Volvo Trucks paredz, ka 2030. gadā 50% no pārdošanas apjoma būs elektriskie

0

Kravas automašīnu ražotāji arvien vairāk attālinās no dīzeļdegvielas un tiecas uz elektrisko alternatīvu. Volvo Trucks mērķis ir šīs desmitgades beigās panākt to, ka puse no pārdošanas apjomiem Eiropā būtu elektriskie kravu pārvadātāji.

Volvo Trucks

Volvo Trucks elektriski spēkrati (ražotāja foto)

Kravas automašīnu ražotāji arvien vairāk attālinās no dīzeļdegvielas un tiecas uz elektrisko alternatīvu. Volvo Trucks mērķis ir šīs desmitgades beigās panākt to, ka puse no pārdošanas apjomiem Eiropā būtu elektriskie kravu pārvadātāji.

Otrs pasaulē lielākais kravas automašīnu ražotājs Volvo Trucks, kas šobrīd pārdod tikai nelielu skaitu ar akumulatoriem darbināmu transportlīdzekļu, paziņoja par trim jauniem lieljaudas elektriskajiem kravas automobiļiem, kas paredzēti starppilsētu reģionālajam transportam un pilsētu būvniecībai. Ražošana sāksies nākamā gada otrajā pusē.

Volvo lēš, ka ar šādiem apjomiem aptuveni 45 procenti no visām Eiropā pašlaik pārvadātajām precēm tiktu piegādātas ar šiem elektriskajiem kravas transportlīdzekļiem. Tas priekš Volvo Trucks būtu visplašākais nozares portfelis.

Mēs sākam no nulles ar elektriskajiem kravas automobiļiem. Tas ir segments, kuru mēs vēl veidojam… Ir milzīgs pasūtījumu pieplūdums.

Financial Times sacīja Volvo Trucks prezidents Rodžers Alms

Volvo jaunais mērķis ir panākt, lai līdz 2030. gadam puse no pārdošanas apjomiem Eiropā būtu elektriskie. Līdzīgs mērķis ir konkurentam Traton, kas pieder Volkswagen grupai. Traton mērķis ir līdz 2030. gadam zem Scania zīmola iegūt 50% īpatsvaru bezizmešu transportlīdzekļiem, 60% īpatsvaru zem MAN zīmola un 40% no tālajiem kravas automobiļiem.

Daimler, pasaules lielākais kravas automašīnu ražotājs, ir teicis, ka līdz 2039. gadam visiem jaunajiem kravas automobiļiem, ko uzņēmums pārdod, būs nulle emisiju. Volvo Trucks tādu pašu mērķi ir nospraudis 2040. gadam.

Volvo Trucks
Volvo Trucks

Volvo sāka vidēja lieluma elektrisko kravas automašīnu ražošanu 2019. gadā, ko galvenokārt izmanto pilsētas piegādēs un atkritumu savākšanā, savukārt tā lieljaudas transportlīdzekļi līdz 44 tonnām tiks pārdoti šogad un 2022. gadā. Tie piedāvās līdz 300km lielu autonomiju (540 kWh).

Volvo Trucks prezidents Rodžers Alms teica, ka Volvo veic elektrifikāciju “tirgus pēc tirgus” un “klients pēc klienta”, loģistikas grupās pārbaudot, cik lielu daļu no sava biznesa viņi var novirzīt uz elektrību. Viņš teica, ka dzērienu un pārtikas preču uzņēmumi ir vieni no pirmajiem lietotājiem.

Attiecībā uz lielākajām tālsatiksmes kravas automašīnām Volvo domā, ka tai būs jāizmanto ūdeņraža šūnu elementi. Kopuzņēmumā ar Daimler mērķis ir sākt klientu testus aptuveni 2024. gadā un ražošanu desmitgades otrajā pusē.

Tirgus virzās ātrāk, nekā mēs gaidījām. Mums ir šī nevainojamā vētra: klienti arvien vairāk vēlas izdarīt šo soli, politiķiem ir ļoti skaidri izteikti mērķi un tajā pašā laikā tehnoloģija attīstās.

Džesika Sandstroma, Volvo pasaules produktu pārvaldības vadītāja

Džesika Sandstroma, Volvo pasaules produktu pārvaldības vadītāja skaidro, ka šāds pieprasījums strauji pietuvina to brīdi, kad elektriskās kravas automašīnas būs lētākas nekā dīzeļdegviela, taču atzina, ka šodien tās ir daudz dārgākas. Elektriskās kravas automašīnas dažās valstīs piesaista subsīdijas un tām ir zemākas ekspluatācijas izmaksas, tāpēc Volvo cer, ka kopējās lietošanas izmaksas drīz būs “konkurētspējīgas” ar dīzeļdegvielu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: