Vai ir vērts gaidīt 2019. gada Nissan Leaf?
Pagājušā gada septembrī tika prezentēts 2018. gada Nissan Leaf. Elektromobiļu fani bija nedaudz vīlušies, uzzinot to, ka tas baterijas dzesē ar gaisu, nevis ar šķidrumu. Tomēr lielāka baterija un jaunais dizains atsvēra šo trūkumu, ļaujot 2018. gada Nissan Leaf kļūt par vienu no pieprasītākajiem elektromobiļu modeļiem – Norvēģijā tā ir vispārdotākā mašīna šajā gadā (ieskaitot iekšdedzes dzinēju dzītās).
Gaisa dzesēšana ierobežo ātro uzlāžu izmantošanu tanī ziņā, ka, ja tiek aktīvi braukts (gari ceļojumi) un tiek izmantotas ātrās uzlādes stacijas, tad Leaf sāk ierobežot lādēšanas ātrumu, lai baterijas nepārkarstu, jo ar gaisa dzesēšanu tas nespēj tik efektīvi tās dzesēt.
Jau 2017. gadā Nissan teicās, ka būs vēl viena versija 2018. gada versijai. Baumo, ka tā nosaukums būs Nissan Leaf E-Plus, tam būs 64 kWh liela baterija, kas ļaus nobraukt 400 km starp uzlādēm, jaudīgāks motors un dzesēšana izmantojot šķidrumu, kas ļaus uzlādēt ar 100 kW lielu jaudu (11 – 22 kW “lēnā” uzlāde).
Ja baumas ir patiesas, vai ir vērts gaidīt 2019. gada Leaf? Tas ir jautājums maciņam. Visas jaunās un labās lietas maksās vairāk. Maz ticams, ka 2019. gada Leaf būs tanī pašā cenā kā 2018. gada (35’900 €). Ticamāk ir, ka īsi pirms 2019. g. Leaf 2018. g. Leaf tiks piedāvāts ar lielu atlaidi, lai vairāk cilvēkus piesaistītu un vienlaicīgi prezentētu Leaf E-Plus. Līdz ar to, jātur acis vaļā, ja 2018. g. Leaf ir noskatīts sev tīkams.
Protams, ja gari ceļojumi un ātrās un pusātrās uzlādes iespējas ir tiešām no svara, tad Nissan Leaf E-Plus būs tā vērts. Ja vien tobrīd tirgū jau nebūs pieejami citi varianti.
Avoti: CleanTechnica, Uzlādēts.lv, CleanTechnica, pushEVs un Nissan Latvija