Audi pret Tesla – uzlādes sacīkstes
Ar Supercharger V3 Tesla pacēla uzlādes infrastruktūras latiņu vēl augstāk, bet Audi apgalvo, ka tas ir maznozīmīgi, ja uzlādes ātrumu nevar noturēt ilgākā laika periodā.
Ar Supercharger V3 Tesla pacēla uzlādes infrastruktūras latiņu vēl augstāk, bet Audi apgalvo, ka tas ir maznozīmīgi, ja uzlādes ātrumu nevar noturēt ilgākā laika periodā.
Uzlādes ātrums ir viens no aspektiem, ko pārmet un kas ir jāuzlabo, lai paātrinātu elektrisko automašīnu ieviešanu sabiedrībā. Auto ražotājiem ir dažādas pieejas, lai uzlabotu šo ātrumu un vienlaicīgi neietekmētu automobiļu īpašnieku makus.
Visbiežāk izmantotā salīdzinājuma metode ir maksimālā uzlādes jauda (kW), ar ko transportlīdzeklis var lādēties.
Tesla Model 3, izmantojot Supercharger V3, spēj lādēties ar 250 kW lielu jaudu, kas ir ātrākais uzlādes ātrums starp pieejamajiem elektroauto. Pie šāda ātrumu lādējoties, Tesla uzrāda, ka uzlādes ātrums ir pielīdzināms 1600 km/h.
Tomēr Audi vēlas pievērst uzmanību šim aspektam no citas perspektīvas. Nesenā Audi e-tron prezentācijā, tika pasniegta sekojošs uzlādes ātrumu salīdzinājums:
Audi prezentētājs uzslavēja Tesla par augstākās uzlādes jaudas palielināšanu līdz jaunam līmenim, bet uzsvēra, ka Supercharger V3 uzlādes ātrums strauji krītas.
Salīdzinājumam, Audi e-tron spēj uzturēt 140+ kW uzlādes jaudu līdz augstākam uzlādes stāvoklim. Vācu autoražotājs apgalvo, ka tas ir spējīgs to panākt, pateicoties īpašai dzesēšanas sistēmai un lielākam rezerves enerģijas buferim.
Audi e-tron ir aprīkots ar 95 kWh lielu bateriju paku, bet 12% no tās nav izmantojami braukšanai. T.i., Audi e-tron izmantojamā enerģija ir 83.6 kWh.
Vienlaicīgi Audi piebilda, ka salīdzinājums nav perfekts, jo par Tesla Supercharger V3 ir pieejami ļoti maz datu un tie, kas ir pieejami, ir no vienas stacijas.
Uzlādēts viedoklis
Šis grafiks ir ļoti interesants un par šo aspektu no šī skatu punkta tiek maz diskutēts.
Audi ir izdarījuši labu darbu, lai varētu noturēt teju maksimālo uzlādes ātrumu visa uzlādes procesa laikā. Tomēr, līdz aptuveni 45% uzlādes līmenim e-tron ievērojami atpaliek no Model 3. Līdz 80% e-tron lādējas ar aptuveni 145 kW (~600 km/h) lielu jaudu.
Ja Tesla spētu noturēt 1600 km/h lielu uzlādes ātrumu, tad pilna uzlāde prasītu aptuveni 20 minūtes. Joprojām lēnāk kā iepildīt degvielu, bet pietiekami ātri, lai tas nebūtu vērā ņemams arguments.
Tomēr šobrīd jau uzlādes ātrums ir pietiekami straujš, lai enerģiju, ar ko pietiktu vairāk kā 200 km, uzlādētu 15 minūšu laikā. Lielākajai daļai ar to būtu gana.
200 km uzlāde no 0% e-tron vajadzētu 20 min, bet Model 3 – 15 minūtes. Ja skaldām matus, tad Model 3 uzvar šajā cīņā. Līdz 80% uzlādes līmenim vācietim vajadzētu aptuveni 30 min, bet amerikānim par kādām 2 minūtēm mazāk. Līdz pilnai uzlādei Audi būtu uzvarētājs, bet Model 3 spēj nobraukt par 100 km tālāk ar pilnu bateriju.
Vienlaicīgi jāpiezīmē, ka Latvijā publiski pieejamās uzlādes stacijas ir ar 50 kW jaudu. Ar šīm stacijām Audi var pilnā jaudā lādēties līdz 100%, kas būs laikietilpīgs process (~2h).
Līdz kamēr Ionity nebūs ienācis Latvijā ar 150 kw un vēlāk 350 kW stacijām, no šīs informācijas mūsu valstī ir maza jēga.
Labojums
Kometāros “Kāds” atzīmēja, ka, atsaucoties uz rakstu no CleanTechnica, Audi grafiks ir bijis pat ļoti nekorekts.
Kā izrādās Audi ar grafikiem tik ļoti spēlējās, ka aizmirsa pieturēties pie vienkāršām patiesībām. Piemēram, Tesla Model 3 uzlādi sāk ar mazāk kā 0% līmeni.
Avots, uz ko Audi atsaucās (Twitter ieraksts augstāk), uzlādi sāk no 8%. Vēlāk šie dati tika manipulēti, lai Audi uzlādes cikls liktos labāks. Par laimi, CleanTechnica apkopoja datus, lai atspoguļotu patieso situāciju. Pievērsiet uzmanību 200mi atzīmēm. Tanī brīdī ir sasniegts 200 jūdžu jeb 320 km uzlādes līmenis.
Ar to vēl nav gana. Uzlādes jauda nav uzlādes ātrums. Kuram gan interesē procentu līmenis? Hyundai Ioniq līdz 100% tiktu ātrāk kā abas šīs mašīnas, bet nesniedz to pašu autonomiju. Visiem interesē, cik ātri ir iespējams uzlādēt noteiktu enerģijas daudzumu.
Kā izrādās, Tesla Model 3, izmantojot Supercharger V3, 260 km lielu autonomiju spēj uzlādēt 15 minūšu laikā, bet, izmantojot V2, – 21 min. Tikmēr Audi e-tron ir nepieciešamas 36 minūtes jeb vairāk kā divas reizes ilgāks laika periods.
Tikmēr priekš Latvijas situācijas tas neko diži nemaina. Abi šie elektroauto lādēsies ar maksimāli pieejamo jaudu un izmaiņas būs tikai dēļ tā, ka Model 3 ir efektīvāks, tāpēc enerģiju, kas nepieciešama tam pašam nobraukumam, uzlādēs ātrāk.
Vispār jau tas audi grafiks ir galīgi nekorekts. Te ir smalkāk paskaidrots un dažādi griezumi ka uz to paskatīties
https://cleantechnica.com/2019/05/17/correcting-audi-tesla-model-3-charges-over-2-times-faster-than-audi-e-tron/
Paldies! Atjaunināju rakstu