Top 8 Krievijā ražotie elektroauto
Krievijas autoražošana pēdējās desmitgades, maigi sakot, iepaliek no pārējās pasaules. Tomēr arī šajā valstī tiek ražoti elektroauto. Šajā rakstā apkopoti daži no interesantākajiem piedāvājumiem.
Krievijas autoražošana pēdējās desmitgades, maigi sakot, iepaliek no pārējās pasaules. Tomēr arī šajā valstī tiek ražoti elektroauto. Šajā rakstā apkopoti daži no interesantākajiem piedāvājumiem.
Lai gan šobrīd nav pieejama elektriskā Ņiva, kas noteikti būtu populāra visā pasaulē, ja būtu aprīkota ar gana pieklājīgiem rādītājiem, ir interesanti apskatīt, ko austrumu kaimiņi piedāvā elektroauto jomā. Zemāk aplūkosim dažus no Krievijas interesantākajiem piedāvājumiem.
1. Zetta
Šo četrvietīgo mazauto izstrādā jau no 2016.g. un tas atkarībā no bateriju aprīkojuma spētu pieveikt 200-560 km ar vienu uzlādi. Tā ražošanai vajadzēja uzsākties šī gada sākumā, bet joprojām par to nav ziņu un valdība paziņojusi, ka neieguldīs solītos finansējumus projektā. Žēl, jo solītā sākuma cena būtu no 5’400 €.
2. Marussia
Marussia tika izstrādāts jau 2008. gadā un tobrīd maksāja sākot no 55’000 € (4’600’000 RUB). Vien 30 vienības tika saražotas un 2014.g. uzņēmums bankrotēja.
2017.g. uzņēmums, kas bija Marussia dīleris nopirka sešas vienības no privātpersonām, lai tās uzlabotu un piedāvātu superauto uz Marussia bāzes. Šobrīd nav ziņu par jaunā superauto nonākšanu līdz ražošanas fāzei.
3. Eļ-Diližans
Krievijas okupētajā Krimā ir reģistrēts autoražotājs Eļtavr, kas sevi pozicionē kā pirmais Krievijas mazo komerciālo elektrisko transportlīdzekļu ražotājs. 2019.g. tas prezentēja savu mazo elektrobusu Eļ Diližanu. Lētākā autobusa versija maksā sākot no 15’300 € un iespēj 40 km ar vienu uzlādi, bet dārgākā iespēj 180 km un maksā no 34’300 €.
Eļtavr piedāvājumā ir arī elektriskie kravas transportlīdzekļi un katamarāni.
4. KamAZ-6282 un LiAZ-6274
Abi šie autobusi tika prezentēti 2016. gadā. KamAZ spēj veikt 70 km ar vienu uzlādi, bet LiAZ – 200 km. To augstākā komplektācija maksā 355’000 €.
Abi autobusi kopš 2018.g. kursē pa Maksavas ielām.
5. KamAZ-1221 S.H.A.T.L.
Šis bezpilota elektriskais cilvēku pārvadātāja transportlīdzekļa prototips pirmo reizi tika atrādīts 2016.g., bet jau 2018.g. tam bija gatavs otrais prototips. Ar 120 km lielu autonomiju un līdz 12 cilvēku kapacitātei tas būtu piemērots sabiedriskā transporta maršrutiem ar mazu noslodzi. KamAZ sola ražošanu uzsāk 2021./2022. gadā un uz ielām to varētu ieraudzīt 2023./2024. gadā.
6. Muravey
Muravey (Skudra) Krievijā ir pazīstams kā kravas triciklu ražotājs, kas ražoja triciklus līdz 1995. gadam. Tulas ražotne atsāka darbību šī gada maijā un piedāvā mazu elektrisko kravas mašīnu ar kravnesamību līdz 1 tonnai.
Muravey BTC 02 ir aprīkots ar 4 kW motoru un iespēj 22 km/h. Ar vienu uzlādi tas spēj pieveikt 70-90 km. Tas maksā sākot no 14’800 €, bet jārēķinās, ka tas nav sertificēts, lai piedalītos satiksmē.
7. Kalašņikova elektrotransportlīdzekļi
Tieši Kalašņikovs, kas vairāk ir pazīstams kā šaujamieroču ražotājs, ir viens no ražīgākajiem elektroauto ražotājiem Krievijām. Tā portfelī atrodas Ovum elektriskie policijas tricikli, kas tika izmantoti Maskavas FIFA Pasaules kausā futbolā, IZh Pulsar elektriskie motocikli, kas iespēj 150 km ar vienu uzlādi, un arī elektriskie taksometri un koplietošanas automašīnas OVUM UV-4.
2018.g. Kalašņikovs nokļuva daudzos pasaules medijos, kad prezentēja pēc viņu vārdiem Tesla konkurentu Sv-1, kas ir vizuāli balstīts uz IZH-21252 Kombi. Sv-1 iespēj 350 km ar vienu uzlādi un spēj ieskrieties 0-100 km/h vien 6 sekundēs.
8. KamAZ Kama-1
Šī gada decembrī Krievijas kravas automobiļu ražotājs KamAZ iepazīstināja pasauli ar elektriskā pilsētas krosovera Kama-1 prototipu. Ražotājs saka, ka varētu uzsākt tā ražošanu, ja būs valsts finansiāls atbalsts tam. Kama-1 tehniskie parametri ir pietiekami adekvāti (33 kWh akumulators, 80 kW motors, 250 km autonomija) un solītā cena ļoti pievilcīga (sākot no 11’200 €).
Tomēr, redzot citu Krievijas elektroauto veiksmes stāstus, neieteiktu diži lolot cerības uz projekta dzīvotspēju un vēl mazāk uz pieejamību ārpus Krievijas.
Labs apskats. Tiešām foršs.