Volkswagen ID. Buzz piedzīvo pasaules pirmizrādi
Volkswagen un Volkswagen komerctransporta zīmolu nodaļas prezentējušas jaunos ID. Buzz un ID. Buzz Cargo, kas ir viens no progresīvākajiem un ilgtspējīgākajiem mūsdienu automobiļu konceptiem.
Volkswagen un Volkswagen komerctransporta zīmolu nodaļas prezentējušas jaunos ID. Buzz un ID. Buzz Cargo, kas ir viens no progresīvākajiem un ilgtspējīgākajiem mūsdienu automobiļu konceptiem.
Abi automobiļi pārceļ vēsturiskās ikonas T1 dizainu elektriskās mobilitātes laikmetā. ID. Buzz pirmo reizi šajā segmentā tiek ražots un piegādāts ar oglekļa neitrālu ietekmi uz vidi. Augsts izmantoto pārstrādāto materiālu īpatsvars un interjers bez dabīgas ādas papildina Volkswagen zīmola ilgtspējas stratēģiju. Jauno ID. Buzz un ID. Buzz Cargo iepriekšpārdošana Latvijā tiks sākta 2022. gada maijā, bet pirmie automobiļi ieradīsies 2022. gada nogalē.
Eiropas tirgū nonāks 77 kWh akumulatoru versijas (bruto enerģijas ietilpība: 82 kWh). Tas nodrošina elektroenerģiju 150 kW elektromotoram, kas darbina aizmugurējo asi. Maiņstrāvas uzlādes jauda (AC) ir 11 kW. Ar CCS spraudni DC (līdzstrāvas) ātrās uzlādes stacijā uzlādes jauda palielinās līdz pat 170 kW, aptuveni 30 minūtēs uzlādējot akumulatorus no 5% līdz 80%. Pašreizējā konfigurācijā abu ID. Buzz modeļu maksimālais ātrums elektroniski ierobežots līdz 145 km/h. Tāpat kā visi Volkswagen ID. saimes automobiļi, arī jaunie ID. Buzz un ID. Buzz Cargo tehniski balstīti uz grupas modulārās elektromobiļu platformas (MEB).
Cieņas izrādīšana ikoniskajam T1 automobilim – augsto tehnoloģiju tendences noteicējs ar lielisku vēsturi
Mūsdienu galvenās automobiļu tendences saplūst kopā ID. Buzz un ID. Buzz Cargo, lai radītu tādu komercauto klāstu, kas ir progresīvs un daudzpusīgs – elektriskā mobilitāte, autovadītāja asistentu un informācijas sistēmu savstarpējā viedā sasaiste, programmatūras atjauninājumi bezvadu režīmā un savietojamība ar pilnīgi jauniem mobilitātes konceptiem.
Vizuālo struktūru ap visiem šiem parametriem veido ikonas statusu ieguvušais T1 ārējais dizains. ID. Buzz unikalitāti veido tā proporcijas. Volkswagen komerctransporta nodaļas galvenais dizainers Alberts Kircingers (Albert Kirzinger) ir izveidojis tiešu saikni ar oriģinālo klasisko auto. T1 jūs praktiski sēžat uz priekšējās ass – tam nav priekšējās pārkares. Tagad, iekļaujot visu, kas mūsdienās ir nepieciešams drošības un tehnoloģiju ziņā, arī ID. Buzz ir īsa pārkare. Tas attiecas arī uz aizmugurējo daļu. Šāda veida novietojumu un dizainu šobrīd nespēj piedāvāt citi tirgū pieejamie komercauto. ID. Buzz kopējais garums ir 4 712 mm, bet auto garenbāze veido 2 988 mm.
Dzīvei kustībā – atvērta telpa ar plašu ietilpību
ID. Buzz pasažieri un tā vadītājs piedzīvo jaunu vēsturiskā spēkratasajūtu interjerā, kas veidots kā atvērta telpa. Abi ID. Buzz automobiļi ir ārkārtīgi ietilpīgi par spīti to kompaktajam izmēram. Atpūtas telpai līdzīgā vidē ir pietiekami daudz vietas pieciem cilvēkiem ceļošanai, kā arī ir ievērojama bagāžas ietilpība – līdz 1 121 litram. Ja otrā sēdekļu rinda tiek nolocīta, kravas telpa palielinās līdz pat 2 205 litriem. Drīzumā tiks piedāvāta arī sešu un septiņu sēdvietu konfigurācija, kā arī pagarināta garenbāze. ID. Buzz Cargo pieejamas divas vai trīs sēdvietas priekšā un fiksēta starpsiena, kas atdala 3,9 m3 kravas telpu, kurā iespējams pārvadāt pat divas eiro paletes.
Digitalizēts un tiešsaistē – pārveidots, taču tipisks Bulli
Visi mērinstrumentu indikatori ir digitāli un atrodas ergonomiski ideālā redzamības līnijā. Digital Cockpit autovadītāja priekšā veido lielu displeju (5,3 collas). Informācijas un izklaides sistēma ar lielu skārienjutīgu ekrānu atrodas instrumentu paneļa centrā. Standarta komplektācijā iekļautajai sistēmai Ready 2 Discover ir 10 collu ekrāns, bet papildu komplektācijā pieejamajai navigācijas sistēmai Discover Pro – 12 collu. Informācijas un izklaides sistēmas bāzes versijā jau ir iekļauti We Connect un We Connect Plus pakalpojumi, App-Connect (tostarp App-Connect Wireless) viedtālruņa integrācijai un DAB+ (digitālā radio uztveršana). Modelim ID. Buzz Cargo pakalpojumi App Connect un DAB+ būs pieejami papildu komplektācijā.
Asistentu sistēmas – ceļā uz automatizētu braukšanu
Starp ID. Buzz asistentu sistēmām ir tādas inovatīvi savstarpēji savienotas tehnoloģijas kā Memory Function automatizētai automobiļa novietošanai stāvvietā pa iepriekš saglabātu maršrutu, Car2X sistēma brīdinājumiem par netālu esošu bīstamību un jaunākā Travel Assist versija, kas iekļauj pūļa datu izmantošanu. Sistēmas robežās Travel Assist ar pūļa datiem daļēji automatizēti atvieglo vadību uz priekšu un sāniem visā ātruma diapazonā, kā arī pirmo reizi atbalsta joslu maiņu uz lielceļiem (90 km/h un lielākā ātrumā). ID. Buzz būs iespējams nodrošināt līdz pat 35 asistentu sistēmām, ja automobilī būs jaunākā programmatūras versija, ko var iegūt ar bezvadu atjauninājumiem.
Mūžīgi jauns Bulli – ekonomikas brīnums, Vudstoka un elektriskā mobilitāte
ID. Buzz iekļautas vairākas funkcijas un detaļas, kas atgādina ikonisko T1 un konceptauto, kas tika atklāts 2017. gadā Detroitas autoizstādē. Leģendārais eksterjera un interjera dizains ir padarījis to par vienu no veiksmīgākajiem sava segmenta modeļiem vēsturē, kas no tā laika Vācijas ekonomikas brīnuma sniedzas cauri ASV Vudstokas festivālam līdz pat mūsdienām. Taču laika gaitā tehnoloģijas attīstās – Eiropā pirmais šīs klases auto, kas izstrādāts pilnībā uz elektriskās platformas, turpina ceļu ar savu unikālo DNS, lai kļūtu par jaunu inteliģentas, uz nākotni orientētas un ilgtspējīgas mobilitātes simbolu.
Grupas elektriskā transformācija – MEB ir svarīga tehnoloģija
Ar ID. Buzz Volkswagen grupa vēl vairāk paātrina savu transformāciju, lai kļūtu par vienu no vadošajiem elektrisko automobiļu piegādātājiem, tādējādi nepārtraukti samazinot visa produktu portfeļa oglekļa izmešus. Galvenā tehnoloģija šajā jomā ir modulārā elektromobiļu platforma (MEB). Šobrīd 30% no visiem grupas elektriskajiem transportlīdzekļiem jau ir balstīti uz MEB. Līdz 2025. gadam plānots, ka šis īpatsvars pārsniegs 80%.
Jaunos ID. Buzz un ID. Buzz Cargo modeļus ražo Volkswagen komerctransporta galvenajā rūpnīcā Hannoverē. ID. Buzz ražošana tur daļēji sasniedz līdz pat 90% automatizācijas līmeni.
18. maijā sāksies iepriekš pārdošana Latvijā, kad arī tiks izziņotas cenas. Volkswagen sola, ka pirmās piegādes Latvijā būs šī gada beigās. 6 un 7 vietu modifikācijas, garā riteņbāze un lielāka baterija būs pieejama no 2023. gada vidus.
Uzlādēts viedoklis
Kad VW prezentēja konceptu, tas izsauca daudz emociju un cilvēki nevarēja vien sagaidīt to ieraudzīt dzīvē. Arī es, lai gan esmu ļoti skeptisks par liela izmēra automašīnām, to ieliku savā “gribu” sarakstā.
Tad parādījās pirmie prototipi, kas bija VW Multivan ar pāris uzpūstiem spārniem. Tas lika daudziem samulst. Tam sekoja aizvien jaunākas skices un bildes. Jo tuvāk bija prezentācijas datums, jo cilvēki vairāk uztraucās, ka VW novirzās no koncepta un vienkārši izlaidīs elektrisku Multivan. Tagad, kad tas ir prezentēts daudzi uzelpo, ka tā tomēr nav, ka tomēr VW ir ļoti tuvu sākotnēji prezentētajam konceptam.
Lai gan cena vēl nav izziņota, negaidiet, ka tas būs lēts. Ja mēs paņemam proporciju, kāda ir Multivan pret Tiguan un piemērojam to ID. Buzz un ID. 4, tad varam sagaidīt, ka ID. Buzz maksās sākot no aptuveni 70’000 €.