“Rīgas satiksme” plāno ieviest 260 elektroautobusus
Novecojušos ar dīzeļdzinēju darbināmos autobusus Latvijas “Rīgas satiksme” plāno nomainīt ar jauniem elektroautobusiem. Process ilgs 5-7 gadus.
Novecojušos ar dīzeļdzinēju darbināmos autobusus Latvijas “Rīgas satiksme” plāno nomainīt ar jauniem elektroautobusiem. Process ilgs 5-7 gadus.
Nākamo 5-7 gadu laikā “Rīgas satiksme” plāno nomainīt 255-260 ar dīzeļdzinējiem darbināmos autobusus, to vietā ieviešot elektrisko transportu, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.
Tie jau ir novecojuši, un, visdrīzāk, būs jāmaina uz elektrotransportu, kas ir dārgāks.
“Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa
Uzņēmuma valdes priekšēdētāja minēja, ka “Rīgas satiksme” šobrīd ir nosūtījusi vēstules vairākiem autobusu ražotājiem ar lūgumu rast iespēju eksperimentālā kārtā pārbaudīt, kā pilsētā ir iespējams ekspluatēt elektroautobusus. Vienlaikus kompānija strādā pie elektroautobusu tehniskās specifikācijas.
Innusa atzīmēja, ka, ļoti iespējams, šogad vai nākamgad “Rīgas satiksmei” būs jāveic gan elektroautobusu iepirkums, gan jāizstrādā elektroautobusu uzlādes infrastruktūras izbūves projekts. Lielākais izaicinājums būšot pareizi saplānot vietas, kur atradīsies uzlādes infrastruktūra, norādot, ka tai būs jāatrodas gan autobusu parkos, gan arī pašu maršrutu tīklā, jo elektriskie autobusi vismaz pagaidām var nobraukt mazāk nekā ar dīzeli darbināmie autobusi.
Pirmkārt, mēs skatāmies uz iespējamām pretendēt uz Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu ar, iespējams, lielāku līdzfinansējuma likmi. Protams, visu investīciju veikšanai “Rīgas satiksmei” nav iespējams atrast līdzekļus savos resursos, jo mums ir tikai viens pasūtītājs. Jautājums par pamatkapitāla palielināšanu būs jārisina kopā ar mūsu īpašnieku – Rīgas domi -, lai mēs varētu aizņemties papildu finanšu līdzekļus nepieciešamo investīciju veikšanai.
“Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa
Innusa arī atklāja, ka tiek plānots atjaunot tramvaju parku, jo daļa no “Rīgas Satiksmes” tramvajiem jau ir apmēram 40 gadus veci, tāpēc to ekspluatācija kļūst arvien dārgāka un neizdevīgāka, turklāt prasa arī arvien lielākus naudas līdzekļus remontiem.
Uzlādēts viedoklis
Apsveicams ir šāds lēmums jeb precīzāk būtu teiktu domu gājiens. Ja viss noritēs veiksmīgi, tad “Rīgas satiksme” rādīs priekšzīmi Latvijas Satiksmes ministram par to, kā vajag veikt sabiedriskā transporta atjaunināšanu. Tomēr ir viens jautājums, kuru šī preses relīze neaizskāra – ūdeņradis. Infrastruktūra priekš ūdeņraža trolejbusiem ir jau izbūvēta.
Seminārā, kas notika pagājušajā rudenī, “Rīgas satiksme” atzina, ka ūdeņraža tehnoloģija ir dārgākā no visām. Tāpēc nākotnē izskatīs bateriju elektriskos risinājumus.
Varbūt Rīgas satiksmes valdei būtu labi sazināties ar Zviedrijas kolēģiem,kur viss pilsētas sabiedriskais transports tie darbināts ar gāzi. Bet Latvijā jau ierēdņi ir no citas planētas,kur nav naudas ,jo nemāk to skaitīt!
Šanhajā atkal viss ir bateriju elektriskais. Norvēģijā arī dominē bateriju elektriskie.