Vai elektroauto jau ir lētāks par iekšdedzes?
Ilgstoši jau tiek spriests, kad tad elektroauto būs vienā cenā ar iekšdedzes. Tikmēr varētu būt, ka Škoda gadījumā tas jau ir noticis ar Elroq.

Škoda Elroq (Ražotāja attēls)
Ilgstoši jau tiek spriests, kad tad elektroauto būs vienā cenā ar iekšdedzes. Tikmēr varētu būt, ka Škoda gadījumā tas jau ir noticis ar Elroq.
Škoda Elroq ir šobrīd lētākais elektroauto no piedāvājuma un tā nosaukums ir atvasināts no diviem vārdiem – elektrisks un Karoq (cits Škoda auto modelis). Lai gan Elroq ir pilnībā jauns auto un ražošanas līniju nedala ar Karoq, abi šie modeļi Škoda klāstā ir izmēros līdzīgākie. Ne tikai izmēri ir līdzīgi, bet arī cena.
Vizuāli abi modeļi nedaudz atšķiras. Kaut vai tamdēļ, ka Elroq ir pirmais no modeļiem, kas ir aprīkots ar jauno “Modern Solid” dizainu.
Līdzīgi, bet ne vienādi
Pēc dimensijas Elroq un Karoq ir diezgan līdzīgi. Elroq izmēri ir 4488 x 1884 x 1654 mm ar 470 litru bagāžnieku, savukārt Karoq ir 4382 x 1841 x 1603 mm ar nedaudz lielāku 521 litru bagāžnieku. Tomēr, rūpīgāk aplūkojot bāzes modeļus un to funkcijas, atklājas dažas interesantas atšķirības.

Lai gan vienkāršs cenu salīdzinājums sākotnēji varētu dot priekšroku Karoq, ir svarīgi ņemt vērā iekļautās funkcijas. Bāzes modelis Elroq* (34 700 EUR) ir aprīkots ar 19 collu riteņiem un 125 kW elektromotoru. Savukārt bāzes Karoq* (28 970 EUR) komplektācijā ietilpst ievērojami mazākie 16 collu riteņi, mazāk jaudīgs 85 kW dzinējs un manuālā pārnesumkārba. “Īsti vīri” jau ņemtu nevis TSI, bet gan TDI versiju, un vēl pieliktu 4×4 piedziņu, bet šoreiz paliksim pie lētākā, lai varam vienkārši salīdzināt Karoq ar bāzes Elroq.
Lai izveidotu vienlīdzīgāku salīdzinājumu (“āboli pret āboliem”), Karoq ir jāaprīko līdzvērtīgi. Pieliekot 19 collu riteņus vien cena uzlec par 1260 EUR. Jaudu nav iespējams pielīdzināt, bet pieturēsimies pie 110 kW Karoq pret 115 kW Elroq. Vēl pieliksim automātisko pārnesumkārbu, lai būtu pēc iespējas līdzīgāk. Tas paceļ Karoq cenu vēl par 3610 EUR.
Varētu argumentēt, ka Elroq ir 13 collu multimediju ekrāns, bet Karoq bāzē ir tikai 8 collu, bet arī šo šoreiz nepieliksim klāt, jo Karoq var maksimums dabūt klāt vien 1,2 collu. Nevar saprast, vai tas ekrāns saprastu Android Auto/Apple Carplay… Ja nu interesē, cik tā 1,2 colla maksā – tie būtu papildus 1590 EUR.
Galā konfigurators Karoq cenu ir pacēlis līdz 33 840 EUR, kas nozīmē, ka faktiski padara Elroq ir līdzvērtīgā cenā ar līdzīgi aprīkotu Karoq. Zinot to, ka ekspluatācijas izmaksas būs zemākas, var apgalvot, ka Elroq piedāvā labāku cenas un kvalitātes attiecību. Nemaz nerunājot par to, ka elektriskās automašīnas brauc ievērojami jestrāk par līdzvērtīgas jaudas iekšdedzes automašīnu.
Ja vēl aprēķiniem pieliktu klāt valsts atbalstu, tad atbilde uz jautājumu, kurš ir lētāks, ir elektroauto. Ar 4500 EUR atbalstu no valsts, bāzes versijas Elroq (34 700 – 4500 = 30 200 EUR) ir teju vienu cenā ar bāzes versijas Karoq bez komplektācijas pielīdzināšanas.
Kādas ir jūsu domas – vai esam sasnieguši to brīdi, kad varam runāt par cenu paritāti šajā segmentā?
Škoda šobrīd ir tikai savu automašīnu elektrifikācijas sākumā, šobrīd piedāvājot vien Enyaq un Elroq. Tomēr no šī brenda varam gaidīt strauju elektroauto piedāvājuma paplašināšanos jau tuvākajos 2 gados.
*Piezīme: cenas ir balstītas uz Latvijas konfiguratoru, kas pieejams skoda.lv.
- Škoda Elroq
- Essential 50
- Nemetālisku Energy Blue krāsa
- PROTEUS 19 collu diski
- “Studio” interjers
- Škoda Karoq
- Selection
- Nemetālisku Energy Blue krāsa
- Sagitarius 19 collu diski
- “Loft” interjers
- 1.5 TSI
- 7-p. automātiskā ātrumkārba
- 110 kW jauda
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Parēķini, cik % pērk jaunas mašīnas un cik lietotas. Kau arī jaunās ir sasniegušas cenu līdzību, bet starp lietotajām nav. Vai ir pa 7000 – 8000 Eur elektriskās mašīnas, kuras var nobraukt 300-400 km ar baterijas atlikumu 95 %, kuras vēl brauks 10 gadus un zaudēs baterijas kapacitāti 5 %. Vai nebūs jau tā, ka būs jau jāmaina baterija šīm 7000 – 8000 Eur vērtajām mašīnām, jo varēs nobraukt tikai 100 -150 km. Pašlaik nav tādu piemēru, var tikai solīt.
Starp lietotajām attiecīgajā vecuma kategorijā jau ir sasniegta cenu paritāte un pat vairāk – lietots EV būs lētāks nekā lietots ICEV. Par baterijas atlikumu es baigi nestresotu. Tās ir pierādījušas, ka ir ievērojami dzīvotspējīgākas nekā sākotnēji tika lēsts. Te raksts par manis paša pieredzi ar lietota EV iegādi – https://uzladets.lv/ka-es-iegadajos-tesla-ar-valsts-atbalstu/
Vrb bija iespējams nevis palielināt uz 19″ diskiem… Bet samazināt uz 16″… Riepas arī lētākas būs…
Tāda iespēja konfiguratorā nebija
Ātrā uzlade ir 10 eur/100km. Benzīns sanāk lētāk.
Pieņemot, ka EV tērē 20 kWh/100 km, tad, lai būtu 10 €/100km, cenai jābūt 0.50 €/kWh. Tāda cena ir tikai pie Elektrum. Eleport, piemēram, cena ir 0.38 €/kWh, kas ir 7.60 €/kWh.
Vienlaikus, lai benzīna mašīna tērētu 10 €/100km, pie mūsdienu benzīna cenas 1.637 €/l, ir jābūt patēriņam 6.1 l/100km.
EV šis ir dārgākais scenārijs, bet iekšdedzītim tas ir vienīgais.
Žēl tikai ka iekšdedzes auto cenas kāpj pie ev cenām nevis otrādi.
Elroq cena ir pirms atbalsta?
Protams! To vēl jāieliek rakstā