Vācu “premium” sporta auto ražotājs “Porsche” prezentē savu otro pilnībā elektrisko SUV – “Cayenne Electric”
Pasaules pirmizrādi piedzīvoja divi modeļi “Porsche Cayenne Electric” un “Porsche Cayenne Turbo Electric”, iezīmējot jaunu ēru vācu “premium” sporta auto ražotāja vēsturē, informēja uzņēmumā.
Porsche Cayenne Electric un Cayenne Turbo Electric (Publicitātes attēls)
Pasaules pirmizrādi piedzīvoja divi modeļi “Porsche Cayenne Electric” un “Porsche Cayenne Turbo Electric”, iezīmējot jaunu ēru vācu “premium” sporta auto ražotāja vēsturē, informēja uzņēmumā.
“Cayenne Electric” ir jau otrais pilnībā elektriskais “Porsche” sporta apvidus auto (SUV). Pilnībā elektriskais SUV apvieno “Porsche” DNS ar progresīvām tehnoloģijām – līdz 850 kW (1156 ZS) liela jauda, 0–100 km/h 2,5 sekundēs, uzlādes jauda līdz 400 kW un nobraukums līdz 642 kilometriem. Tas ir visu laiku jaudīgākais sērijveida “Porsche“ modelis un vienlaikus tas ir daudzpusīgāks kā jebkad agrāk: dinamisks uz ceļa, pārliecinošs bezceļa apstākļos un komfortabls tālos braucienos.

Savulaik tieši “Cayenne” bija modelis, ar kuru “Porsche” savu leģendāro sporta automobiļu stāstu pirmo reizi turpināja pilnīgi jaunā segmentā. Kopš pasaules pirmizrādes 2002. gada septembrī šis sportiskais SUV ir kļuvis par globālu veiksmi. Tagad sākas nākamais posms – pilnībā elektriskais “Cayenne”.
“Cayenne Electric” demonstrē veiktspēju pavisam jaunā dimensijā un tās pamatā ir tehnoloģijas, ko esam radījuši autosportā. Šis modelis nosaka jaunus standartus SUV segmentā – gan braukšanas īpašību, gan uzlādes ziņā. Izcila elektriskā veiktspēja apvienojas ar ikdienas praktiskumu. Pircēji iegūst gan lielisku komfortu garos braucienos, gan nepārspējamas bezceļu pievarēšanas iespējas.
“Porsche AG” valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme
“Porsche” ir starp tiem autoražotājiem, kas 2025. gadā piedzīvo vienas no straujākajām pārmaiņām, jo aptuveni 36 % no uzņēmuma šogad pasaulē pārdotajiem automobiļiem ir bijuši elektriski. “Cayenne Electric” ir nākamais šīs attīstības posms un papildina esošo “Cayenne” iekšdedzes un “plug-in” hibrīda modeļu klāstu, “Porsche” sniedzot pilnvērtīgu piedziņas sistēmu izvēli.
Superauto veiktspēja un Formula E līmeņa rekuperācija
Sākotnēji pilnībā elektriskā “Cayenne” klāstā būs divi modeļi: “Cayenne Electric” un “Cayenne Turbo Electric” – abi ar pilnpiedziņu un aprīkoti ar “Porsche Traction Managemet” (ePTM).

“Cayenne Turbo Electric” no nulles līdz 100 km/h stundā spēj paātrināties vien 2,5 sekundēs, no nulles līdz 200 km/h – 7,4 sekundēs, un sasniedz maksimālo ātrumu 260 km/h. Šo jaudīgo e-veiktspēju nodrošina jaunizstrādātā piedziņas sistēma, kas ar aktivizētu “Launch Control” attīsta jaudu līdz 850 kW (1156 ZS) un griezes momentu līdz 1500 Nm. “Turbo” versijai tiek izmantota autosportam radīta inovācija, proti, modelim uz aizmugurējās ass novietotajam elektromotoram ir tiešā eļļas dzesēšana, kas nodrošina augstu, nepārtrauktu jaudu un efektivitāti. Normālajā braukšanas režīmā ir pieejama 630 kW (857 ZS) jauda. Ar “Push-to-pass” funkciju, nospiežot pogu, 10 sekundes pieejama papildu 130 kW (176 ZS) jauda.
Tikmēr bāzes elektriskajam “Cayenne” modelim normālajā braukšanās režīmā jauda ir 300 kW (408 ZS), bet aktivizējot “Launch Control” – 325 kW (442 ZS) un griezes moments ir 835 Nm. No nulles līdz 100 km/h tas ieskrienas 4,8 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 230 km/h.
“Cayenne Electric” var lepoties arī labākajiem enerģijas atgūšanas rādītājiem, sasniedzot “Formula E” cienīgu līmeni ar rekuperācijas jaudu līdz pat 600 kW. Ikdienā aptuveni 97 % no visām bremzēšanas darbībām var veikt tikai ar elektromotoru. Mehāniskajām berzes bremzēm reti kad ir jāiesaistās. “Cayenne Turbo” modelim papildu komplektācijā pieejamas arī “Porsche” keramiskās kompozītmateriāla bremzes (PCCB).
“Cayenne Electric” daudzpusību lielā mērā nodrošina šasija. Abu modeļu standarta aprīkojumā ir iekļauta adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ar “Porsche” aktīvo piekares vadības sistēmu (PASM). “Turbo” modelis aprīkots arī ar “Porsche” griezes momenta vektorizācijas sistēmas “Plus” (PTV Plus) ierobežotas slīdes diferenciāli. Abus modeļus var aprīkot ar aizmugurējās ass stūrēšanu, kas nodrošina aizmugurējo riteņu pagriešanos pat par pieciem grādiem. Turklāt flagmanim pirmo reizi ir pieejama arī “Porsche Active Ride” balstiekārtas sistēma. No “Porsche” sporta sedaniem aizgūtā un pirmo reizi “Cayenne” modelī izmantotā aktīvā balstiekārtas sistēma gandrīz pilnībā kompensē virsbūves kustības un nodrošina izcilu stabilitāti, dinamiku un komfortu.
Inovatīva uzlāde – ātra, stabila un bez kabeļiem
Pilnībā elektrisko “Cayenne” modeļu uzbūves pamatā ir 113 kWh augstsprieguma akumulators, kas ir izstrādāts no jauna un kam optimālas siltuma pārvaldības nodrošināšanai ir divpusēja dzesēšana. Tā atbilstoši kombinētajam WLTP standartam “Cayenne Electric” nobraukums ir līdz 642 kilometriem, bet “Turbo” modelim – līdz 623 kilometriem. Pateicoties 800 voltu tehnoloģijai, “Cayenne” var uzlādēt ar līdzstrāvas jaudu līdz 390 kW, bet īpašos apstākļos pat līdz 400 kW. Uzlādes stāvokli no 10 % līdz 80 % var palielināt mazāk nekā 16 minūtēs, un enerģiju, lai nobrauktu 325 kilometrus (“Cayenne”) vai 315 kilometrus (“Cayenne Turbo”), var iegūt 10 minūtēs. Izstrādājot jauno “Cayenne” modeli, galvenais uzsvars tika likts uz stabilu uzlādes veiktspēju.

“Cayenne Electric” ir arī pirmais “Porsche”, kas atbalsta induktīvo uzlādi ar sistēmu, kas uzlādē ar līdz pat 11 kW lielu jaudu. Lai veiktu “Porsche” bezvadu uzlādi, atliek tikai automobili novietot virs grīdas plāksnes. Pēc tam uzlāde sākas automātiski.
Jauns eksterjera dizains – progresīvs, aerodinamisks un nepārprotami “Cayenne”
“Cayenne Electric” apvieno “Porsche” zīmolam raksturīgās proporcijas ar skaidri izstrādātu dizaina valodu. “Jaunais “Cayenne” ir nepārprotami “Porsche” un nepārprotami “Cayenne”. Mēs esam balstījušies uz pārbaudītām dizaina iezīmēm un saglabājuši to, kas padara šo SUV unikālu. Tā esam panākuši mūsdienīgu dizaina koncepciju, kas ienes “Cayenne” nākotnē,” saka “Style Porsche” vadītājs Mihaels Mauers. Starp raksturīgākajām iezīmēm ir zemais priekšējais pārsegs ar plānajiem matricas LED priekšējiem lukturiem. Tie izceļ automobiļa platumu un apvieno visas apgaismojuma funkcijas vienā modulī. Arī izteikti konturēti spārni ir ļoti raksturīgi citiem “Porsche” dizainiem, tāpat kā “Flyline” – ikoniskā maigi ieslīpā jumta līnija.
Sānu skatu raksturo durvis bez rāmjiem un izteiktā rieva durvju virsmā. Sliekšņu uzlikām ir izteikti telpisks dizains, un tās ir nokrāsotas vulkāna metāliskā pelēkā krāsā, bet “Cayenne Turbo” modeļa gadījumā – spīdīgā melnā krāsā. Divu toņu koncepcija pastiprina automobiļa sportiskās proporcijas. Modelim raksturīgās riteņu arku uzlikas liecina par tā bezceļu apstākļiem piemēroto raksturu. Tādas uzkrītošas detaļas aizmugurē kā gaismas josla ar izteiksmīgu 3D izskatu un animētu grafiku, kā arī izgaismotais “Porsche” uzraksts apliecina mūsdienīgu dizaina valodu. “Cayenne Turbo” ir vairāki kontrastējoši elementi ekskluzīvajā “Turbonite” krāsā. Starp tiem ir “Porsche” ģerboņi, lietie diski un sānu logu apdares joslas. Smalki “Turbonite” krāsas akcenti izceļ gaismas joslu un “Porsche” uzrakstu.
Klientiem ar īpašām prasībām attiecībā uz priekšējo pārkares leņķi un izturību ir pieejama “Off-Road” pakotne. Tās priekšējā daļa ar modificētu ģeometriju palīdz droši pārvietoties pa nelīdzeniem zemes ceļiem, īpaši stāviem kāpumiem vai nobraucieniem un sarežģītiem apvidiem.
Pateicoties 0,25 aerodinamiskās pretestības koeficientam, jaunais “Cayenne Electric” ir viens no aerodinamiskākajiem apvidus automobiļiem savā klasē, nodrošinot labākus nobraucamā attāluma un enerģijas patēriņa rādītājus. “Porsche” aktīvās aerodinamikas (PAA) sistēma precīzi pielāgo automobiļa aerodinamiskās īpašības attiecīgajai braukšanas situācijai un ātrumam un līdztekus efektīvai vadības stratēģijai nodrošina braukšanas dinamiku, kas raksturīga zīmola automobiļiem ar papildu piespiedējspēku. Starp aktīvajiem aerodinamiskajiem elementiem ir kustīgi dzesēšanai paredzēti gaisa atloki priekšgalā, adaptīvs jumta spoilers un inovatīvās aktīvās aerodinamikas lāpstiņas “Turbo” modeļa aizmugurē. Tās ir kā izvirzāmi sānu spoileri, kas uzlabo gaisa plūsmu, tā palielinot nobraucamo attālumu, jo sevišķi ar lielākiem ātrumiem. Tāpat starp aerodinamiskajiem elementiem ir arī gaisa plūsmas novirzītāji automobiļa priekšpusē, gandrīz pilnībā noslēgta automobiļa apakša, īpaši aerodinamiski diski un gaisa izkliedētājs aizmugurē.
Jauna līmeņa izmantojamība, komforts un individualitāte
Jaunais “Cayenne Electric” ir par 55 milimetriem garāks nekā modelis ar iekšdedzes dzinēju. Jaunais SUV ir 4985 mm garš, 1980 mm plats un 1674 mm augsts. Lielākā atšķirība ir garenbāzē (3023 mm), kas palielināta par gandrīz 13 centimetriem, nodrošinot aizmugurē sēdošajiem pasažieriem vairāk vietas kājām un lielāku komfortu nekā jebkad agrāk. Aizmugurējo sēdekļu sistēma standarta komplektācijā ir elektriski regulējama un nodrošina elastīgas regulēšanas iespējas, sniedzot gan komfortu, gan ērtības kravas pārvadāšanai. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir no 781 litra līdz 1588 litriem, kā arī papildus pieejami 90 litri priekšējā bagāžas nodalījumā. Jaunā automobiļa izmantojamību apliecina arī tā vilkšanas jauda, kas atkarībā no aprīkojuma ir līdz 3,5 tonnām.
Jaunie noskaņas režīmi pārvērš salonu par piedzīvojumu telpu, kas pielāgojas noskaņojumam un situācijai. Atkarībā no izvēlētās programmas mainās sēdpozīcija, apgaismojums, gaisa kondicionēšanas sistēmas uzstādījumi, skaņas profils un displeja izskats. Bīdāms panorāmas jumts ar salonā ieplūstošās gaismas kontroles funkciju, ko nodrošina elektriski pārslēdzama šķidro kristālu plēve, rada gaisīgu telpas sajūtu. Vēl viens svarīgs elements ir jaunā virsmu apsilde, kas silda ne tikai sēdekļus, bet arī tādas lielās saskares zonas kā roku balstus un durvju paneļu daļas. Ērtību uzlabojošu funkciju klāstu papildina paplašinātas noskaņojuma iespējas, kas ietver komunikāciju apgaismojumu – animētu gaismas joslu, kas sagaida pasažierus, kad tie iekāpj automašīnā, un vizualizē dažādus automobiļa stāvokļus, piemēram, uzlādi.
Vēl nekad “Cayenne” nav bijis tik visaptveroši un individuāli pielāgojams kā jaunais pilnībā elektriskais modelis. Klienti var izvēlēties no 13 standarta krāsām, deviņiem diskiem izmēros no 20 līdz 22 collām, 12 salona kombinācijām, kā arī līdz pat piecām salona pakotnēm un līdz pat piecām akcentu pakotnēm. Pateicoties “Porsche Exclusive Manufaktur”, plašajam “Paint to Sample” un “Sonderwunsch” programmas eksterjera krāsu piedāvājumam, klienti var individualizēt savu “Cayenne” atbilstoši savām personīgajām vēlmēm, izvēloties gan no neskaitāmajām iespējām, gan radot pilnībā unikālu automobili.
Paplašināta arī “Porsche Design” pēc pasūtījuma izgatavotu pulksteņu programma, tajā iekļaujot SUV modeļu klāstu. Tas nozīmē, ka “Cayenne” klienti tagad var pasūtīt arī “Porsche” Šveices pulksteņu ražotāja pulksteņus, kas līdz pēdējai detaļai ir pielāgoti viņu automobilim.
“Porsche” vadītāja pieredze – līdz šim lielākā displeju zona “Porsche” automobiļos
Digitalizācijas jomā “Cayenne Electric” braukšanas pieredzi paceļ jaunā līmenī. Jaunās “Porsche” vadītāja pieredzes pamatā ir “Flow” displejs – eleganti izliekts OLED displejs, kas nevainojami iekļaujas centrālajā konsolē un ļauj skaidri nodalīt displeja un vadības zonas. To papildina pilnībā digitālais instrumentu panelis ar 14,25 collu OLED tehnoloģiju un papildu komplektācijā pieejamais 14,9 collu pasažieru displejs. Kopā tie veido lielāko displeju zonu, kāda jebkad bijusi pieejama “Porsche” automobiļos. Pirmo reizi “Cayenne” ir pieejams arī acs līmeņa displejs ar paplašināto realitāti, kas vizuāli ataino 87 collu displeja zonu desmit metru attālumā automobiļa priekšā. Visi displeji ir eleganti integrēti salona arhitektūrā. Turpretī pogas un vadības taustiņi bieži izmantotām funkcijām, piemēram, gaisa kondicionēšanas sistēmai un audio skaļuma regulēšanai ir analogi. Turklāt roku balsts izstrādāts tā, ka tas ļauj vadītājam ergonomiski izmantot digitālos un analogos elementus – pat īpaši dinamiskās braukšanas situācijās.

Jaunā “Porsche” digitālā mijiedarbība ir digitālās pārvaldības filozofija un dizaina valoda, kas paplašina “Porsche” vadītāja pieredzi un ir vērsta uz indivualizāciju un ātru piekļuvi funkcijām. Logrīki ļauj piekļūt vēlamajām funkcijām, savukārt lietotne “Tēmas” pielāgo visu displeju krāsu noformējumu. Ar “Porsche App Centre” automobilī var integrēt daudz trešo pušu lietotņu. Daudzveidīgas straumēšanas un videospēļu funkcijas digitālo pieredzi paceļ jaunā līmenī. To veicina arī jaunā “Voice Pilot” funkcija. Pateicoties mākslīgajam intelektam, “Voice Pilot” saprot sarežģītus, savstarpēji saistītus jautājumus, atpazīst kontekstu un sniedz atbildes kā reāls sarunu partneris. Tā var intuitīvi vadīt navigācijas sistēmu un piekļūt plašām tiešsaistē esošām zināšanām. Izmantojot “Porsche” digitālo atslēgu, viedtālrunis un viedpulkstenis kļūst par automobiļa atslēgām, kuras var digitāli kopīgot ar līdz pat septiņiem citiem lietotājiem.
Jauni standarti, izmantojot elektrifikāciju – trīs piedziņas sistēmas arī pēc 2030. gada
Jaunais “Cayenne Electric” tagad papildina esošos piedziņas veidus, kas arī turpmāk tiks piedāvāti visā pasaulē.
“Porsche” galvenā prioritāte ir iedvesmot klientus. Ar “Cayenne” elektrifikāciju mēs sasniedzam jauna līmeņa veiktspēju, kas nosaka nākotnes standartus. Vienlaikus mēs turpināsim attīstīt “Cayenne” ar efektīvām iekšdedzes un hibrīda piedziņas sistēmām arī nākamajā desmitgadē. Šī stratēģija attiecas arī uz visu “Porsche” modeļu portfeli – katrā segmentā, kurā esam pārstāvēti, klientiem nākotnē būs iespēja izvēlēties starp pilnībā elektrisku piedziņu un piedziņu ar iekšdedzes dzinēju.
Pilnībā elektriskos “Cayenne” modeļus jau var pasūtīt. Cena, ieskaitot PVN, Latvijā sākas no 109 031 eiro par “Cayenne” un 170 331 eiro par “Cayenne Turbo”.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!


Visiem būs grūti izšķirties: Porsche vai Tesla.
Tesla par Porsches cenu?