Hibrīdu lielākā problēma

3

Jaunās paaudzes hibrīdi var būt atbildīgi par trīsreiz lielākām emisijām kā rakstīts ražotāja lapā. Īslaicīga nulles emisiju braukšana tiek limitēta vairāku faktoru ietekmē.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV

Jaunās paaudzes hibrīdi var būt atbildīgi par trīsreiz lielākām emisijām kā rakstīts ražotāja lapā. Īslaicīga nulles emisiju braukšana tiek limitēta vairāku faktoru ietekmē.

Lādējamie hibrīdi (PHEV) nav tik zaļi, kā varētu šķist uz papīra. Vides aktīvisti norāda arī uz to, ka ir grūti sasniegt nulles emisijas braukšanu, jo vairākiem modeļiem ir nepieciešams izmantot iekšdedzes dzinēju, kad āra temperatūra nav pietiekami silta. Jaunākie pētījumi liecina, ka lādējamie hibrīdi neatbilst solītajiem degvielas patēriņa efektivitātes līmeņiem, daļēji tāpēc, ka īpašnieki tos neuzlādē. Which? brīdina, ka mūsdienu hibrīda transportlīdzekļi rada vairāk CO2, salīdzinot ar vecākiem hibrīdiem.

Šajā rakstā runa ir par lādējamiem hibrīdiem, kas tiek apzīmēti ar PHEV nevis REx. Atšķirībā no PHEV, REx izmanto iekšdedzes dzinēju kā ģeneratoru, lai ražotu elektroenerģiju. Sīkāk šeit.

PHEV darbību nodrošina ar akumulatoru darbināms elektromotors un iekšdedzes (tipiski, benzīna) dzinējs. Svaigākajās preses relīzēs Volkswagen sauc šos par īslaicīgas nulles emisijas transportlīdzekļiem. Atšķirībā no Toyota pašlādējošiem mērenajiem hibrīdiem (mirkļa nulles emisijas transportlīdzekļi?), PHEV var uzlādēt un pārvietošanās ir iespējama arī no elektroenerģijas, kas nav radusies dedzinot naftas produktu. Bet tiem ir salīdzinoši neliela autonomija elektriskajā režīmā – parasti starp 25 un 40 km. Statistika uzrāda, ka, par spīti iespējām, autovadītāji tos reti uzlādē, tā vietā izvēloties tos darbināt tikai ar degvielu.

Sekojot šiem ziņojumiem, Lielbritānijas valdība ir nolēmusi vairs neatbalstīt PHEV savā subsīdiju programmā un aizliegt to tirdzniecību kopā ar iekšdedzes dzinēju automašīnām no 2032. gada (vēlākais, 2035. gada).

Pastāv reāls risks, ka autovadītāji izvēlējušies PHEV pilnīgi pareizu iemeslu dēļ, bet neapzināti faktiski palielina degvielas patēriņu. Balstoties uz mūsu pierādījumiem, jājautā, vai daži PHEV kādreiz ir redzējuši lādēšanas kabeli. Daudzos gadījumos mēs redzam, ka PHEV nekad netiek uzlādēts un ar tiem tiek veikti garāki braucieni.

Pols Holliks, The Miles Consultancy rīkotājdirektors

Eksperti norāda, ka PHEV faktiski var izdalīt vairāk CO2 nekā līdzvērtīgas automašīnas, kas izmanto tikai benzīnu, kas ir efektīvākas degvielas patēriņā, jo tās nav tik smagas kā hibrīdi, kuriem ir jāuzņemas papildu akumulatora un motora svars. The Miles Consultancy veiktajā pētījumā, kas veica PHEV degvielas patēriņa revīziju autoparku vadītāju starpā, atklājās, ka populārākās PHEV automašīnas – ko ražo BMW, Mitsubishi, Mercedes un Volkswagen – regulāri uzrāda degvielas patēriņa rādītājus, kas ir divarpus līdz trīs reizes lielāki par oficiāli norādītajām. Attiecīgi automašīnas, kuru oficiālais CO2 izmešu daudzums ir mazāks nekā 50 g/km, reālos braukšanas apstākļos faktiski rada vairāk nekā 150 g/km. Līdzīgi rezultāti tika iegūti 2018. gadā veiktajā akadēmiskajā pētījumā Norvēģijā, kurā secināts, ka “vidējā aplēstā CO2 emisija gadā bija apmēram 2,5 reizes lielāka par vērtību, kas norādīta oficiālajā CO2 emisijas testā”. Emissions Analytics pētījumā, kurā tika pārbaudīts PHEV degvielas patēriņš, kad baterijas nebija uzlādētas, parādīja izteikti augstu degvielas patēriņu.

The Miles Consultancy pētījums, kas ietvēra 101 Mitsubishi Outlander PHEV degvielas patēriņa mērīšanu, secināja, ka tā vietā, lai uzrādītu oficiālo 1.6 l/100 km patēriņu, šie hibrīdi uzrādīja 5.7 l/100 km, bet Emission Analytics pētījumā tie bija 6.0 l/100 km. Arī citu autoražotāju PHEV uzrādīja līdzīgus rezultātus:

PHEV modelisOficiālais degvielas patēriņš (l/100 km)Faktiskais degvielas patēriņš (l/100 km)
Mitsubishi Outlander1.65.7
Mercedes-Benz C-Class1.86.0
BMW plug-in hybrids (vidējais)1.75.6
Volkswagen plug-in hybrids (average)1.44.5

Šie rezultāti apliecina, ka testa cikli attiecībā pret PHEV pieņem vienu lietošanas scenāriju, kurā PHEV brauc ar uzlādētu bateriju, bet realitāte var būt krasi pretēja un šīs mašīnas reti piedzīvo uzlādes procesu. Ļoti iespējams, ka daudziem ir iesēdušās prātā reklāmas par hibrīdiem, kas nekad nav jālādē, un piemēro to pašu filozofiju saviem transportlīdzekļiem, kas ir paredzēti, ka tos lādēs.

Pareizi uzlādējot, PHEV ļauj vadītājiem lielāko daļu braucienu veikt pilnībā elektriskā režīmā. Līdz gada beigām vairums jauno pilnībā elektrisko transportlīdzekļu modeļu spēs nobraukt [240 km] ar vienu uzlādi, un nepieciešamība pēc uzlādējamiem hibrīdiem neizbēgami samazināsies.

Eva Kmietoviča, Lielbritānijas Klimata pārmaiņu komitejas transporta grupas vadītāja

Uzņēmumi, kas darbiniekiem atmaksā daļu degvielas izmaksu, nevis stimulē uzlādēt PHEV mājās/darbā un pašiem apmaksāt degvielas rēķinus, bet kultivē PHEV nepareizu pielietojumu.

Liela daļa cilvēku tomēr apzinās, ar kādu transportlīdzekli brauc, un Mitsubishi veiktā aptauja liecina, ka 96% Outlander PHEV pircēju, veic uzlādi vismaz reizi nedēļā, kamēr 68% to dara katru dienu. Tādā veidā ir iespējamība panākt pat vēl zemākus degvielas patēriņus par datu lapā rakstīto (atkarīgs no veicamās distances). Šī tehnoloģija var palīdzēt ievērojami samazināt emisijas, ja to pareizi izmanto. Pretējā gadījumā, rezultāts var nebūt ne tuvu tik pozitīvs, kā to pasniedz.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
3 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Tut-On-Ham-on
04/03/2020 13:00

Es saprotu lietotājus, kuriem ir dziļi pie vienas vietas tās CO2 lietas, bet diemžēl ir auto modeļi kas nav citādi kā hibrīdmodifikācijās nopērkami. Līdz ar to ir tiešām sanācis neeko-paradokss, kad parasts ICE būtu bijis ekoloģiskāks, ne baterija jāražo, ne arī patēriņš būtu tik liels, jo nav jāvadā tā baterija (liekais svars) līdz, un tā nebūtu jālādē braucot – kas ir papildus slodze motoram ( lasi papildus patēriņš). Ar savu Hondas CRV 1.6 dīzeli pilsētas “agresīvā” manierē braucot, un ārpilsētā ne diži labāk ap 6.5 -6.8 litri uz 100 sanāk. Ja šāaaaausmīgi gribētu būtu eko-noskaņots tad var mieŗigi zem 5.5 /100 palīst ( ražotāja norādītais laikam bija zem 5 litri uz 100km).
Bet tas kas mani ļoti šajā kontekstā intersētu, cik no tiem kas ir (vai izliekas ka ir ) “eko-apzinīgi” lietotāji arī piekopj šo pofigistisko braukšanas režīmu! Pieredze liecina, ka parasti lietotāji virtuālajā vidē mēģina izlikties labāki ( bet reizēm arī sliktāki) kā ir reālajā dzīvē. 😉

Pēteris
Pēteris
Viesis
Atbilde  Tut-On-Ham-on
17/01/2021 12:52

Pilnīgi piekrītu šim viedoklim, jo arī mans novērojums testējot PHEV un EV automašīnas liecina par to pašu…

Pēteris
Pēteris
Viesis
Atbilde  Pēteris
17/01/2021 12:55

Arī tie paši WLTP dati ir nekorekti un dezinformējoši salīdzinājumā ar reālā pielietojuma datiem…

3
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: