Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

izplūdes gāzes

Nebeidzamais #dieselgate skandāls

2019. gada 25. maijs

Tā vien liekas, ka šis skandāls nekad nebeigsies. Aizvien jaunas apsūdzības tiek iesniegtas gan jau tiesātiem, gan vēl netiesātiem auto ražotājiem.

“Dieselgate” skandāls sākās kā tikai Vācijas lielākā automobiļu uzņēmuma Volkswagen problēmas, bet kopš 2015. gada septembra gandrīz visi lielākie vācu un pasaules automobiļu ražotāji ir iesaistīti dažādās izmeklēšanās.

Kā Queen dziedāja, šovam ir jāturpinās. Volkswagen grupa jau labu laiku atpakaļ tika apsūdzēta un atzīta par vainīgu, piespriežot 30 miljardu ASV dolāru sodu un apcietinot vairākus cilvēkus.

VW Beetle lādējas
VW Beetle lādējas. Avots: insideevs.com

Martā ASV Vērtspapīru un biržu komisija (SEC) iesūdzēja uzņēmumu un bijušo izpilddirektoru Martinu Vinterkornu, apsūdzot tos ieguldītāju krāpšanā saistībā ar emisiju skandālu. Saskaņā ar SEC sūdzību, VW piesaistīja no ASV ieguldītājiem 13 miljardus ASV dolāru, vienlaikus slēpjot savu emisiju krāpšanas shēmu. Eiropas regulatīvās aģentūras vēro šīs lietas gaitu, lai varētu plānot nākamo iespējamo rīcību, ziņoja Bloomberg.

Aprīlī ES antimonopola regulatori apsūdzēja Volkswagen kopā ar BMW un Daimler par emisiju samazinošas tehnoloģijas bloķēšanu. Eiropas Komisija izteicās, ka slepenās vienošanās tika izrunātas tehniskajās sanāksmēs, ko organizēja “piecu aplis” – BMW, Daimler, VW, Audi un Porsche – laika posmā no 2006. līdz 2014. gadam.

Izplūdes gāzes

Lai gan Eiropas Savienība ļauj uzņēmumiem strādāt kopā, lai uzlabotu savus produktus, ir nelikumīgi darīt pretējo. Der Spiegel detalizēti ziņoja par ne tik slepenajām tikšanās reizēm, kurās vācu autoražotāji koordinēja daudzus savu produktu aspektus, tostarp stratēģijas emisiju testēšanai.

Daimler, VW un BMW, iespējams, ir pārkāpuši ES konkurences noteikumus. Tādējādi Eiropas patērētājiem liedzot iespēju iegādāties automašīnas ar labāko pieejamo tehnoloģiju.

Eiropas komisāre Margete Vestagere [Margrethe Vestager]

Ja ES piemēros sankcijas, tās varētu būt 10% apmērā no uzņēmumu globālā apgrozījuma.

Daimler, kas sadarbojās ar izmeklēšanu, teica, ka „šajā jautājumā nav paredzams naudas sods.”

Pēc Opel izmeklēšanas Vācija atsauca 100’000 Opel mašīnas, jo bija aizdomas, ka mašīnām ir uzstādīta programmatūra, kas šmaucās emisiju pārbaudēs. Konkrētie modeļi bija Cascada, Insignia un Zafira.

400000 pārdoti Leaf
400000 pārdoti Leaf

2018. gada jūlijā Nissan atzinās, ka ir falsificējuši emisiju testus Japānā. Atšķirībā no citiem gadījumiem, tas ir noticis kļūdas dēļ, jo pašu testa vidē mērinstrumenti bijuši noregulēti nepareizi.

Maija sākumā Vācija lēma, ka Porsche ir jāmaksā 535 miljonu € liels naudas sods dēļ #dieselgate, ziņo Independent. Porsche nevērsīsies pārsūdzēt lēmumu. Pagājušajā gadā Porsche paziņoja, ka pārstās ražot dīzeļdegvielas mašīnas un koncentrēsies uz pilnīgi elektriskajām un hibrīda (benzīns-elektrība) tehnoloģijām.

Procedūras noslēgšana ir vēl viens svarīgs solis, lai izbeigtu dīzeļdegvielas tēmu.

Teica luksusa automobiļu ražotājs paziņojumā

Ne viss šajā izrādē ir slikti – VW tagad piedāvā iespaidīgus plānus uzbūvēt vairākus jaunus EV modeļus savā MEB platformā un tā meitasuzņēmums Electrify America ir ļoti spēcīgs uzlādes tīkls ASV un drīzumā arī Eiropā Ionity tīkls, kurā VW ir partneris, sekos pēdās. Tomēr ir pazīmes, ka vēsture drīz atkārtosies. Vācu automobiļu ražotāji aktīvi strādā, lai atjaunotu dīzeļdegvielas tēlu, un liekas, ka viņi gūst panākumus- Latvijā 2019. gada pirmajā ceturksnī populārākais VW transportlīdzeklis bija dīzeļdegvielas krosovers.

Rīga ar izplūdes gāzēm
Rīga ar izplūdes gāzēm

Ja šis skandāls rezultēsies vēl kādā apjomīgā tiesas prāvā, tad no dīzeļdzinējiem dūmi vien paliks.

Dieselgate iesaistītie uzņēmumi:

  • Volkswagen
  • Chrysler
  • Jeep
  • Nissan
  • Renault
  • Daimler (Mercedes-Benz)
  • Audi
  • Porsche
  • Seat
  • Hyundai
  • Citroen
  • Fiat
  • Subaru
  • Ford
  • Honda
  • SsangYong
  • Toyota
  • Mazda
  • General Motors
  • BMW
  • Jaguar
  • Land Rover
  • un daudzi citi

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Nebeidzamais #dieselgate skandāls 1

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no