Renault 5 atgriežas kā elektroauto
Reiz vispārdotākā Francijas automašīna ar leģendāro nosaukumu ir atdzīvināta kā elektroauto – Renault 5 E-Tech Electric.
Reiz vispārdotākā Francijas automašīna ar leģendāro nosaukumu ir atdzīvināta kā elektroauto – Renault 5 E-Tech Electric.
Pirmās paaudzes Renault 5, ko ražoja no 1972. gada, ilgus gadus bija visvairāk pārdotais auto Francijā (1972.g.-1986.g.). ASV tas tika pārdots kā Le Car, bet tur tam bija daudz mazāk panākumu nekā Eiropā. Renault 5 pārstāja ražot 1996. gadā, bet tagad nosaukums ir atdzīvināts, lai iedzīvinātu stagnējošās Renault EVolūcijas tempus.
Renault 5 bija pirmais automobilis, kura degvielas patēriņš bija zem simboliskajiem 5 litriem/100 km atzīmes pie 90 km/h. Un jau 1974. gadā bija pieejams elektriskajā versijā iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi līdz 110 km!
Jaunais Renault 5 izskatās gandrīz identiski konceptauto, kas tika prezentēts 2021. gadā, un tas daudz ko izsaka par Renault uzticību savai dizaina nodaļai. Mūsuprāt, tas izskatās ļoti forši un piesaistoši, bet, protams, variet izteikt savas domas komentāru sadaļā.
Daži produkti ir maģiski. Jums nav vajadzīgas bezgalīgas diskusijas: visi vienmēr ir vienisprātis par to, kas jādara. Un viņi to vienkārši dara. Nav inerces. Kad uzņēmums atdzīvina automašīnu, kas atstāja tik lieliskas atmiņas, viņi tajā ielej milzīgu mīlestību. Tas vienmēr ir daudzsološs nākotnei, jo to atzīst klienti. Viņi var redzēt mīlestību, kas ieguldīta automašīnā.
Luka de Meo, Renault grupas izpilddirektors
Pamatojoties uz The Future is NEUTRAL, Renault grupas meitasuzņēmuma, kas specializējas aprites ekonomikā, pieredzi, un saskaņā ar zīmola saistībām Renault 5 E-Tech Electric sasniegs kopējo pārstrādājamības līmeni 85%, ietverot 19,4% pārstrādātu materiālu. (ISO14021 standarts) un 26,6% materiālu, kas atgūti no aprites ekonomikas, tostarp 41 kg pārstrādātu polimēru. Sēdekļu audumi tiks izgatavoti no pilnībā pārstrādāta materiāla Techno un Iconic Cinq apdares līmeņos. Pēdējā būs arī bioloģiski iegūti materiāli stūres rata un salona izolācijai.
Pilnīgi jaunā Renault 5 pamatā ir tā sauktā AmpR Small platforma, kas iepriekš bija pazīstama kā CMF-B EV arhitektūra. Tas ir paredzēts B segmenta EV, un tas būs arī pamats gaidāmajam Renault 4. Renault 5 būs pieejami ar divām akumulatora izvēles iespējām, abām izmantojot niķeļa-mangāna-kobalta (NMC) ķīmiju. Bāzes komplektācija būs ar 40 kWh akumulatoru un WLTP braukšanas diapazonu līdz 300 kilometriem, savukārt lielākajai opcijai ir 52 kWh, un tas palielina maksimālo paredzamo nobraucamo attālumu līdz 400 km. Protams, neieliekot lielu akumulatoru, attiecīgi arī Renault varēs piedāvāt ļoti labu cenu – Renault 5 sākuma cena Francijā bez subsīdijām solās būt 25’000 €.
