Toyota prezentē Hilux prototipu ar ūdeņraža šūnu dzinēju

0

Prezentējot Hilux prototipu ar ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu, Toyota ir sasniegusi kārtējo pagrieziena punktu virzībā uz nulles oglekļa nākotni.

Toyota Hilux Hydrogen

Toyota Hilux Hydrogen (Publicitātes foto)

Prezentējot Hilux prototipu ar ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu, Toyota ir sasniegusi kārtējo pagrieziena punktu virzībā uz nulles oglekļa nākotni.

Prototips vēlreiz skaidri parāda, ar kādu vērienu un kādiem spēka piedziņas risinājumiem Toyota īsteno savu nulles oglekļa mobilitātes stratēģiju – lai atbilstu dažādām lietotāju vajadzībām un darba vidēm visā pasaulē, ražotājs piedāvā hibrīda elektriskos, uzlādējamā jeb plug-in hibrīda elektriskos, akumulatoru elektriskos un ūdeņraža degvielas šūnu elektriskos spēka agregātus.

Toyota Hilux Hydrogen
Toyota Hilux Hydrogen

Revolucionārais pikaps tika prezentēts Toyota Manufacturing UK automašīnu rūpnīcā Derbijā, Anglijā. Tas tika izstrādāts kopprojektā ar konsorcija partneriem, bet finansiālu atbalstu projekta īstenošanai nodrošināja Apvienotās Karalistes valdība. Hilux ir globāla mēroga Toyota zīmola ikona ar ārkārtējas uzticamības un izturības reputāciju. Izstrādes projektā tika pētīts, kā šīs īpašības varētu saglabāt, modelī ieviešot jaunu nulles emisijas degvielas šūnu elektrisko spēka piedziņu.

Automašīnas profils

Jaunajā spēka agregātā izmantoti degvielas šūnu elektriskā sedana Toyota Mirai galvenie elementi. Nepilni 10 šīs tehnoloģijas komerciālas ražošanas gadi ir pierādījuši tās kvalitāti, turklāt vienīgie izmeši degvielas šūnu sistēmas lietošanas laikā ir tīrs ūdens.

Toyota Hilux Hydrogen
Toyota Hilux Hydrogen (Publicitātes foto)

Ūdeņradis tiek glabāts trīs augstspiediena tvertnēs un pēc pilnas uzpildes prototipam provizoriski nodrošina vairāk nekā 600 km nobraucamo attālumu – ievērojami vairāk, nekā varētu sasniegt ar akumulatoru elektrisko sistēmu [Tesla Cybertruck – 800km, Ford F-150 Lightning – 515 km, Rivian R1T – 640 km, Hummer EV – 610 km]. Hibrīda akumulators, kurā tiek uzglabāta saražotā elektroenerģija, ir novietots aizmugurējā kravas klājā, tādēļ tam nav negatīvas ietekmes uz mašīnas salona ietilpību.

Projekta vēsture

Projekta pirmsākumi meklējami 2022. gada ievadā, kad TMUK un Toyota Motor Europe veica tā priekšizpēti. Pēc tam ar Advanced Propulsion Centre (bezpeļņas organizācija, kas atbalsta tīrāku tehnoloģiju un jaunu mobilitātes koncepciju izstrādi) starpniecību tika iegūts finansējums no Apvienotās Karalistes valdības. Saņemot papildu atbalstu no Toyota Motor Corporation (TMC), TMUK un konsorcija partneri Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies un Thatcham Research 2022. gada 1. jūlijā sāka intensīvu projektēšanas un izstrādes programmu.

Toyota Hilux Hydrogen
Toyota Hilux Hydrogen (Publicitātes foto)

Prototipa montāža atbilstoši Toyota ražošanas sistēmas principiem īpašā vietā TMUK rūpnīcā sākās šī gada 5. jūnijā. Pirmais ūdeņraža šūnu Hilux tika pabeigts tikai trīs nedēļas vēlāk. Līdz šī gada beigām kopumā tiks uzbūvēti 10 šādi auto, un visiem tiks veiktas stingras pārbaudes, lai pārliecinātos, ka to drošība, veiktspēja, dinamika, funkcionalitāte un izturība atbilst augstajiem standartiem, kas tiek prasīti no sērijveida modeļiem.

Projekts ir ļāvis TMUK attīstīt un izmantot jaunas iemaņas degvielas šūnu automašīnu un ūdeņraža sistēmas komponentu jomā. Visiem konsorcija partneriem bija ārkārtīgi svarīga loma jau programmas sākotnējā posmā. Piemēram, Ricardo pildīja dažādus dizaina un izstrādes uzdevumus, kā arī paralēli speciālistiem no TMUK plānoja visu ražošanas procesu. Tuvāko mēnešu laikā Ricardo veiks visaptverošu automašīnas izvērtēšanu, un tikai tad tiks pieņemts lēmums, vai šīs desmitgades otrajā pusē tā nonāks sērijveida ražošanā.

Uzlādēts viedoklis

Nebrīnīsimies, ja šis prototips tā arī nenonāks līdz ražošanai… Ja jau Toyota bez Apvienotās Karalistes atbalsta nevēlas pati izstrādāt šo, tad kāda iespēja, ka tas tiks pie masām? Nemaz nerunājot par to, ka nav kāds, kas uzņemtos attīstīt ūdeņraža uzpildes tīklu. Esošās ūdeņraža stacijas Kalifornijā un Apvienotajā Karalistē slēdz ciet. Kā arī tie 600 km (reāli ~400km) Latvijā nozīmē, ka būtu bail braukt līdz Liepājai, jo potenciāli vienīgā Baltijas ūdeņraža uzpildes stacija Rīgā, var izrādīties nesasniedzama vai ārpus darba laika (tā atrodas Rīgas Satiksmes iežogotā galapunktā).

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: