Tesla Supercharger uzlādes stacijas pieliek treknu punktu bezmaksas uzlādei
Ilgstoši viens no iemesliem iegādāties Tesla bija bezmaksas uzlāde Rīgā (un Rēzeknē), bet tagad laiki ir mainījušies!

Tesla Supercharger Rīgā (Avots: Tesla Charger konts platformā X)
Ilgstoši viens no iemesliem iegādāties Tesla bija bezmaksas uzlāde Rīgā (un Rēzeknē), bet tagad laiki ir mainījušies!
Kārdinoši skan – šis “bezmaksas” vārds! Divus ar pusi gadus Teslas Supercharger uzlādes staciju Rīgā (un varbūt arī pat Rēzeknē) varēja izmantot Tesla automašīnu īpašnieki bez maksas, radot vieglu skaudību citu elektroauto īpašnieku acīs un radot Tesla taksometru kompānijām fenomenālu biznesa priekšrocību. Bet tagad? Spēle no šodienas ir mainījusies!
Tieši tā! Tas ir noticis. Teslas Supercharger uzlādes punkti Latvijā vairs nav brīvbiļete uz elektrisko paradīzi. Cena tagad ir noteikta – tieši 0,38 EUR/kWh. Un, godīgi sakot, tā nav nekāda pasaules gala cienīga drāma. Šis tarifs iekļaujas pašreizējā “citu” uzlādes operatoru cenu diapazonā.

Tātad, ja esi lādējies citur, nekāds šoks nebūs. Bet, dāmas un kungi, Tesla nāk klajā ar savu īpašo pikantumu – neprātīgu dīkstāves maksu (idle fee) 1 EUR minūtē! Jā, jūs izlasījāt pareizi. Vesels eiro par katru nevajadzīgi nostāvētā minūti pēc uzlādes beigām (pēc 15 min atļautās dīkstāves). Tas, bez šaubām, pamatīgi mainīs gan Rīgas, gan Rēzeknes Supercharger staciju pieprasījumu. Pēkšņi visiem taksometru vadītājiem parādīsies nevaldāma vēlme nekavējoties atvienoties un atbrīvot vietu. Beidzot!


Bet ziniet, kam šī jaunā kārtība patīk vēl vairāk? Visiem pārējiem uzlādes operatoriem! Jo tagad Teslas īpašniekiem (īpaši taksometru flotēm, kas … prot atrast veidus, kā ietaupīt) vairs nav nekāda attaisnojuma neizmantot citas uzlādes stacijas. Pazudis ir maģiskais “Bet Tesla man ir par brīvu!”. Nu, vairs nav. Laipni lūgti kapitālismā, kur elektroniem ir cena un arī dīkstāve maksā! Šī situācija varētu arī kardināli mainīt dzīvību citās uzlādes tīklu stacijās un noteikti veicinās veselīgu konkurenci visā Latvijas uzlādes ainavā. Tātad, lai arī “bezmaksas” ēra ir pagājusi, nākotne izskatās… efektīvāka. Un tas ir labi.

Un te nu mēs nonākam pie lielā jautājuma, kas uzjundī industrijas entuziastu prātos: Ja reiz Tesla tagad oficiāli pelna naudu Latvijā, iekasējot maksu par uzlādi, kas, dabiski, prasa reģistrētu uzņēmumu vietējā līmenī, tad kāpēc gan reģistrēt uzņēmumu, ja ne… lai beidzot atvērtu to ilgi gaidīto, mītisko Tesla servisa centru? Vai tiešām šis ir tas brīdis? Vai mēs beidzot varam sagaidīt, ka par mistiskiem krakšķiem vai nestrādājošu Spotify, kas izdomājis dzīvot savu dzīvi, vairs nevajadzēs doties ceļojumā uz kaimiņvalstīm, lai garantijas ietvaros to salabotu? Laiks rādīs, bet ziniet, ka SIA Tesla ir reģistrēta 2007. gadā un nodarbojas ar elektroinstalācijām, tai skaitā, apkalpo Tesla Supercharger Latvijā. Tas nav daļa no Tesla, ko mēs domājam, kad domājam par elektroauto, cilvēkam līdzīgiem robotiem, baterijām vai Īlonu Masku.
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!