Interesanti, ka Renault neslēpj akumulatora svaru. Lielākais akumulators sastāv tikai no četriem lieliem moduļiem ar 46 elementiem katrā modulī, savukārt mazākajā komplektā ir trīs moduļi, katrs ar 31 nedaudz lielāku elementu. Šī pieeja atšķiras no tās, kas tiek izmantota nu jau pārtrauktajai Zoe, kas izmanto divpadsmit mazākus moduļus un palīdz ietaupīt aptuveni 20 kilogramus. Renault 5 lielais akumulators sver aptuveni 280 kg, un mazākais sver 240 kg.
Runājot par svaru, šis pilsētai piemērotais EV sver 1450 kg, ja tas ir aprīkots ar 52 kWh akumulatoru, tādējādi tas ir tikpat viegls kā dažas salīdzināmas iekšdedzes dzinēja automašīnas. Kā par pārsteigumu, tas arī ir spējīgs vilkt piekabi līdz 500 kg.
Renault 5 izmērā atrodas kaut kur starp Twingo un Clio hečbekiem. Garumā tas ir 3,92 metri, platumā 1,77 m un augstumā 1,5 m. Bagāžnieka tilpums ir 326 litri, un cik zināms nav frunka. Tomēr autoražotājs saka, ka bagāžniekā ir īpašs nodalījums, kurā glabāt uzlādes kabeli.
Francijas jaunais elektroauto ir pieejams tikai ar priekšējo riteņu piedziņu un tam ir trīs jaudas iespējas: 70 kW, 90 kW un 110 kW. Pirmās divas jaudas var iegādāties tikai kopā ar 40 kWh akumulatoru, savukārt jaudīgākais motors tiek piegādāts tikai ar lielāku, 52 kWh akumulatoru. No 0 līdz 100 km/h stundā paātrinājums, pēc Renault domām, aizņem mazāk nekā astoņas sekundes.
Visas versijas var uzlādēt ar lēno uzlādi (AC) līdz 11 kW. Kas attiecas uz ātro uzlādi (DC), Renault 5 var uzņemt līdz 80 kW, ja tā ir aprīkota ar 70 kW vai 90 kW motoru, savukārt augstākā versija var uzņemt līdz 100 kW. Tomēr maksimālā jauda nav tik ļoti no svara, ja vidējo jaudu var noturēt augstu. Šobrīd nav informācijas par to.
Jaudīgākajām divām Renault 5 versijām standarta aprīkojumā ir iebūvēta ar V2L un V2G funkcionalitāte, kas nozīmē, ka mašīna kļūst par bateriju uz riteņiem, lai darbinātu tādas ierīces un instrumentus, kam maksimālā jauda ir 3,7 kW, un spētu arī dot elektrību tīklā, kad tas ir nepieciešams vai izdevīgi. Franču EV standarta aprīkojumā ir arī Plug & Charge, kas nozīmē, ka īpašniekam nebūs pašiem jāveic autorizācija katru reizi, kad automašīna ir jāuzlādē.
Renault 5 E-Tech Electric ir aprīkota ar jaunākās paaudzes OpenR Link sistēma ar iebūvētu Google un pieejamām vairāk nekā 50 lietotnēm un praktiskiem pakalpojumiem, piemēram, elektriskās uzlādes integrēšana plānotajā ceļojumā. Protams, Android Auto un Apple CarPlay pieejami un pie tam bezvadu režīmā. Bet Renault sola arī savu asistentu, ko nosaukuši par Reno, kas mijiedarbojas ar vadītāju un pasažieriem gan automašīnas iekšpusē, gan ārpusē. Un, tā kā tas ir integrēts ar mākslīgā intelekta tērzēšanas robotu ChatGPT, tas var atbildēt uz jautājumiem, izmantojot būtībā visu internetu kā informācijas avotu.
Renault 5 ražošana sāksies 2024. gada vasarā.
Rakstā “Renault 5 ražošana sāksies 2025. gada vasarā”. Kļūda. 24 gadā sāks ražot, septembrī pirmās piegādes
Paldies, ka pamanīji!