Lietuva atjauno elektroauto subsīdijas – 5’000 € apmērā
Lietuvas Klimata pārmaiņu programmā ir paredzētas ilgtspējīgas subsīdijas. Iedzīvotājiem, kuri iegādāsies elektroauto, būs pieejamas subsīdijas 5’000 € apmērā.
Lietuvas valdības apstiprinātajā Klimata pārmaiņu programmas tāmē ir paredzētas ilgtspējīgas subsīdijas 161,6 miljonu eiro apmērā. Iedzīvotājiem, kuri nolems iegādāties elektroauto, būs pieejamas subsīdijas 5’000 € apmērā.
Mērķis ir mudināt cilvēkus izvēlēties mazāk piesārņojošus mobilitātes līdzekļus. 2020. gadā, kad bija stājusies spēkā pirmā subsīdiju kārta, šo iespēju izmantoja vairāk nekā 650 iedzīvotāji. Izmantojot subsīdijas, tika iegādāti 161 jauni un 489 lietoti elektroauto. No tiem, apmēram 20% pieteicās papildus atbalstam 1’000 € apmērā, norakstot veco automašīnu.
Lietuvas Vides ministrija ir sagatavojusi un iesniegusi apstiprināšanai grozījumu projektu vides ministra rīkojumā “Par kompensācijas pabalstu apraksta apstiprināšanu klimata pārmaiņu programmas pasākumam“ elektrisko transportlīdzekļu iegādes veicināšana fiziskām personām, kas nosaka kompensācijas maksājumu piešķiršanas kārtību.
Tieši tāpat kā iepriekš paredzētā subsīdijas summa vienai fiziskai personai par iegādāto lietoto elektromobili ir 2’000 €, par iegādāto jauno elektromobili – 4’000 €. Iznīcinot veco transportlīdzekli, tiek izmaksāta papildu kompensācija 1’000 € apmērā.
Uzlādēts viedoklis
Kamēr leti domā, kāpēc un vai atbalstīt transportlīdzekļus, kas nerada izmešus, leiši to dara jau otro gadu. Šāda shēma ir ļoti saprātīga, it īpaši tamdēļ, ka tā palīdz arī noņemt vecos transportlīdzekļus nost no ceļa. Tikmēr mums vienīgais ieplānotais atbalsts šobrīd ir gāzmobiļiem… Lai pārliecinātos par to efektīgumu, iedrošinu visus gribētājus pa taisno elpot to, kas nāk no izpūtēja.
Kamēr elektroauto cena nebūs vienāda ar benzīn/dīzeļdegvielas cenu jebkurā klasē, par zaļo revolūciju var tikai sapņot!
Lietuvā nav Kalvīša, tāpēc arī Krievijas gāzes tirgum atbalstu nevajag.
Latvijā HESi saražojot ap 40% no elektroenerģijas.
Kā Lietuvā iegūst elektroenerģiju?
Latvijā HESi saražo vairāk kā 40%.
Lietuvā galvenokārt importē no Zviedrijas un Latvijas.
Tātad lietuvieši ir pavisam zaļi, elektrību no gāzes un oglēm neražo!
Cik tu ātri lec pie secinājumiem! 😀
Lietuva rožos vēja enerģiju un tirgos to Estoniešiem.
Vēl vieņiem ir elektrika kabeļa savienojums ar Zviedriju un Poliju.
https://www.rechargenews.com/wind/eesti-energia-signs-largest-renewables-power-purchase-deal-in-the-baltics/2-1-995626
https://www.rechargenews.com/energy-transition/lithuania-sets-up-grid-linked-energy-storage-pilot-with-siemens-in-post-soviet-move/2-1-991072
https://www.rechargenews.com/wind/lithuania-boosts-national-wind-fleet-by-23-with-big-ge-order/2-1-914305
Valstu politiku “zaļas” enerģijas jomā var tīri labi noteikt pēc tā, cik tās ir atkarīgas no Krievijas fosilās gāzes un tās “maigās varas” ietekmes.
Varbūt Lietuva ir aprēķinājusi, ka izdevīgāk ir atbalstīt e-mobilitātes attīstību,
nekā maksāt soda naudas par gaisa piesārņojuma ar kaitīgajām vielām un mikrodaļiņām, CO2, kā arī atjaunojamo energoresursu mērķu nesasniegšanu. Būtiski, ka Lietuvas prasme plānot rezultējas ar iedzīvotāju labklājības līmeņa paaugstināšanos un attālināšanos no Latvijas līmeņa
Vēl jau cilvēku veselība arī ir tā vērta.
Lai valsts pārvaldi virzītu veselības aizsardzības virzienā, manuprāt,
nepieciešams pamatot ar veselības zaudējuma finansiālo novērtējumu (tāds ir auditorfirmas PWC pētījumā), kā arī nepieciešama iedzīvotāju – vēlētāju – gribas nopietna izpausme.
Kobalta ieguves melnstrādniekiem tā ļoti uzlabojas 😀
TRUE