Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Audi e-tron

Kādi elektromobiļi ir pieejami Latvijā? (Atjaunināts 04/2020)

2018. gada 20. oktobris

Bieži starp cilvēkiem, kas ir nolēmuši iegādāties vai interesējas par elektromobiļu iespējām Latvijā, rodas jautājums – kādi elektromobiļi ir nopērkami?

Teju visi elektromobiļu (ETL) lietotāji ir starā par saviem transportlīdzekļiem. Viņi sev apkārtējiem piestāsta pilnas ausis par to, cik tie ir ekonomiski, ekoloģiski, klusi, dinamiski, viegli kopjami, uzticami un kādi atvieglojumi tiem Latvijā ir pieejami.

Tomēr daudziem rodas mulsums brīdī, kad beidzot otrs cilvēks ir pārliecināts par labu elektromobilim un uzdod jautājumu – kāda ir ETL izvēle Latvijā?

Uzlādēts.lv apkopojis Latvijā šobrīd pieejamos ETL (alfabētiskā secībā pēc ražotāja). Norādītās cenas ir ņemtas no dīleru mājaslapām:

Audi

Lai gan vēl nevar fiziski apskatīt Audi e-tron 55 quattro, to jau ir iespējams rezervēt, iemaksājot 5’000 €. Redzēt to varēs 2019. gada vidū. Audi e-tron solās būt kārtējais Tesla galinātājs un noteiktos aspektos tas ir labāks par Tesla.  Audi lielījās, ka rekuperācija šim elektromobilim ir labākā starp visiem ETL. Vizuāli tas ir starp Q7 un Q5, bet iekšējais interjers ir pāris soļus nākotnes virzienā. e-tron būs pirmais transportlīdzeklis, kam spoguļu vietā būs kameras.

  • Cena – 82’650 € (komplektā nāk arī mājas uzlādes stacija)
  • Autonomija – 400 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 95 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (46 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 150 kW (632 km/h)
  • Cena/autonomija – 206 €/km
  • Cena/kWh – 870 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 4.21 km/kWh (23.75 kWh/100 km)

BMW

BMW klāstā ir vairāki hibrīdi un lādējami hibrīdi (plug-in hybrid), bet tikai viens pilnīgi elektrisks transportlīdzeklis – i3. Šis modelis pirmo reizi tirgū nonāca 2013. gadā, 2017. gadā ieguva lielāku bateriju paku un sportiskākas aprises, bet jau 2019. gadā piedzīvoja vēl vienu atjauninājumu. Piedāvājumā ir arī hibrīda variants šim modelim, kurā iekšdedzes motors pieslēdzas tikai tad, kad baterija ir izlādējusies.

  • Cena – 41’250 €
  • Autonomija – 310 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 42.2 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (81 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (367 km/h)
  • Cena/Autonomija – 133 €/km
  • Cena/kWh – 977 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.34 km/kWh (13.61 kWh/100 km)

Hyundai

Hyundai piedāvājumā šobrīd ir divi elektromobiļi – Ioniq un Kona. Ioniq pirmo reizi bija pieejams 2017. gadā, bet Kona tirdzniecība Latvijā sākās tikai 8. oktobrī.

Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq. Avots: hyundai.lv

Ioniq īpašnieki šo mašīnu slavē jo īpaši. Tas ir viens no efektīvākajiem ETL, kāds ir pieejams. Piedāvājumā ir pieejama Ioniq hibrīda, lādējamā hibrīda un pilnīgi elektriskā versija.

  • Cena – 34’990 €
  • Autonomija – 200 km (EPA)
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (47 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 70 kW (500 km/h)
  • Bateriju pakas lielums – 28 kWh
  • Cena/autonomija – 174 €/km
  • Cena/kWh – 1’249 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.14 km/kWh (14.00 kWh/100 km)

Kona ir jauns ETL, kas sola ļoti lielu iespējamo attālumu starp uzlādēm. Tas noteikti ir izdevīgs, ja skatās cenas/attāluma proporcijas. Arī šim modelim ir pieejams vairāki dzinēju varianti un divi bateriju viedi.

  • Cena – 35’990/39’990 €
  • Autonomija – 289/449 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 39/64 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (51 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50/77 kW (561 km/h)
  • Cena/autonomija – 124/89 €/km
  • Cena/kWh – 922/624 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.41/7.01 km/kWh (13.49/14.25 kWh/100 km)

Jaguar

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace. Avots: jaguar.lv

Jaguar piedāvājumā šobrīd ir tikai viens elektromobilis – Jaguar I-Pace, bet tas noteikti ir Latvijā visaugstākās klases pieejamais elektromobilis. Starp visiem šobrīd pieejamajiem elektromobiļiem, šis ir galvenais Tesla konkurents, piedāvājot arī tādas ekstras kā bezvadu atjauninājumus un kontroli caur aplikāciju. Galvenais pārākums pār Teslu ir servisa iespējamība Latvijā.

  • Cena – 82’200 €
  • Autonomija – 470 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 90 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.4 kW (39 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (522 km/h)
  • Cena/autonomija – 174 €/km
  • Cena/kWh – 913 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.22 km/kWh (19.14 kWh/100 km)

Kia

Kia e-Niro
Kia e-Niro

Kia piedāvājumā no 2020. gada sākuma atkal ir pieejams elektroauto – Kia e-NIRO. Šis elektroauto ir pierādījies ļoti pieprasīts visās valstīs, kur to piedāvā, jo ir ar vienu no lielākajiem bagāžnieka tilpumiem un ir efektīvs. Lai gan cena Latvijā ir augstāka, salīdzinot ar citām valstīm, nebūs brīnums, ja arī Latvijā tas būs ļoti pieprasīt.

  • Cena – 47’900 €
  • Autonomija – 455 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 64 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.2 kW (51 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 77 kW (547 km/h)
  • Cena/autonomija – 105 €/km
  • Cena/kWh – 748 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.10 km/kWh (14.06 kWh/100 km)

Nissan

Nissan ir viens no ETL mūsdienu pirmsācējiem. Leaf nonāca tirgū jau 2010. gadā (2011. g. Eiropā). Tolaik tas spēja vien 117 km starp uzlādēm un izskatījās ievērojami citādāk kā mūsdienu versija. Nissan piedāvājumā ir arī e-NV200, kas ir elektriskā versija NV200 modelim.

  Elektroauto pret iekšdedzes dzinēju automašīnām – kas ir lētāk?
Nissan Leaf
Nissan Leaf. Avots: nissan.lv

Nissan Leaf kopš 2010. gada ir piedzīvojis 4 atjauninājumus. Pirmie trīs palielināja bateriju pakas ietilpību (saglabājot tās pašas dimensijas), bet ceturtais atjauninājums ieviesa izmaiņas arī izskatā.

  • Cena – 35’900 €
  • Autonomija – 285 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 38 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (50 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (375 km/h)
  • Cena/autonomija – 125 €/km
  • Cena/kWh – 944 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.12 km/kWh (14.03 kWh/100 km)
Nissan Leaf e+
Nissan Leaf e+

Nissan Leaf e+ tika izziņots 2019. gada janvārī. Vizuāli tas tikai nedaudz atšķiras no parastā Leaf, bet piedāvā ievērojami lielāku autonomiju un citas lietas.

  • Cena – 45’500 €
  • Autonomija – 385 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 60 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (42 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (642 km/h)
  • Cena/autonomija – 118 €/km
  • Cena/kWh – 758 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.20 km/kWh (16.10 kWh/100 km)
Nissan e-NV200
Nissan e-NV200. Avots: nissan.lv

Nissan e-NV200 atšķirībā no pārējiem šajā sarakstā ir busiņš (līdz pat 7 vietām) un pirmo reizi uz ielām (, ja neskaita izmēģinājumus) nonāca 2014. gadā, kad tas spēja veikt 120 km ar vienu uzlādi un bija aprīkots ar to pašu bateriju, kāda tolaik bija Leaf. Lai gan vizuālas pārmaiņas šis modelis vēl nav piedzīvojis, atšķirībā no Leaf e-NV200 jau tagad ir bateriju dzesēšanas sistēma.

  • Cena – 33’227 €
  • Autonomija – 200 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 40 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (33 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (250 km/h)
  • Cena/autonomija – 166 €/km
  • Cena/kWh – 830.67 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.00 km/kWh (20.00 kWh/100 km)

Porsche

Nav noslēpums, ka kopš 2013. gada, kad Porsche parādīja 918 Spyder, visi labākie viņu automobiļi ir bijuši hibrīdi. Taycan, zināms arī kā Mission E, ir pirmais Porsche pilnīgi elektriskais transportlīdzeklis. Porsche ļoti bieži ir apliecinājuši savu pārliecību par to, ka nākotne ir elektriska, un ļoti izteiksmīgi reklamē Taycan.

Porsche Taycan
Porsche Taycan. Avots: porsche.com
  • Cena – sākot no 107’822 €
  • Autonomija – sākot no 400 km
  • Bateriju pakas lielums – sākot no 79.2 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (59 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – līdz 270 kW (1451 km/h)
  • Cena/autonomija – 269 €/km
  • Cena/kWh – 1361.38 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.05 km/kWh (19.80 kWh/100 km)

Ar to Porsche elektromobiļu piedāvājums nebeidzas. Pēc lielā pieprasījuma pēc Taycan viņi paziņoja, ka būs arī krosovera versija – Mission E Cross Turismo. Arī šim ETL jau ir pieejama rezervācija ar tādiem pašiem nosacījumiem kā priekš Taycan, bet sagaidīšanas laiks ir aptuveni 2020. gada vidus (lasīt – beigas).

Porsche Mission E Cross Turismo
Porsche Mission E Cross Turismo
  • Cena – 190’000 € (pieņēmums)
  • Autonomija – aptuveni 400 km (pieņemot, ka bateriju paka ir identiska Taycan)
  • Bateriju pakas lielums – aptuveni 90 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (50 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 270 kW (1350 km/h)
  • Cena/autonomija – 475 €/km
  • Cena/kWh – 2111 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 4.44 km/kWh (22.50 kWh/100 km)

Renault

Renault Zoe Z.E.
Renault Zoe Z.E. Avots: myrenaultzoe.com

Renault piedāvājumā ir viena no populārākajām bezizmešu mašīnām Eiropā. Sākoties 2020. gadam, to ir iespējams nopirkt arī Latvijā. Renault Zoe pie saviem pirmajiem klientiem nonāca 2012. gadā ar 22 kWh (41 kWh kopš 2015. gada) lielu bateriju paku, kuru nevis pirka kopā ar ETL, bet izīrēja atsevišķi. Tas nozīmēja, ka sākuma cena bija ievērojami zemāka, bet mēneša izdevumi varēja būt lielāki salīdzinot ar citiem piedāvājumiem. Nesen Renault mainīja stratēģiju un sāka piedāvāt Zoe kopā ar bateriju paku. Šim ETL ir arī sportiskā versija – Zoe E-Sport, kas ir iedvesmojusies no Formula E.

  • Cena – 31’930 €
  • Autonomija – 390 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 52 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 22 kW (165 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (750 km/h)
  • Cena/autonomija – 81 €/km
  • Cena/kWh – 614 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.50 km/kWh (13.33 kWh/100 km)

Tesla

Tesla starp elektroauto faniem nav jāiepazīstina. Pieejami ir trīs modeļi – Model S, Model 3 un Model X. Vienīgi jārēķinās, ka Latvijā nav oficiāla servisa un dīlera, jeb, kā to Tesla dēvē, izstāžu zāles. Tesla mašīnas Latvijā ir iespējams pasūtīt caur trešajām personām, kas piedāvā šos pakalpojumus, vai pasūtot uz kādu no Eiropas valstīm, kur tas ir iespējams, un aizbraukt pakaļ.

Tesla Model S
Tesla Model S

Tesla Model S tiek ražots no 2012. gada un ir uzskatāms par pirmo īsto mašīnu no Tesla klāsta. Šobrīd gan ir pieejama trīs variācijās – Standart/Long range/Performance.

  • Cena – 81’500 – 99’100 € (Vācijā)
  • Autonomija – 450 – 610 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 75 – 100 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 16.5 kW (97 – 100 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 – 150 kW (600 – 915 km/h)
  • Cena/autonomija – 149 – 181 €/km
  • Cena/kWh – 910 – 1’086 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.90 – 6.10 km/kWh (16.3 – 16.9 kWh/100 km)
  Ventspilī kursēs Latvijā ražotie elektroautobusi
Tesla Model 3
Tesla Model 3

Tesla Model 3 ir jaunākais, mazākais un lētākais piedāvājums no Tesla automašīnām, kas spējis pārsist vairākus rekordus. Pieejami ir trīs varianti – Standart Range Plus/Long Range/Performance.

  • Cena – 44’500 – 64’600 € (Vācijā)
  • Autonomija – 415 – 560 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 60 – 74 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (76 – 83 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 120 kW – 150 kW (830 km/h – 1135 km/h)
  • Cena/autonomija – 97 – 121 €/km
  • Cena/kWh – 740 – 872 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.91 – 7.56 km/kWh (13.2 – 14.4 kWh/100 km)
Tesla Model X
Tesla Model X

Tesla Model X ir vislielākais no Tesla elektromobiļiem un piedāvā vietu 7 cilvēkiem trīs rindās. Ar vanaga spārnu durvīm un vairākām citām tehnoloģiskajām īpatnībām tā ir viena no advancētākajām mašīnām, kas šobrīd ir pieejama. Tāpat kā citi modeļi, arī šis ir pieejams trīs variantos – Standart, Long Range un Performance.

  • Cena – 85’300 € – 103’500 € (Vācijā)
  • Autonomija – 375 km – 505 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 75 kWh -100 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 16.5 kW (80 – 83 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW – 150 kW (500 km/h – 757 km/h)
  • Cena/autonomija – 187 €/km – 213 €/km
  • Cena/kWh – 948 €/kWh – 1137 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 4.85 – 5.05 km/kWh (19.8- 20.6 kWh/100 km)

Volkswagen (VW)

VW piedāvājumā šobrīd ir vairs tikai e-Golf, bet jau var rezervēt ID.3 un atjaunoto e-up!. Daudzi cilvēki izvēlas e-Golf dēļ tā, ka viņi uzticas šim autoražotājam un arī tamdēļ, ka tas īpaši neatšķiras no citām mašīnām. Ja e-Golf nebūtu EX-kluzīvie numuri, tad vienīgā ārējā atšķirība no ierastā Golf būtu izpūtēja neesamība.

VW e-Golf
VW e-Golf

2015. gadā VW sāka pārdot e-Golf. Šis ETL noteikti ir daudz glaunāks par e-up! un spēj uzņemt 5 cilvēkus nevis 4. 2017. gadā VW atjaunināja e-Golf, palielinot bateriju pakas kapacitāti, padarot to ekonomiskāku un vienlaicīgi jaudīgāku.

  • Cena – 40’415 €
  • Autonomija – 201 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 35.8 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 7.2 kW (40 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 40 kW (225 km/h)
  • Cena/autonomija – 201 €/km
  • Cena/kWh – 1’128 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.61 km/kWh (17.81 kWh/100 km)
VW ID.3
VW ID.3
  • 45 kWh, 58 kWh un 77 kWh bateriju pakas
  • 330 km, 450 km un 550 km autonomija
  • Aptuvenā cena 29’900 €, 35’000 €, 41’000 €
  • 150 kW elektromotors
  • Aizmugurējā piedziņa
  • Maksimālais ātrums (ierobežots līdz) 180 km/h
  • 7,2 kW vai 11 kW lēnā uzlāde (Type 2)
  • 75 kW vai 100 kW ātrā uzlāde (CCS)
  • Bezkontakta uzlāde (dārgākajā versijā)
Jaunai VW e-up!
Jaunai VW e-up!
  • Cena – 20’000 €
  • Autonomija – 260 km (WLTP)
  • Bateriju paka – 36.8 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.7 kW (26 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 40 kW (283 km/h)
  • Cena/autonomija – 76 €/km
  • Cena/kWh – 543 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.06 km/kWh (14.15 kWh/100 km)

Lietotie elektromobiļi

Daži ETL nav vairs pieejami pie dīleriem vai nekad nav piedāvāti Latvijā. Zemāk aprakstīti tie ETL, kas visbiežāk atrodami ss.com (norādītā cena ir zemākā no piedāvājumu klāsta, bateriju pakas lielums ir norādīts attiecīgajam modelim). Protams, lietotām mašīnām cena var atšķirties ievērojami un tas ir lielāks risks.

Citroen/Mitsubishi/Peugeot

Citroen C-Zero. Foto: Aivars Liepiņš
Citroen C-Zero. Foto: Aivars Liepiņš

Šie ražotāji ir apvienoti vienā, jo elektromobilis no šiem brendiem oriģināli ir Mitsubishi I-Miev, bet tika rebrendots priekš Eiropas par Citroen C-Zero un Peugeot iOn. Atšķirības šiem modeļiem pārsvarā ir vizuālajos akcentos, piemēram, I-Miev sāna spoguļi ir vienā krāsā ar mašīnas pamatkrāsu, bet C-Zero tie ir melni. I-Miev piedāvā 3 dažādus rekuperācijas režīmus, bet brālēni tikai 1. Mitsubishi I-Miev bija pirmais sērijveida ETL, kas spēja braukt ar pietiekami lielu ātrumu, lai piedalītos satiksmē uz šosejas.

  • Cena – 7’600 €
  • Autonomija – 100 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 16 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.7 kW (25 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 40 kW (267 km/h)
  • Cena/autonomija – 76 €/km
  • Cena/kWh – 506 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.66 km/kWh (15.00 kWh/100 km)

Fiat

Fiat 500e. Avots: wikipedia.org
Fiat 500e. Avots: wikipedia.org

Lai gan Fiat agrāk izteicās, lai nepērk viņu 500e, tas izrādījies tīri labs elektroauto. Tā lielākais mīnuss ir ātrās uzlādes iespējas neesamība.

  • Cena – 12’400 €
  • Autonomija – 140 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 22 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (39 km/h)
  • Cena/autonomija – 88 €/km
  • Cena/kWh – 563 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 6.36 km/kWh (15.71 kWh/100 km)

Ford

Ford Focus Electric
Ford Focus Electric. Avots: thecarconnection.com

Arī Ford piedāvājumā ir tikai viens elektromobilis, kas nu jau vairs netiek ražots – Ford Focus Electric. Lai gan šis ETL piedzīvoja atjauninājumu, kas palielināja to baterijas izmērus no 23 kWh uz 33.5 kWh, Latvijā ir manīti tikai vecākie modeļi. Pērkot šo ETL, ir jāpievērš uzmanība, vai ir iespējams izmantot ātrās uzlādes iespējas, jo vecākajiem modeļiem tādas nav.

  • Cena – 14’500 €
  • Autonomija – 122 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 23 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (35 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 40 kW (212 km/h)
  • Cena/autonomija – 118 €/km
  • Cena/kWh – 630 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.30 km/kWh (18.85 kWh/100 km)
  BMW i3 netiks atjaunots (tomēr tiks)

Kia

Kia Soul EV
Kia Soul EV

Tirgū ik pa laikam var atrast nu jau no Latvijas dīleriem pazudušo Kia Soul EV. Šis ETL 2018. gadā piedzīvoja minimālu atjauninājumu, kurā 27 kWh bateriju paka tika nomainīta uz 30 kWh lielu bateriju paku. Baumo, ka Kia Soul piedzīvos vēl vienu atjauninājumu, kas ļaus ar šo ETL nobraukt 300 km starp uzlādēm. Šim modelim ir pieejams arī iekšdedzes dzinēja variants, bet tikai tik, cik ir izplatītāju noliktavās, jo Kia paziņoja, ka turpmāk ražos tikai elektrisko variantu.

  • Cena – 16’000 € (mobile.de)
  • Autonomija – 150 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 27 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (37 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (556 km/h)
  • Cena/Autonomija – 106 €/km
  • Cena/kWh – 592 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.55 km/kWh (18.00 kWh/100 km)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz B Class Electric
Mercedes-Benz B Class Electric

Šobrīd vienīgais pieejamais elektromobilis ar Mercedes-Benz uzrakstu ir B-class Electric. Ar palielu bateriju priekš sava laika un autoražotāju, kas bija Tesla investors, šis elektromobilis ir nepelnīti maz uzražots.

  • Cena – 22’000 €
  • Autonomija – 136 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 36 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (41 km/h)
  • Cena/autonomija – 161 €/km
  • Cena/kWh – 611 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 3.77 km/kWh (26.47 kWh/100 km)

Nissan

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Ar Leaf 2.0 un Leaf e+ ienākšanu, vecais Leaf ar savu dizainu liekas unikāls. Leaf ir pasaulē pirktākais elektroauto šobrīd.

  • Cena – 7’890 €
  • Autonomija – 117 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 24 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.6 kW (37 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (556 km/h)
  • Cena/autonomija – 67 €/km
  • Cena/kWh – 328 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 4.87 km/kWh (20.51 kWh/100 km)

Renault

Renault Fluence Z.E.
Renault Fluence Z.E. Avots: ss.com

Lai gan Eiropā ļoti populāra ir Renault Zoe, Latvijā biežāk sastopama ir Renault Fluence Z.E. Šo elektrisko mašīnu sāka ražot 2011. gadā un tā uzreiz ieguva labu slavu dēļ sava izskata un ērtības. To joprojām turpina ražot priekš Dienvidkorejas, bet pārējai pasaulei to beidza ražot 2014. gadā.

  • Cena – 10’700 €
  • Autonomija – 160 km
  • Bateriju pakas lielums – 22 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.7 kW (27 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 43 kW (313 km/h) (jāpērk atsevišķi)
  • Cena/autonomija – 66 €/km
  • Cena/kWh – 486 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 7.27 km/kWh (13.75 kWh/100 km)

Smart

Smart EQ ForTwo
Smart EQ ForTwo

Lai gan Latvijā reti sastopami, bet noteikti ļoti piemēroti pilsētvidei Smart ED3 (ForTwo) ir gudrs risinājums arī kā elektromobilis. Lai gan ātrās uzlādes neesamība varētu būt šķērslis tā iegādei.

  • Cena – 9’000 €
  • Autonomija – 100 km
  • Bateriju pakas lielums – 17.6 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.6 kW (20 km/h)
  • Cena/autonomija – 90 €/km
  • Cena/kWh – 511 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.68 km/kWh (17.60 kWh/100 km)

Tesla

Tesla Model S
Tesla Model S

Tesla slava un baumas iet pa priekšu. Latvijā vēl oficiāli nav pat atklāts kāds Tesla uzlādes punkts, bet vairāki Model S un Model X jau ir reģistrēti. Reti kad sludinājumos tiek manīts Model X, nemaz nerunājot par Model 3, ko vēl Eiropai nepiegādā, bet kāds Model S ir vienmēr atrodams ss.com.

  • Cena – 38’500 €
  • Autonomija – 335 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 60 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 17 kW (95 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 120 kW (670 km/h)
  • Cena/autonomija – 114 €/km
  • Cena/kWh – 641 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.58 km/kWh (17.91 kWh/100 km)

Volkswagen

VW e-up!
VW e-up!

2013. gadā sākās e-up! tirdzniecība. Šis joprojām ir Latvijā populārākais ETL. Pateicoties 2014. gada finansiālajam atbalstam no KPFI fonda, šo ETL varēja iegādāties par mazāk kā 10’000 €.  Kopš 2014. gada VW dominē Latvijas ETL autoparkā, bet Nissan Leaf un BMW i3 sāk panākt.

  • Cena – 11’490 €
  • Autonomija – 101 km (EPA)
  • Bateriju pakas lielums – 18.7 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 3.7 kW (20 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 50 kW (270 km/h)
  • Cena/autonomija – 113 €/km
  • Cena/kWh – 614 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5.40 km/kWh (18.51 kWh/100 km)

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Kārlis Mendziņš
5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Kādi elektromobiļi ir pieejami Latvijā? (Atjaunināts 04/2020) 1
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Edmunds

Kādeļ nav apskatīts Fiat 500e?

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x
()
x

Teksta kļūdas atskaite

Sekojošais teksts tiks nosūtīts mūsu redaktoriem: