4.trolejbusa maršrutā kursē ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi
“Rīgas satiksme” informē, ka 4.trolejbusa maršrutā pasažieru pārvadājumi tiek veikti ar ūdeņradi darbināmiem trolejbusiem. Minētais maršruts izvēlēts, jo tas ir gan ekonomiski, gan tehniski pamatotākais.
“Rīgas satiksme” informē, ka 4.trolejbusa maršrutā pasažieru pārvadājumi tiek veikti ar ūdeņradi darbināmiem trolejbusiem. Minētais maršruts izvēlēts, jo tas ir gan ekonomiski, gan tehniski pamatotākais.
No marta sākuma testa režīmā darbojas Baltijā pirmā ūdeņraža uzpildes stacija, kas atrodas Vienības gatvē 6.
Februāra vidū uzņēmumā bija ieradušies firmas “Nel Hydrogen” pārstāvji no Dānijas, lai veiktu pēdējos iekārtu salāgošanas darbus. Šobrīd ir uzsākta stacijas darbība testa režīmā, kā ietvaros notiek arī trolejbusu uzpilde ar ūdeņradi un tiek veikti pasažieru pārvadājumi, izmantojot ūdeņraža dzinēju. Pirmie testa rezultāti ir veiksmīgi un redzam, ka visas iekārtas darbojas, taču vēlamies būt 100% droši, ka viss darbojas nevainojami, tāpēc veiksim atkārtotus testus, ceram, ka process būs veiksmīgs un tuvāko mēnešu laikā stacija uzsāks savu darbu pilnībā. Svarīgi, ka šobrīd visi projekta realizācijas termiņi tiek ievēroti un uzņēmumam ir atbalsts no Eiropas Savienības.
“Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs
Starptautiskā projekta “H2Nodes” ietvaros “Rīgas satiksme” ir saņēmusi 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus. Un izmantojot ūdeņraža šūnas trolejbusi var nobraukt līdz 150 kilometriem, savukārt viena trolejbusa uzpilde ar ūdeņradi aizņem līdz 10 minūtēm.
Eiropas Savienība līdzfinansē 50% no “Rīgas satiksmes” projekta kopējām izmaksām, kas tiek lēstas EUR 16,1 miljona apmērā. Finansējums tiek piešķirts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF), kas paredzēts ieguldījumiem ES infrastruktūras prioritātēs transporta, enerģētikas un telekomunikāciju jomā.
daži rīgas satiksmes autobusi nav tādā tehniskā kārtībā, lai ļautu braukt pa pilsētas ielām, atstājot aiz sevis melnus dūmus. ta vietā lai aizstātu kādu no tiem, ūdeņraža transportu izdala braucieniem elektrificētā maršrutā. neizklausās saprātīgs lēmums.
priekš kam trojejbusam ūdeņradis?