E-mobilitāte ir uzvarējusi. 6 galvenās atziņas no VW Power Day
Volkswagen Power day pasākumā vācu autoražotājs izklāstīja savus e-mobilitātes plānus, veidojot vairākas bateriju ražotnes visā pasaulē, samazinot bateriju izmaksas, nodrošinot uzlādes infrastruktūru un piedāvājot elektroauto masām.
Volkswagen Power Day pasākumā vācu autoražotājs izklāstīja savus e-mobilitātes plānus, veidojot vairākas bateriju ražotnes visā pasaulē, samazinot bateriju izmaksas, nodrošinot uzlādes infrastruktūru un piedāvājot elektroauto masām.
Līdzīgi kā Tesla Bateriju dienā, Power Day pasākumā, kas notika 15. martā, Volkswagen izklāstīja savus plānus samazināt elektrisko transportlīdzekļu izmaksas, kā tas piegādās akumulatora šūnas savam masveida EV spiedienam, jaunam “vienotam” akumulatora elementam un kā uzņēmums iesaistes uzlādes infrastruktūrā.
Ļaujiet man sākt ar acīmredzamo – e-mobilitāte ir uzvarējusi sacensībās! Tas ir vienīgais risinājums, kā strauji samazināt transporta emisijas.
Herberts Dīzs, Volkswagen grupas vadītājs
Baterijas un bateriju šūnu ražošana
Baterijas veido ievērojamu daļu no elektroauto kopējām izmaksām. Palielinoties bateriju ražošanas apjomiem, to cenas turpinās kristies. Volkswagen ir palielinājuši savas investīcijas Northvolt bateriju rūpnīcā un sagaida 40 GWh kapacitāti 2025. gadā. Kopā ar vēl 5 citām Gigarūpnīcām Volkswagen plānos ir, ka Eiropā tiks ražotas baterijas 240 GWh/gadā lielos apjomos, ar ko pietiktu 2.5 miljoniem EV katru gadu. Šāda kapacitāte tiek sagaidīta 2030. gadā.
Turklāt uzņēmums paziņoja, ka ir nolēmuši pārorientēt iepriekšējo plānu attiecībā uz bateriju šūnu ražošanu un koncentrēt savu augstākās kvalitātes šūnu ražošanu Zviedrijas gigafabrikā “Northvolt Ett”. Šī rūpnīca sāks ražošanu 2023. gadā un piedāvās 40 GWh/gadā.
Jauna vienotā baterijas šūna no 2023. gada
Turpinot samazināt papildus izmaksas ar akumulatoru izstrādi, Volkswagen izstrādās jaunas un rentablākas šūnas, kuras būs ar lielāku energoietilpību un labāku veiktspēju. Lai gan VW plāno iegādāties šūnas no piegādātājiem, uzņēmums plāno arī iesaistīties ražošanas procesā.
2023. gadā VW grupas EV būs ar jauno šūnu, kas būs piemērota 80% no automašīnām, atstājot 20% specifiskākiem scenārijiem, kad, piemēram, ir nepieciešama lielāka jauda. Tādā veidā tiks veidoti apjomradīti ietaupījumi. Prezentācijā tika minēts, ka izmaksas būs ievērojami zemākas par 100 €/kWh, kas tiek uzskatīts par punktu, kurā EV ir vienā cenā ar ICE.
Līdzīgi kā Tesla, arī VW plāno cenu samazinājumu pateicoties apjomam, bateriju sastāvam un bateriju iepakošanas veidam. Viens būtisks aspekts, kas noteiks nākotnes cenu politiku ir bateriju pārstrāde. VW apgalvo, ka var pārstrādāt līdz 95% no visas baterijas.
Efektīva integrācija
Mēģinot nodrošināt akumulatoru elementu ilgtermiņa piegādi, lai mazinātu bažas par pāreju uz elektromobilitāti, Volkswagen saka, ka koncentrēsies uz partnerattiecībām ar izvēlētiem stratēģiskajiem partneriem. Ražotājs koncentrējas uz stratēģiskām partnerattiecībām un efektīvu resursu izmantošanu gan akumulatoriem, gan uzlādēšanai.
Jaunā vienotā šūna piedāvās arī labākus apstākļus pārejai uz cietvielu šūnu, ko VW dēvē par nākamo kvantu lēcienu akumulatoru tehnoloģijā. VW paredz, ka šīs desmitgades vidū, jau būs pirmie viņu ražotie EV ar šīm baterijām.
V2G – EV kā baterija uz riteņiem
Volkswagen Jaudas Diena bija ne tikai par baterijām, bet arī par uzlādi. Volkswagen plāno “nākotnē integrēt elektrisko automašīnu privātajās, komerciālajās un publiskajās enerģētikas sistēmās” un transportlīdzekļi, kas izmanto MEB platformu, atbalstīs enerģijas dalīšanās iespējas, sākot ar 2022. gadu. Divvirzienu uzlādes stacijas ļaus īpašniekiem vajadzības gadījumā piegādāt elektroenerģiju dzīvojamām ēkām, uzņēmumiem vai vispārējam elektrotīklam.
Uzlādes tīkls, kas vienā brīdī būs bezmaksas
Uzņēmums arī strādā pie savas uzlādes platformas paplašināšanas, aicinot Eiropas enerģijas uzņēmumus palīdzēt tās ieviešanā. Partnerības ar IONITY un BP izveidos 8’000 jaunus uzlādes punktus visā Eiropā. Turklāt BP un ARAL degvielas uzpildes stacijās Vācijā un Lielbritānijā tiks uzstādīti 4’000 lādētāji ar 150 kW jaudu. Spānijā bāzētā Iberdrola palīdzēs Volkswagen nodrošināt galvenos satiksmes maršrutus Spānijā, savukārt Itālijas uzņēmums Enel palīdzēs Itālijas galvenajās un pilsētas maģistrālēs.
Volkswagen saka, ka tā kopējās investīcijas uzlādes infrastruktūrai līdz 2025. gadam izmaksās aptuveni 400 miljonus eiro, un turpina meklēt citus uzņēmumus, ar kuriem sadarboties. Pēc esošajiem plāniem VW operēs 18’000 uzlādes stacijas Eiropā 2025. gadā.
Prezentācijā VW izteicās, ka ar laiku uzlādes varētu būt bezmaksas, jo elektroenerģijas tīkls, kas būtu piesātināts ar atjaunīgo elektroenerģiju no vēja un saules, brīžiem ir spiests atteikt ražošanu, jo nav patērētāju, kas to spētu izmantot. Integrējot EV ar V2G iespēju, šī enerģija tiktu uzkrāta vēlākam laikam. Šiem EV uzlāde varētu būt bezmaksas.
Smago kravu pārvadājumi
Scania vadītājs prezentācijas laikā teica, ka smago kravu transportlīdzekļu elektrifikācija ir tikai laika jautājums un ka var vilkt paralēlas ar vieglajām automašīnām. Ja pirms 5 gadiem daudzi industrijā nezināja atbildēt par elektrifikācijas perspektīvām, tad tagad tas ir nenovēršams process. Protams, ir nianses, piemēram, nepieciešamais bateriju izmērs var būt pat 10 reizes lielāks kā vieglajām automašīnām.
Ņemot vērā, ka komerctransports ir investīcija uzņēmumā, TCO (total cost of ownership) paritāte ir vēl svarīgāka šajā sektorā. Prezentācijas laikā uzsvēra, ka nav runa par to, vai tas notiks, bet gan par to, kad tas notiks.
Uzlādēts viedoklis
Prezentācijas laikā VW bieži uzsvēra, ka šie ir plāni, kas stājas spēkā tūlīt un pirmie augļi jau būs gandrīz rīt (autobūves industrijā daži gadi ir ļoti īss termiņš). Jāsaka gan, ka visa prezentācija bija piebāzta ar tik lielu informācijas apjomu, ka ar šo rakstu nav apskatīta pat puse.
Visi autoražotāji šobrīd mēģina panākt Tesla panākumus. Jāsaka, ka VW, kas vien pirms pāris gadiem bija vairāk zināms ar #dieselgate kā ar EV, šobrīd ir vislabākajā pozīcijā, lai to darītu. Ne par velti Herberts Dīzs un Īlons Masks bieži tiekas.