VW nākamgad izlaidīs e-trīnīšus
Latvijā ir ļoti populāri trīnīši – Mitsubishi I-Miev, Citroen C-Zero un Peugeot iOn. Tie ir piemēroti braukšanai pilsētas vidē, bet ne visiem pa spalvai, it īpaši ņemot vērā iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi. Volkswagen Group no nākamā gada piedāvās savus trīnīšus ar salīdzinoši lielu potenciālo nobraukumu un samērīgām cenām.
Latvijā populārākais elektromobilis (ETL) e-Up! ir gandrīz 3 reizes dārgāks par savu dīzeļa brāli. Tieši dēļ šī salīdzinājuma daudzi uzskata, ka ETL ir nesamērīgi dārgi. Tomēr jau nākamgad VW Group piedāvās jaunu versiju e-Up!, kas būs pazīstami arī ar Škoda (e-Citigo) un Seat (e-Mii) emblēmām uz kapota.
Šie trīnīši, salīdzinot ar pašreizējo e-Up!, kam ir 18,7 kWh liela bateriju paka un 134 km (WLTP) potenciālais nobraukums starp uzlādēm, piedzīvos bateriju atjaunināšanu, motora nomaiņu un, iespējams, ātrākas uzlādes iespējas. Vizuāli tie diži neatšķirsies no pašreiz zināmā e-Up!.
Dažādi avoti ziņo dažādus skaitļus, ko var sagaidīt:
- Bateriju pakas lielums: 24/36/49 kWh
- Motora griezes moments: 230/330/430 Nm
- Potenciālais nobraukums: 300 – 500 km
49 kWh versija parādīsies tad, kad VW būs sagatavojuši savu MEB platformu, tāpēc ticamākas ir 24 vai 36 kWh versijas. 24 kWh versijai būtu sarežģīti konkurēt esošajā tirgū, kad Nissan Leaf ar tādu bateriju paku bija jau 2011. gadā. Līdz ar to, 36 kWh versija liekas visticamākā, kas ļautu šiem trīnīšiem veikt 300 km starp uzlādēm un nostādītu tos blakus 2018. gada Nissan Leaf.
Škoda jau ir apstiprinājuši, ka e-Citigo būs piedāvājumā no nākamā gada (rezervācijas 2019. gada pirmajā pusē) un likuši noprast, ka tā cena būs aptuveni 19’000€.
Par uzlādes ātrumiem runājot, šādām mašīnām diez vai var sagaidīt vairāk kā 50 kW līdzstrāvas uzlādes iespējas, bet uzlabojumus var gaidīt no maiņstrāvas uzlādes iespējām. Respektīvi, kā minimums 7.2 kW (vēlams 22 kW) lēnās uzlādes iespējas. 22 kW uzlādes iespējas būtu loģiska izvēle, jo VW plāno šos trīnīšus piedāvāt automobiļu koplietošanai.
A-segmentā ir tikai daži elektromobiļi, bet tuvā nākotnē ir gaidāms Renault Twingo Z.E. un baumo, ka Nissan ar Mitsubishi arī nākamgad vai gadu vēlāk izlaidīs savu ETL šajā segmentā.
Pārsteidzoši, ka lielie autoražotāji ignorē A-segmenta mašīnas, bet vienlaicīgi sūdzas, ka viņu lielajiem krosoveriem, kas prasa ievērojami vairāk enerģijas, lai pārvietotos, trūkst baterijas.
Avots: PushEVs