Pabeigts valsts ātrās uzlādes staciju tīkls

15

CSDD ir pabeigusi ERAF projekta “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, izveidojot nacionālā līmeņa elektromobiļu uzlādes staciju tīklu, uzstādot kopā 139 uzlādes stacijas.

BMW i3 pie e-mobi uzlādes stacijas

BMW i3 pie e-mobi uzlādes stacijas

CSDD ir pabeigusi ERAF projekta “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, izveidojot nacionālā līmeņa elektromobiļu uzlādes staciju tīklu, uzstādot kopā 139 uzlādes stacijas.

VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) ir pabeigusi ERAF projekta “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, izveidojot nacionālā līmeņa elektromobiļu uzlādes staciju tīklu, uzstādot kopā 139 uzlādes stacijas. Projekta mērķis bija izveidot visaptverošu uzlādes staciju tīklu, lai nodrošinātu elektromobiļu lietotājiem pārvietošanās iespējas visā Latvijas teritorijā.

ERAF projekta laikā uzlādes stacijas vienmērīgi izvietotas gan TEN-T ceļu, gan reģionālo ceļu tīklā, kā arī vairākas uzlādes stacijas uzstādītas lielākajās apdzīvotās vietās – Rīgā, Daugavpilī, Liepājā, Jelgavā, Ventspilī, u.c. Projekta finansējuma saņēmējs ir LR Satiksmes ministrija, bet projektu īstenojis CSDD.

Kopš tīkla pirmās kārtas darbības uzsākšanas 2018. gada vidū, kopā veiktas jau vairāk nekā 66 tūkst. uzlādes un elektromobiļiem nodota elektroenerģija vairāk nekā 930 MWh, kas nozīmē nobrauktu vairāk nekā 5 milj.km.

Uzlādēts viedoklis

Tagad CSDD pārziņā ir 141 (2 jau bija pirms šī projekta) uzlādes stacija ar 50 kW jaudu. Priekš esošā elektroauto skaita pat ļoti ievērojams skaits. Vai tikai nav lielākais uzlādes tīkls Baltijā? Tagad ir laiks izglītot sabiedrību, ka ik pēc 30 km var atrast, kur uzlādēties. Izbraucot no Rīgas un braucot uz Liepāju, ir 8 ātrās uzlādes stacijas pa ceļam + tās, kas ir abās pilsētās. Tik pat uz Daugavpili, ja nebrauc gar Daugavu, vai 17, ja brauc gar Daugavu.

Sociālajos portālos gan T. Linkaits, gan J. Butāns sev sita pa pleciem, lai gan patiesībā no sevis ielika tikai tik, ka neapturēja projektu. Varam gan pavicināt ar pirkstu, sakot, kur tad ir vēl tās 11, kuras varēja iekļaut papildus, bet pie pirmās izdevības to nedarīja, bet tagad drīzāk ir jāgaida nākamais Saeimas sastāvs, lai redzētu, ko darīs politiķi, kuriem klēpī iekritīs soda nauda par izmešu pārsniegšanu un AER īpatsvara transportā nesasniegšanu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

4 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
15 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
žoris
žoris
Viesis
30/12/2021 14:48

Ja darbojas tirgus principi, nevis subsidēšana, tad uzņēmējam kas uzstāda atro uzlādi, vajag to atsist un vel nopelnit.
Pie esošajām elektrības cenām 1 kw tad ir jāizmaksā 1,5 euro.
Un tad sanāk ka 100km izmaksā 30Eur.
Ar 6 litrīgu motoru tad lētāk ir braukt.

Arnis Bergs
Arnis Bergs
Viesis
Atbilde  žoris
30/12/2021 15:33

Aprēķinos ieteicams izmantot diennakts vidējo elektroenerģijas cenu.

Šļupstiņš
Šļupstiņš
Viesis
Atbilde  Arnis Bergs
31/12/2021 12:08

Uzsvars taču tiek likts uz ātro uzlādi, un tur kāda cena ir tāda ir, birža tur neko nenosaka.
Ja ātrā uzlāde uzņēmējam izmaksā 70-100k Eur, pluss izbūve un uzstādīšana, pluss uzturēšana, plus maksajumu sistēmas uzturēšana, pluss apdrošināšana, pluss sētnieks, plus vietas noma un nodokļi utt.,
Tur nevar 1KW maksāt 15 centi.

Tāpēc pavisam švaks bizness uzņēmējam sāksies kad tas tirgo 1 kw par 1,5 Eur. Jo vairka maksa 1kw, jo rentablaks bus bizness.

Kārlis Mendziņš
Atbilde  žoris
30/12/2021 19:52

Savos aprēķinos esi pieņēmis, ka elektrības rekorda pīķa cena ir vienīgā. Tik pat labi es varētu pateikt, ka man vienmēr samaksās par to, ka es izmantoju elektrību, jo 3x jau elektrības cena ir bijusi ar negatīvu zīmi.

Irvings Stošs
29/12/2021 15:40

Vai tiešām darbi pabeigti! un var sevi uzslavēt.Mani ka elektroauto lietotāju sasmīdināja šis citēju:Tagad ir laiks izglītot sabiedrību, ka ik pēc 30 km var atrast, kur uzlādēties.Un tagad atvērsim google maps karti ir mums tādi melnie caurumi kā Gulbene. Braucot Smiltene-Balvi 98km. Aluksne-Madona 95km.Vai tas ir apzināti atstāts ,kā vēstures mantojums,vai kā nacionālais parks ,kuru lūdzams abraukt apkart.Vēl šogad Stāmerienē tika rīkots elektroauto salidojums.domaju lai pievērstu uzmanibu .Bet še tev,projekts pabeigts.

Arnis Bergs
Arnis Bergs
Viesis
Atbilde  Irvings Stošs
29/12/2021 15:47

Gulbenē kopš 2014.gada ir 50kW uzlādes punkts: skat. ne-tīkla uzlādes punktu karti.

Visvaldis
Visvaldis
Viesis
27/12/2021 21:13

Ko līdz ka ir pabeigtas,ja uzpildes cena tajās elektromobīļiem ar lēnāku uzlādi,tāda paša kā ātruzlādes elektromobīļiem(Nissan Leaf ar 24kW bateriju,pret Tesla model X 100kW bateriju).Sanāk ka parasta elektromobīļa uzlādes izmaksas uz 100km ir daudz lielākas par fosīlās degvielas automobīļiem,bet lādējoties mājās tiek zaudēta mobilitāte !

Ģirts
Ģirts
Viesis
27/12/2021 18:57

Ceru, ka formulējums “pabeigts” nenozīmē, ka nākotnē vairs nekas netiks attīstīts.

Pārklājums izskatās tiešām labs, it sevišķi salīdzinot ar kaimiņvalstīm, bet ir vēl kur attīstīties.
Kartē ir uzkrītošs tukšums Gulbenes apkārtnē. Un pavisam jauki būtu, ja gar lielākajām šosejām kaut kad parādītos lādētāji, kas spētu lādēt vienu auto ar 100kW vai divus ar 50kW, lai mazinātu risku, ka kāds jau ir priekšā.

Būtu interesanti redzēt statistiku, kāda ir katra lādētāja reālā noslodze pa nedēļas dienām/gadalaikiem – kuri ir tie, kur veidojas rindas un kurus nedēļām ilgi neviens neapmeklē.

Riepa
Atbilde  Ģirts
27/12/2021 21:05

Latvijā konstruktīvu kritiku neuztver pozitīvi. Žēl, ka ne dārgās iekārtas un pat ne klienti nav pasargāti no lietus, sniega un saules. Vakar, piemēram, bija spraudnis jāiztīra no sapresēta sniega, lai varētu auto pieslēgt un uzlādēt. Ko lai dara cilvēks, kas to neprot?

Riepa
27/12/2021 12:50

Parasti elektrības lietošana korelē ar IKP un labklājības palielināšanos. Dīvaini, ka lēmējiem par Latvijas izaugsmi visticamāk ir nosplauties. Tā vietā līdz šim vienmēr dzirdam basņas par baseinu sildīšanu meža vidū, ka elektrība ir jāpadara nepamatoti dārgāka utt.
Šodien nra.lv izpētījuse, ka valdība apdāvina bagātos, augļotājus un autotirgoņus. Par nabadzīgu Latviju, biedri!

Riepa
27/12/2021 08:34

Latvija neko nezaudētu, ja valsts kohēzijas ietvaros nenoslogotās elektroautomobiļu ātrās uzlādes ārpus pilsētām būtu bezmaksas. Lai mūsu lauku iedzīvotājiem vieglāk, lai brauc ārzemnieki ar tīrām mašīnām un lieto mūsu tīro elektrību.

Ģirts
Viesis
Atbilde  Riepa
27/12/2021 10:34

Piekrītu. Braucot uz Viļnu Lietuvā atradu bezmaksas ātrā uzlādes gan turp ceļā gan atpakaļ ceļā. Brauciens sanāca laikietilpīgāks, toties patīkami lētāks.

Visvaldis
Visvaldis
Viesis
Atbilde  Ģirts
27/12/2021 21:23

Pāris gadu atpakaļ biju ar lielu prieku aizbraucis uz Kuršu kāpu pašu Lietuvas galu-Nidu.Arī Lidl Lietuvā lādē klientu elektromobīļus bez maksas ar ekoloģiski tīru elektrību no saules baterijām uz veikalu jumta.Bildes var apskatīt Draugos,lietotājs – Visvaldis Plūcis.

Arvis
Arvis
Viesis
Atbilde  Ģirts
28/12/2021 01:51

Lietuvā valsts uzlādes stacijas, kādas pie mums ir CSDD, visas ir par velti. Vasaras nogalē pus Lietuvu izbraukāju nesamaksājot ne centu.

15
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: