Mikromobilitātes punkts VEF

VEF apkaimē velosipēdistu skaits pielīdzināms gājēju skaitam

VEF mobilitātes punkta gājēju un velo skaitītājs no 2020. gada 1. jūlija līdz gada beigām fiksējis vairāk nekā pusmiljonu satiksmes dalībnieku, vēsta kustības‌ ‌VEFRESH‌ ‌pārstāvji.

Sešos mēnešos Brīvības un G. Zemgala krustojumu šķērsojuši vairāk nekā 290 tūkstoši velobraucēju un 370 tūkstoši gājēju, liecina mobilitātes punkta skaitītājs, ko vasarā atklāja Rīgas pašvaldības aģentūra Rīgas Enerģētikas aģentūra sadarbībā ar inovāciju kustību VEFRESH un uzņēmumu IE.LA inženieri.

Dati atklāj, ka 56% no kopējās plūsmas veido gājēji, bet 44% – velobraucēji, elektroskūteru un citu mikromobilitātes rīku izmantotāji, kas liecina par ļoti līdzīgu publiskās telpas izmantošanu. Plūsmu sadalījumu skaitītājs ataino divos virzienos – uz Juglu un uz Rīgas centru –, un tas atklāj, ka velobraucēju plūsmas ir vienlīdzīgas: 52% brauc virzienā no centra un 48% uz centru, kamēr gājēju plūsmā ir ievērojamākas atšķirības: 38% nāk virzienā no centra un 62% iet uz centru. 

Velobraucēju aktīvākais mēnesis līdz šim bijis augusts, savukārt gājēju – septembris. Katrā no šiem mēnešiem ir fiksēti vairāk nekā 70 tūkstoši abu grupu satiksmes dalībnieki. Ik mēnesi šo posmu šķērso vidēji gandrīz 50 tūkstoši velobraucēju un 60 tūkstoši gājēju. Decembrī fiksēti 15 tūkstoši velobraucēju, kas ir 4–5 reizes mazāk nekā vasarā.

Visbeidzot, skaitītājs ļauj noteikt satiksmes dalībnieku iecienītākās dienas – 2020. gadā gājēju populārākā diena ir bijusi otrdiena, bet velosipēdistiem – trešdiena. Gada augstākais velosipēdistu skaits fiksēts ceturtdienā, 20. augustā, kad identificēti 3732 velobraucēji un mikromobilitātes rīku izmantotāji, bet gājējiem gada maksimums sasniegts otrdienā, 15 .septembrī, kad datēti 3165 gājēji.

  Mosphera - Latvijā ražots unikāls bezceļu elektriskais skrejritenis

Iespējams novērot arī, ka brīvdienās velosipēdisti pārvietojas uz pusi mazāk nekā darba dienās, kas norāda, ka velosipēds tiek izmantots kā ikdienas pārvietošanās veids pilsētā.

Beidzot ir dati, nevis anekdotiska rakstura novērojumi, kas apliecina – velosipēds ir būtisks un populārs pārvietošanās līdzeklis pilsētvidē, un tas būtiski atslogo pilsētas motorizēto autotransportu.

Inovāciju kustības VEFRESH vadītājs Viesturs Celmiņš

Rīgas pašvaldības aģentūra Rīgas Enerģētikas aģentūra sadarbībā ar inovāciju kustību VEFRESH un uzņēmumu IE.LA inženieri 2020. gada 1. jūlijā VEF apkaimē atklāja pirmo mobilitātes punktu Latvijā, kas savieno dažādus ilgtspējīgus transporta veidus un piedāvā ērtu piekļuvi mikromobilitātes un koplietošanas transporta iespējām. Tāpat mobilitātes punkts kalpo kā pilotteritorija inovatīvu, datos balstītu risinājumu izveidei – tajā pieejams uzņēmuma KleinTech uzstādīts gājēju un velo skaitītājs, kā arī testēšanas stacija viedpilsētas risinājumiem.

Uzlādēts viedoklis

Līdz šim Rīgā īsti nebija datu par to, cik daudz velosipēdistu un gājēju ikdienā pa to pārvietojas. Jā, bija daži novērojumi, bet tie bija neregulāri un ar lieliem intervāliem, kurus autocentriski domājušie ātri pielika pie vietas.

  “Urban mobility hackathon” hakatons atklāj pirmo mobilitātes inkubatoru Latvijā

Tad nu lūk, automātiskais skaitītājs sešos mēnešos saskaitījis gandrīz 300’000 velosipēdistus un mikromobilitātes lietotājus. Neslikti priekš trešā intensīvākā krustojuma Rīgā. Prasītos, lai tādu uzstāda arī uz A. Čaka ielas. Prasītos vairāk mikromobilitātes punktu, ministri jau pie tā strādā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
balsojumi
Raksta novērtējums