Augstu novietotā virsbūve izceļ 753 mm platos riteņus uz 19 collu diskiem. Apakšā ir aizsargplāksne, kas labāk pasargā akumulatoru, kas atrodas šasijas vidū. Katram 4EVER Trophy ritenim ir redzams kompresors, ko ātri var regulēt no auto iekšpuses, pielāgojot gaisa spiedienu riepās atbilstoši apvidus apstākļiem.
Kaut arī 4EVER Trophy pēc savas būtības ir nepārprotams “bezceļu” auto, tas būvēts tā, lai sagādātu prieku, braucot pa jebkādu ceļu. Paredzams, ka 4L būs tikpat daudzpusīgs, kā bija savulaik tā priekšgājējs, pareizāk sakot, kāds tas bijis vienmēr kopš 1962. gada.
Nākotnes B segmenta SUV
4EVER Trophy izstāžu auto paver ceļu pilnībā elektriskajam B segmenta SUV, kas vienlīdz brīvi pārvietosies gan pa pilsētas, gan pa lauku ceļiem. Tāpat kā Renault 5, tas būvēts uz CMF-BEV platformas B segmenta elektroautomobiļiem. Šī platforma garantē labāko veiktspēju attiecībā uz sniedzamību, akustiku un auto uzvedību uz ceļa, neko nezaudējot dizaina ziņā.
Nākamo Renault 5 un Renault 4 modeļu pozicionēšana tirgū lielā mērā līdzināsies Clio un Captur. 4EVER Trophy un Renault 5 Prototype, kas bija apskatāmi arī Renault stendā Parīzes auto izstādē, iemieso Renault “Nouvelle vague” (Jaunais vilnis) ideju.
Nākotnes automobilis, kas taps, par pamatu izmantojot 4EVER Trophy projektu, tiks ražots Francijā, tāpat kā tā priekšgājējs. Kopīgo iezīmju dēļ visi automobiļi uz CMF-BEV platformas tiks ražoti ElectriCity centrā Francijas ziemeļos.
Uzlādēts viedoklis
Beidziet māžoties, sāciet ražot! Gaidām Renault 4 nevis 4EVER TROPHY. Mums vajag pieejamus elektroauto, nevis mītus. Pēdējā laikā starp jaunajiem konceptiem visvairāk uzrunā Citroen Oli, kas pievērsās efektivitātei un aprites ekonomijai, bet arī to mēs diez vai ieraudzīsim uz ielām. Šis ir skaists, bet vienlaicīgi nekāds.