Ikea, Volvo, Uber un citi pieprasa iekšdedzes automašīnu aizliegšanu

2

ES likumdevējiem būtu jānosaka beigu datums jaunu iekšdedzes dzinēju automašīnu tirdzniecībai Eiropā ne vēlāk kā 2035. gadā, kopīgā aicinājumā paziņojuši 39 uzņēmumi.

Benzīngalva liegta

Benzīngalva liegta

ES likumdevējiem būtu jānosaka beigu datums jaunu iekšdedzes dzinēju automašīnu tirdzniecībai Eiropā ne vēlāk kā 2035. gadā, kopīgā aicinājumā paziņojuši 39 uzņēmumi.

Atklātais uzaicinājums turpinās apkopot atbalstu pakāpeniskai pārtraukšanai pirms ES automašīnu un furgonu CO2 standartu pārskatīšanas jūnijā. Uzņēmumi, kuru vidū ir IKEA Retail, Arrival, ChargePoint, CocaCola Uber un Volvo Cars, pārstāv plašu nozaru loku. Viņi saka, ka noteikts datums sūtīs skaidru ieguldījumu signālu automobiļu ražotājiem, piegādes ķēdēm un infrastruktūras nodrošinātājiem un ļaus visiem uzņēmumiem dekarbonizēt savus transportlīdzekļu parkus.

Automašīnas un furgoni rada 15% no visām Eiropas CO2 emisijām, un tie ir vienīgais toksisko slāpekļa oksīda emisiju avots (26%), kas katru gadu izraisa hroniskas slimības un priekšlaicīgu 54’000 eiropiešu nāvi. Naftas imports Eiropas ekonomikai gadā pārsniedz 200 miljardus eiro. Nesen veiktā aptauja liecina, ka gandrīz divas trešdaļas pilsētu iedzīvotāju atbalsta jaunu benzīna un dīzeļdzinēju automašīnu aizliegumu Eiropā pēc 2030. gada.

Plānojot līdz 2030. gadam kļūt par pilnībā elektrisko transportlīdzekļu uzņēmumu, Volvo Cars plāno noteikt tempu pārejai uz nulles emisiju mobilitāti mūsu nozarē. Bet, lai paātrinātu šo pāreju, ir vajadzīgs arī skaidrs valdības virziens un atbalsts. Šajā ziņā Volvo Cars ar prieku pievienojas aicinājumam, lai Eiropas Komisija līdz 2035. gadam ierosinātu beigu datumu iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļu jaunai pārdošanai ES. Ir nepieciešami arī papildu pasākumi, lai palielinātu ES patērētāju pieprasījumu pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem, tostarp strauju visaptverošas uzlādes infrastruktūras attīstību.

Volvo Cars globālās ilgtspējības vadītājs Anderss Kerrbergs

Nosakot CO2 mērķi transportlīdzekļu ražotājiem līdz 0 gramiem CO2/km līdz 2035. gadam, likumā tiktu noteikta pakāpeniska benzīna un dīzeļdegvielas automobiļu, tostarp hibrīdu, pārtraukšana, norāda uzņēmumi. Komisija jūnijā ierosinās jaunus mērķus kā daļu no tiesību aktu kopuma “Fit for 55”, kura mērķis ir ES virzīties uz priekšu, lai līdz 2030. gadam samazinātu kopējās emisijas par vismaz 55% un līdz 2050. gadam sasniegtu neto nulles emisijas.

Vērienīgi ES mērķi ir izšķiroši, lai paātrinātu EV ieviešanu. Līdz 2035. gadam pakāpeniska izņemšana no apgrozības visiem jaunajiem transportlīdzekļiem, kas tiek pārdoti Eiropā, paātrinās jaunu un lietotu EV pieejamību par pieņemamām cenām, nojaucot vienu no galvenajiem šķēršļiem. ES pakāpeniskas tirgošanas pārtraukšanas mērķis un visas EV ekosistēmas sadarbība ļaus ātrāk pāriet uz ilgtspējīgāku mobilitāti, ko Uber atbalstīja ar saviem mērķiem kļūt par 50% elektrisku līdz 2025. gadam septiņās pilsētās un 100% līdz 2030. gadam visā Eiropā.

Anabela Diaza, Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas – Uber reģionālā ģenerālmenedžere

Likumdevējiem būtu arī jāizmanto Eiropas, valsts un vietējie pasākumi, jo īpaši ES Alternatīvo degvielu infrastruktūras likums, lai paātrinātu elektrisko transportlīdzekļu uzlādes punktu izvietošanu visā blokā, norāda uzņēmumi. Viņi arī atzinīgi vērtētu atbalstu transportlīdzekļu ražotājiem un viņu piegādes ķēdēm, lai ieguldītu jaunās darbinieku prasmju apmācībās un reģionālos pārveides plānos, lai palīdzētu nodrošināt, ka neviens netiek atstāts pārejā uz transportu bez emisijām. Nodokļu izmaiņas ir vajadzīgas arī, lai palīdzētu parastajiem patērētājiem, kā arī uzņēmumu un pilsētu mobilitātes flotēm pāriet uz elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Automašīnu un furgonu elektrifikācija ir neizbēgama klimatam, patērētājiem un Eiropas rūpniecības stratēģijai. Uzņēmumi tagad vēlas skaidrību par pārejas ātrumu uz plānošanu un sagatavošanu. Tikai ES likumdevēji to var nodrošināt, nosaucot iekšdedzes dzinēju automašīnu un furgonu pārdošanas beigu datumu.

Jūlija Polisčanova, Transport & Environment vecākā direktore transporta un pārvietošanās jomā

Uzlādēts viedoklis

Mājaslapā, kuras nosaukums ir ļoti uzrunājošs – icephaseout.org, jebkurš var pievienoties un parakstīt šo vēstuli. Ņemot vērā, cik lieli ir uzņēmumi, kas jau ir parakstījuši šo lūgumu, iespējams, tieši tā arī rīkosies ES. Kā nekā, jau ilgstoši baumo, ka Euro7 izmešu standarts jau būs tik strikts, ka arī lādējamie hibrīdi nespēs konkurēt.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
2 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Dinars
11/05/2021 09:20

šajā aicinājuma ir arī “pūstošā kapitālisma” smaka. Lielie to spēs, mazākos nostums malā.

Riepa
Atbilde  Dinars
12/05/2021 13:09

Elektroauto kļūst rentablāki, jo vairāk tos lieto, un var būt pat lētāki nekā biznesā izmantot iekšdedzes auto. Objektīvas problēmas varētu būt mazo biznesu nepietiekamajā apgrozījumā.

2
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: