BYD pirmie dīlercentri Baltijā būs Tallinā un Tartu
Ķīnas elektroauto milzis BYD (Build Your Dreams) un Inchcape Motors Igaunijā uzsāks BYD transportlīdzekļu tirdzniecību Igaunijā jau šogad, jaunā zīmola dīleru salonus atverot 11.decembrī Tallinā, Paldiski maantee 108, un Tartu, Kalda tee 13.
Ķīnas elektroauto milzis BYD (Build Your Dreams) un Inchcape Motors Igaunijā uzsāks BYD transportlīdzekļu tirdzniecību Igaunijā jau šogad, jaunā zīmola dīleru salonus atverot 11.decembrī Tallinā, Paldiski maantee 108, un Tartu, Kalda tee 13.
BYD, kas dibināts 1995. gadā, pamatā ražo baterijas un elektroauto sāka ražot, lai popularizētu savus bateriju risinājumus. Tomēr šis mārketinga triks izvērtās tik veiksmīgs, ka BYD iespējams jau šogad būs pasaulē lielākais elektroauto ražotājs, apsteidzot pat Tesla. BYD pēc viņu pašu teiktā ir spējīgs konkurēt ar Tesla tamdēļ, ka izstrādā paši savus akumulatorus, transmisijas, dzinējus un vadības sistēmas. Šā gada 18. novembrī BYD kļuva par pirmo autoražotāju, kas pārsniedzis 10 miljonu robežu elektrisko transportlīdzekļu (elektroauto un spraudņu hibrīdus) ražošanā.
BYD modeļu klāsts ir plašs, piedāvājot elektroauto un spraudņu hibrīdus (plug-in hybdrid) dažādākajās formās – hečbeki, sedani un krosoveri. BYD šobrīd ražo 8 modeļus: Tang, Han, ATTO 3, Dolphin, Seal, Seal U, Seal U DM un Sealion 7. Uzņēmums uz Igauniju atvedīs vietējā tirgus vajadzībām atbilstošus modeļus, kas šobrīd netiek precizēti.
Iespējamie modeļi Igaunijā
Vēl nav zināms, kuri tieši no modeļiem būs pieejami no pirmās dienas, bet tiek lēsts, ka tie varētu būt BYD Seal vairanti – Seal, Seal U DM un Sealion.
BYD Seal ir sedans ar 82,5kWh akumulators, kas WLTP ciklā iespēj 520 km un kas spēj dalīties ar elektrību (V2L). Pilnpiedziņas versijai ir 390kW elektriskai motors, kas iespēja 0-100 km/h 3,8 sekundēs. BYD Seal U DM ir spraudņu hibrīds, par ko mēs šajā portālā nerunāsim. Bet BYD Sealion 7 ir krosovers, kas ir ar identiskiem tehniskajiem parametriem kā Seal, ar atšķirību, ka 0-100km/h prasa 4,5 sekundes un ir pieejams arī ar 91.3 kWh akumulatora versiju.
Atgādināsim, ka šīs ir tikai spekulācijas, un piebildīsim, ka cenas automašīnām vēl nav paziņotas. Vācijā Seal un Sealion 7 maksā attiecīgi no 44 990 € un 47 990 €.
Vai ir cerības redzēt BYD Dolphin, kas ir šobrīd lētākais BYD piedāvājumā (32 990 € Vācijā), un BYD ATTO 3 (37 990 €)? Cerība mirst pēdējā, bet tie nav modeļi, ar kuriem piesaistīt ātro klikšķu virsrakstus.
Kad Latvijā?
Ņemot vērā, ka šī ir sadarbība ar Inchcape, noteikti rodas jautājums, kad tad redzēsim BYD Latvijā. Tas ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, no kuriem viens ir arī lokālais pārstāvis, par kuru baumas klīst, ka nevēlas vispār neko ar elektriskajiem darīt. Vai tā ir patiesība, nav Uzlādēts.lv zināšanās teikt.
Daži varētu uzmest lūpu par to, ka atkal latvieši ir apdalīti, jo redz pasaulē lielākie elektroauto ražotāji izvēlas nevis centrālo Baltijas valsti Latviju, bet gan Igauniju (BYD) un Lietuvu (Tesla). Tikmēr, ja skatāmies otrā galējībā, Ferrari nesen atvēra pārstāvniecību Rīgā… Un no Ķīnas autogigantiem mums jau ir GWM un DongFeng, nemaz neminēsim Volvo (Geely grupa).
P.S. Būsiet pārsteigti, uz kurieni ved BYD.de lapa.
P.S.S. BYD.lv ved uz BYD.com. Es jau cerēju…
lūdzu nsfw linkus rakstos nelikt, lasītajiem neienteresē autora citi hobiji.