Kādi elektromobiļi ir pieejami Latvijā? (Atjaunināts 12/2020)

2
Audi e-tron

Audi e-tron. Avots: audi.lv

Bieži starp cilvēkiem, kas ir nolēmuši iegādāties vai interesējas par elektromobiļu iespējām Latvijā, rodas jautājums – kādi elektromobiļi ir nopērkami?

Ja interesē elektroauto saraksts, kas kvalificējas subsīdijām, tad tāds ir apkopots šajā rakstā.

Teju visi elektromobiļu (ETL) lietotāji ir starā par saviem transportlīdzekļiem. Viņi sev apkārtējiem piestāsta pilnas ausis par to, cik tie ir ekonomiski, ekoloģiski, klusi, dinamiski, viegli kopjami, uzticami un kādi atvieglojumi tiem Latvijā ir pieejami.

Tomēr daudziem rodas mulsums brīdī, kad beidzot otrs cilvēks ir pārliecināts par labu elektromobilim un uzdod jautājumu – kāda ir ETL izvēle Latvijā?

Uzlādēts.lv apkopojis Latvijā šobrīd pieejamos ETL (alfabētiskā secībā pēc ražotāja). Norādītās cenas ir ņemtas no dīleru mājaslapām:

Audi

Audi e-tron
Audi e-tron. Avots: audi.lv

Lai gan vēl nevar fiziski apskatīt Audi e-tron 55 quattro, to jau ir iespējams rezervēt, iemaksājot 5’000 €. Redzēt to varēs 2019. gada vidū. Audi e-tron solās būt kārtējais Tesla galinātājs un noteiktos aspektos tas ir labāks par Tesla.  Audi lielījās, ka rekuperācija šim elektromobilim ir labākā starp visiem ETL. Vizuāli tas ir starp Q7 un Q5, bet iekšējais interjers ir pāris soļus nākotnes virzienā. e-tron būs pirmais transportlīdzeklis, kam spoguļu vietā būs kameras.

  • Cena –  no 72’000 € (Audi e-tron 50)
  • Autonomija – no 339 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 71 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (46 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 150 kW (632 km/h)
  • Cena/autonomija – 212 €/km
  • Cena/kWh – 1’014 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 4.77 km/kWh (20.94 kWh/100 km)

BMW

bmw i3 120 ah

BMW klāstā ir vairāki hibrīdi un lādējami hibrīdi (plug-in hybrid), bet tikai viens pilnīgi elektrisks transportlīdzeklis – i3. Šis modelis pirmo reizi tirgū nonāca 2013. gadā, 2017. gadā ieguva lielāku bateriju paku un sportiskākas aprises, bet jau 2019. gadā piedzīvoja vēl vienu atjauninājumu. Piedāvājumā ir arī hibrīda variants šim modelim, kurā iekšdedzes motors pieslēdzas tikai tad, kad baterija ir izlādējusies.

  • Cena – 41’250 €
  • Autonomija – 310 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 42.2 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (81 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (367 km/h)
  • Cena/Autonomija – 133 €/km
  • Cena/kWh – 977 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.34 km/kWh (13.61 kWh/100 km)

Hyundai

Hyundai piedāvājumā šobrīd ir divi elektromobiļi – Ioniq un Kona. Ioniq pirmo reizi bija pieejams 2017. gadā, bet Kona tirdzniecība Latvijā sākās 2018. gada nogalē.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq. Avots: hyundai.lv

Ioniq īpašnieki šo mašīnu slavē jo īpaši. Tas ir viens no efektīvākajiem ETL, kāds ir pieejams. Piedāvājumā ir pieejama Ioniq hibrīda, lādējamā hibrīda un pilnīgi elektriskā versija.

  • Cena – 37’990 €
  • Autonomija – 311 km (WLTP)
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.2 kW (40 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 44 kW (220 km/h)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 40.4 kWh
  • Cena/autonomija – 122 €/km
  • Cena/kWh – 940 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.69 km/kWh (12.99 kWh/100 km)
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric. Avots: hyundai.com

Kona ir jauns ETL, kas sola ļoti lielu iespējamo attālumu starp uzlādēm. Tas noteikti ir izdevīgs, ja skatās cenas/attāluma proporcijas. Arī šim modelim ir pieejami vairāki varianti.

  • Cena – no 34’990 €
  • Autonomija – no 305 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – no 42 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (61 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (210 km/h)
  • Cena/autonomija – 114 €/km
  • Cena/kWh – 833 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.26 km/kWh (13.77 kWh/100 km)

Honda

Jau kopš koncepta prezentācijas 2017. gadā Honda apbūra visus ar Urban EV. Tagad, kad tas ir nonācis līdz dīlercentriem, tas ir ieguvis nosaukumu e. Vienkārši “e”. Šis noteikti ir viena no tām automašīnām, kuras zini, ka kļūs par klasikām.

Honda e dzeltena
Honda e
  • Cena – 34’910 €
  • Autonomija – 222 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 35.5 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (33 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 56 kW (190 km/h)
  • Cena/autonomija – 157 €/km
  • Cena/kWh – 983 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.25 km/kWh (15.99 kWh/100 km)

Jaguar

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace

Jaguar piedāvājumā šobrīd ir tikai viens elektromobilis – Jaguar I-Pace. Lai gan sākotnēji tika uzskatīts par vienu no galvenajiem Tesla konkurentiem, tas nav ieguvis ievērojamu popularitāti.

  • Cena – 73’350 €
  • Autonomija – 470 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 90 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (39 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 104 kW (522 km/h)
  • Cena/autonomija – 156 €/km
  • Cena/kWh – 815 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.22 km/kWh (19.14 kWh/100 km)

Kia

Kia e-Niro
Kia e-Niro

Kia piedāvājumā no 2020. gada sākuma atkal ir pieejams elektroauto – Kia e-NIRO. Šis elektroauto ir pierādījies ļoti pieprasīts visās valstīs, kur to piedāvā, jo ir ar vienu no lielākajiem bagāžnieka tilpumiem un ir efektīvs. Lai gan cena Latvijā ir augstāka, salīdzinot ar citām valstīm, nebūs brīnums, ja arī Latvijā tas būs ļoti pieprasīt.

  • Cena – no 39’990 €
  • Autonomija – no 289 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – no 42 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (57 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (230 km/h)
  • Cena/autonomija – 138 €/km
  • Cena/kWh – 1025 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.41 km/kWh (13.49 kWh/100 km)

Mazda

2020. gadā Mazda visā pasaulē un arī Latvijā prezentēja savu pirmo kārtīgo elektroauto, kas jau sākotnēji taisīts kā elektrisks. MX-30 no ražotāja puses ir ieguvis īpašo nosaukumu, kas apzīmē “Mazda Experimental”, kura līnija lepojas arī ar tādām automašīnām kā MX-5.

Mazda MX-30 sānskats
Mazda MX-30
  • Cena – 33’900 €
  • Autonomija – 200 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 35.5 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (32 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 37 kW (180 km/h)
  • Cena/autonomija – 169 €/km
  • Cena/kWh – 954 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.63 km/kWh (17.75 kWh/100 km)

Nissan

Nissan ir viens no ETL mūsdienu pirmsācējiem. Leaf nonāca tirgū jau 2010. gadā (2011. g. Eiropā). Tolaik tas spēja vien 117 km starp uzlādēm un izskatījās ievērojami citādāk kā mūsdienu versija. Nissan piedāvājumā ir arī e-NV200, kas ir elektriskā versija NV200 modelim.

Nissan Leaf
Nissan Leaf Nismo. Avots: nissan.lv

Nissan Leaf kopš 2010. gada ir piedzīvojis 4 atjauninājumus. Pirmie trīs palielināja bateriju pakas ietilpību (saglabājot tās pašas dimensijas), bet ceturtais atjauninājums ieviesa izmaiņas arī izskatā.

  • Cena – no 30’850 €
  • Autonomija – no 270 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 40 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (50 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 46 kW (230 km/h)
  • Cena/autonomija – 114 €/km
  • Cena/kWh – 771 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.75 km/kWh (14.81 kWh/100 km)
Nissan Leaf e+
Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+ tika izziņots 2019. gada janvārī. Vizuāli tas tikai nedaudz atšķiras no parastā Leaf, bet piedāvā ievērojami lielāku autonomiju un citas lietas.

  • Cena – 40’200 €
  • Autonomija – 385 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 62 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (33 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (390 km/h)
  • Cena/autonomija – 104 €/km
  • Cena/kWh – 648 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.20 km/kWh (16.10 kWh/100 km)
Nissan eNV200
Nissan eNV200

Nissan e-NV200 atšķirībā no pārējiem šajā sarakstā ir busiņš (līdz pat 7 vietām) un pirmo reizi uz ielām (ja neskaita izmēģinājumus) nonāca 2014. gadā, kad tas spēja veikt 120 km ar vienu uzlādi un bija aprīkots ar to pašu bateriju, kāda tolaik bija Leaf. Lai gan vizuālas pārmaiņas šis modelis vēl nav piedzīvojis, atšķirībā no Leaf e-NV200 jau tagad ir bateriju dzesēšanas sistēma.

  • Cena – 37’341 €
  • Autonomija – 200 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 40 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (28 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 46 kW (190 km/h)
  • Cena/autonomija – 186 €/km
  • Cena/kWh – 933 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.00 km/kWh (20.00 kWh/100 km)

Opel

Kā daļa no PSA grupas Opel iegūs ļoti daudz tieši elektrifikācijai. Opel Corsa-e ir viens no pirmajiem no daudzajiem šīs grupas elektroauto.

Opel Corsa-e
Opel Corsa-e
  • Cena – 29’800 €
  • Autonomija – 330 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 50 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.4 kW (38 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (420 km/h)
  • Cena/autonomija – 90 €/km
  • Cena/kWh – 596 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.60 km/kWh (15.15 kWh/100 km)

Peugeot

Peugeot, kas arī ir daļa no PSA grupas uzreiz pieteica sevi ar diviem elektroauto – e-208 un e-2008.

e-208 ir teju identisks savam iekšdedzes līdziniekam 208. Atšķirības ir saistītas ar piedziņas veidu un vēl pāris sīkumi, kas no attāluma nav saskatāmas. Pēc tehniskajiem parametriem tas ir identisks Opel Corsa-e.

Peugeot e208. Avots: automobile-propre.com
Peugeot e208
  • Cena – 29’900 €
  • Autonomija – 339 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 50 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.4 kW (38 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (420 km/h)
  • Cena/autonomija – 90 €/km
  • Cena/kWh – 598 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.78 km/kWh (14.74 kWh/100 km)

e-2008 ir tiešais konkurents Hyundai Kona. Ar 50 kWh bateriju tas nostājas tieši starp Kona 39 kWh un 64 kWh versijām. Līdzīgi kā e-208 arī e-2008 gandrīz neatšķiras no saviem iekšdedzes līdziniekiem.

Peugeot e2008
Peugeot e2008
  • Cena – 33’900 €
  • Autonomija – 331 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 50 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.4 kW (35 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (380 km/h)
  • Cena/autonomija – 102 €/km
  • Cena/kWh – 678 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.62 km/kWh (15.10 kWh/100 km)

Porsche

Nav noslēpums, ka kopš 2013. gada, kad Porsche parādīja 918 Spyder, visi labākie viņu automobiļi ir bijuši hibrīdi. Taycan, zināms arī kā Mission E, ir pirmais Porsche pilnīgi elektriskais transportlīdzeklis. Porsche ļoti bieži ir apliecinājuši savu pārliecību par to, ka nākotne ir elektriska, un ļoti izteiksmīgi reklamē Taycan.

Porsche Taycan pie Porsche uzlādes Latvijā
Porsche Taycan pie Porsche uzlādes Latvijā
  • Cena – no 107’450 €
  • Autonomija – no 407 km
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – no 79.2 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (49 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – līdz 225 kW (750 km/h)
  • Cena/autonomija – 264 €/km
  • Cena/kWh – 1356 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.13 km/kWh (19.45 kWh/100 km)

Renault

Renault Zoe Z.E.
Renault Zoe Z.E. Avots: myrenaultzoe.com

Renault piedāvājumā ir viena no populārākajām bezizmešu mašīnām Eiropā. No 2020. gada to ir iespējams nopirkt arī Latvijā. Renault Zoe pie saviem pirmajiem klientiem nonāca 2012. gadā ar 22 kWh (41 kWh kopš 2015. gada) lielu bateriju paku, kuru nevis pirka kopā ar ETL, bet izīrēja atsevišķi. Tas nozīmēja, ka sākuma cena bija ievērojami zemāka, bet mēneša izdevumi varēja būt lielāki salīdzinot ar citiem piedāvājumiem. Nesen Renault mainīja stratēģiju un sāka piedāvāt Zoe kopā ar bateriju paku. Šim ETL ir arī sportiskā versija – Zoe E-Sport, kas ir iedvesmojusies no Formula E.

  • Cena – 28’450 €
  • Autonomija – 395 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 54.7 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 22 kW (110 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 46 kW (230 km/h)
  • Cena/autonomija – 72 €/km
  • Cena/kWh – 520 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.22 km/kWh (13.84 kWh/100 km)

Tesla

Tesla starp elektroauto faniem nav jāiepazīstina. Eiropā pieejami ir trīs modeļi – Model S, Model 3 un Model X. Vienīgi jārēķinās, ka Latvijā nav oficiāla servisa un dīlera, jeb, kā to Tesla dēvē, izstāžu zāles. Tesla mašīnas Latvijā ir iespējams pasūtīt caur trešajām personām, kas piedāvā šos pakalpojumus, vai pasūtot uz kādu no Eiropas valstīm, kur tas ir iespējams, un aizbraukt pakaļ.

Tesla Model S
Tesla Model S

Tesla Model S tiek ražots no 2012. gada un ir uzskatāms par pirmo īsto mašīnu no Tesla klāsta. Šobrīd gan ir pieejama trīs variācijās – Standart/Long range/Performance.

  • Cena – no 81’990 (Vācijā)
  • Autonomija – 652 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – 100 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 16.5 kW (80 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 250 kW (660 km/h)
  • Cena/autonomija – 125 €/km
  • Cena/kWh – 819 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.52 km/kWh (15.33 kWh/100 km)
Tesla Model 3
Tesla Model 3

Tesla Model 3 ir mazākais, lētākais un vienlaicīgi tehniski advancētākais piedāvājums no Tesla automašīnām, kas spējis pārsist vairākus rekordus. Pieejami ir trīs varianti – Standart Plus/Long Range/Performance.

  • Cena – no 42’900 € (Vācijā)
  • Autonomija – 430 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – no 55 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (62 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 250 kW (980 km/h)
  • Cena/autonomija – 99 €/km
  • Cena/kWh – 780 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.81 km/kWh (12.79 kWh/100 km)
Tesla Model X
Tesla Model X

Tesla Model X ir vislielākais no Tesla elektromobiļiem un piedāvā vietu 7 cilvēkiem trīs rindās. Ar vanaga spārnu durvīm un vairākām citām tehnoloģiskajām īpatnībām tā ir viena no advancētākajām mašīnām, kas šobrīd ir pieejama. Tāpat kā citi modeļi, arī šis ir pieejams vairākos variantos – Long Range Plus un Performance.

  • Cena – 90’990 € (Vācijā)
  • Autonomija – 561 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 100 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 16.5 kW (69 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 250 kW (580 km/h)
  • Cena/autonomija – 162 €/km
  • Cena/kWh – 909 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.61 km/kWh (17.82 kWh/100 km)

Volkswagen (VW)

VW piedāvājumā šobrīd ir atjaunotais e-up! un pilnīgi svaigais ID.3. Daudzi cilvēki izvēlas ID.3 dēļ tā, ka viņi uzticas šim autoražotājam un arī tamdēļ, ka tas ir līdzīgs Golf. Tomēr tas sevī slēpj ļoti advancētu tehnoloģiju un ražotājs uzsver, ka šis ir tā mūža trešais lielais auto aiz Bettle un Golf.

VW ID.3 piegādāts
VW ID.3
  • Cena – no 32’900 €
  • Autonomija – 330 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums (brutto) – no 48 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (55 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 125 kW (520km/h)
  • Cena/autonomija – 99 €/km
  • Cena/kWh – 685 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.66 km/kWh (15.00 kWh/100 km)
Jaunai VW e-up!
Jaunai VW e-up!
  • Cena – 24’200 €
  • Autonomija – 258 km (WLTP)
  • Bateriju paka – 36.8 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.2 kW (37 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 40 kW (170 km/h)
  • Cena/autonomija – 93 €/km
  • Cena/kWh – 657 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.01 km/kWh (14.26 kWh/100 km)

Lietotie elektromobiļi

Daži ETL nav vairs pieejami pie dīleriem vai nekad nav piedāvāti Latvijā. Zemāk aprakstīti tie ETL, kas visbiežāk atrodami ss.com (norādītā cena ir zemākā no piedāvājumu klāsta, bateriju pakas lielums ir norādīts attiecīgajam modelim). Protams, lietotām mašīnām cena var atšķirties ievērojami un tas ir lielāks risks.

Citroen/Mitsubishi/Peugeot

Citroen C-Zero. Foto: Aivars Liepiņš
Citroen C-Zero. Foto: Aivars Liepiņš

Šie ražotāji ir apvienoti vienā, jo elektromobilis no šiem brendiem oriģināli ir Mitsubishi I-Miev, bet tika rebrendots priekš Eiropas par Citroen C-Zero un Peugeot iOn. Atšķirības šiem modeļiem pārsvarā ir vizuālajos akcentos, piemēram, I-Miev sāna spoguļi ir vienā krāsā ar mašīnas pamatkrāsu, bet C-Zero tie ir melni. I-Miev piedāvā 3 dažādus rekuperācijas režīmus, bet brālēni tikai 1. Mitsubishi I-Miev bija pirmais sērijveida ETL, kas spēja braukt ar pietiekami lielu ātrumu, lai piedalītos satiksmē uz šosejas.

  • Cena – 5’600 €
  • Autonomija – 100 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 16 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.7 kW (18 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 40 kW (170 km/h)
  • Cena/autonomija – 56 €/km
  • Cena/kWh – 350 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.66 km/kWh (15.00 kWh/100 km)

Fiat

Fiat 500e. Avots: wikipedia.org
Fiat 500e. Avots: wikipedia.org

Lai gan Fiat agrāk izteicās, lai nepērk viņu 500e, tas izrādījies tīri labs elektroauto. Tā lielākais mīnuss ir ātrās uzlādes iespējas neesamība.

  • Cena – 12’400 €
  • Autonomija – 140 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 22 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (39 km/h)
  • Cena/autonomija – 88 €/km
  • Cena/kWh – 563 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.36 km/kWh (15.71 kWh/100 km)

Ford

Ford Focus Electric
Ford Focus Electric. Avots: thecarconnection.com

Arī Ford piedāvājumā ir tikai viens elektromobilis, kas nu jau vairs netiek ražots – Ford Focus Electric. Lai gan šis ETL piedzīvoja atjauninājumu, kas palielināja to baterijas izmērus no 23 kWh uz 33.5 kWh, Latvijā ir manīti tikai vecākie modeļi. Pērkot šo ETL, ir jāpievērš uzmanība, vai ir iespējams izmantot ātrās uzlādes iespējas, jo vecākajiem modeļiem tādas nav.

  • Cena – 14’500 €
  • Autonomija – 122 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 23 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (35 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 40 kW (212 km/h)
  • Cena/autonomija – 118 €/km
  • Cena/kWh – 630 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.30 km/kWh (18.85 kWh/100 km)

Kia

Kia Soul EV
Kia Soul EV

Tirgū ik pa laikam var atrast nu jau no Latvijas dīleriem pazudušo Kia Soul EV. Šis ETL 2018. gadā piedzīvoja minimālu atjauninājumu, kurā 27 kWh bateriju paka tika nomainīta uz 30 kWh lielu bateriju paku. Baumo, ka Kia Soul piedzīvos vēl vienu atjauninājumu, kas ļaus ar šo ETL nobraukt 300 km starp uzlādēm. Šim modelim ir pieejams arī iekšdedzes dzinēja variants, bet tikai tik, cik ir izplatītāju noliktavās, jo Kia paziņoja, ka turpmāk ražos tikai elektrisko variantu.

  • Cena – 16’000 € (mobile.de)
  • Autonomija – 150 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 27 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (37 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (556 km/h)
  • Cena/Autonomija – 106 €/km
  • Cena/kWh – 592 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.55 km/kWh (18.00 kWh/100 km)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz B Class Electric
Mercedes-Benz B Class Electric

Šobrīd vienīgais pieejamais elektromobilis ar Mercedes-Benz uzrakstu ir B-class Electric. Ar palielu bateriju priekš sava laika un autoražotāju, kas bija Tesla investors, šis elektromobilis ir nepelnīti maz uzražots.

  • Cena – 22’000 €
  • Autonomija – 136 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 36 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (41 km/h)
  • Cena/autonomija – 161 €/km
  • Cena/kWh – 611 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 3.77 km/kWh (26.47 kWh/100 km)

Nissan

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Ar Leaf 2.0 un Leaf e+ ienākšanu, vecais Leaf ar savu dizainu liekas unikāls. Leaf ir pasaulē pirktākais elektroauto šobrīd.

  • Cena – 9’500 €
  • Autonomija – 117 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 24 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.6 kW (37 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (556 km/h)
  • Cena/autonomija – 81 €/km
  • Cena/kWh – 395 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 4.87 km/kWh (20.51 kWh/100 km)

Renault

Renault Fluence
Renault Fluence

Lai gan Eiropā ļoti populāra ir Renault Zoe, Latvijā biežāk sastopama ir Renault Fluence Z.E. Šo elektrisko mašīnu sāka ražot 2011. gadā un tā uzreiz ieguva labu slavu dēļ sava izskata un ērtības. To joprojām turpina ražot priekš Dienvidkorejas, bet pārējai pasaulei to beidza ražot 2014. gadā.

  • Cena – 7’500 €
  • Autonomija – 160 km
  • Bateriju pakas lielums – 22 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.7 kW (27 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 43 kW (313 km/h) (jāpērk atsevišķi)
  • Cena/autonomija – 46 €/km
  • Cena/kWh – 340 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.27 km/kWh (13.75 kWh/100 km)

Smart

Smart EQ ForTwo
Smart EQ ForTwo

Lai gan Latvijā reti sastopami, bet noteikti ļoti piemēroti pilsētvidei Smart ED3 (ForTwo) ir gudrs risinājums arī kā elektromobilis. Lai gan ātrās uzlādes neesamība varētu būt šķērslis tā iegādei.

  • Cena – 7’950 €
  • Autonomija – 100 km
  • Bateriju pakas lielums – 17.6 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.6 kW (20 km/h)
  • Cena/autonomija – 79 €/km
  • Cena/kWh – 451 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.68 km/kWh (17.60 kWh/100 km)

Tesla

Tesla Model S
Tesla Model S

Tesla slava un baumas iet pa priekšu. Latvijā vēl oficiāli nav pat atklāts kāds Tesla uzlādes punkts, bet vairāki Model S un Model X jau ir reģistrēti. Reti kad sludinājumos tiek manīts Model X, nemaz nerunājot par Model 3, ko vēl Eiropai nepiegādā, bet kāds Model S ir vienmēr atrodams ss.com.

  • Cena – 38’500 €
  • Autonomija – 335 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 60 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 17 kW (95 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 120 kW (670 km/h)
  • Cena/autonomija – 114 €/km
  • Cena/kWh – 641 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.58 km/kWh (17.91 kWh/100 km)

Volkswagen

Volkswagen e-up! 2020
Volkswagen e-up! 2020

2013. gadā sākās e-up! tirdzniecība. Šis joprojām ir Latvijā populārākais ETL. Pateicoties 2014. gada finansiālajam atbalstam no KPFI fonda, šo ETL varēja iegādāties par mazāk kā 10’000 €.  Kopš 2014. gada VW dominē Latvijas ETL autoparkā, bet Nissan Leaf un BMW i3 sāk panākt.

  • Cena – 9’500 €
  • Autonomija – 101 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 18.7 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.7 kW (20 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (270 km/h)
  • Cena/autonomija – 94 €/km
  • Cena/kWh – 508 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.40 km/kWh (18.51 kWh/100 km)

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

4.3 6 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Edmunds
Edmunds
Viesis
01/01/2020 17:52

Kādeļ nav apskatīts Fiat 500e?

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: