Liepājas Universitātē izgatavots koka elektroauto
Liepājas Universitātes speciālisti ir pabeiguši darbu pie koka elektroauto izgatavošanas. Dabas un inženierzinātņu fakultātes studiju programmas “Viedās tehnoloģijas” direktora Ulda Žaimja vadībā darbs tika uzsākts martā. Tagad elektroauto tiek testēts vidē.
Liepājas Universitātes speciālisti ir pabeiguši darbu pie koka elektroauto izgatavošanas. Dabas un inženierzinātņu fakultātes studiju programmas “Viedās tehnoloģijas” direktora Ulda Žaimja vadībā darbs tika uzsākts martā. Tagad elektroauto tiek testēts vidē.
Pie auto salikšanas strādāja studiju programmas “Informācijas tehnoloģija” 4. kursa students Jānis Mackus, kurš par laiku, kas pavadīts šajā darbā saka: “Auto saliku apmēram mēneša laikā, bet varēja arī ātrāk. Tā kā šis bija pirmais auto, nācās strādāt pie risinājumiem – nākošais jau ies ātrāk. Projekts ir interesants. Draugi, kuriem teicu, ka skrūvēju koka elektroauto, brīnījās – kas tas tāds!”
Pasaulē šādi auto ir populāri, tiek saliktas pat slavenu zīmolu modeļu kopijas. Šim modelim ir iespēja noņemt virsbūvi un izmantot tikai platformu. Turklāt koka elektroauto ir ar rūpniecisku pielietojumu – to var izmantot lauksaimniecībā, izvadājot dzīvniekiem barību, mežsaimniecībā, vedot kokmateriālus, izklaides sfērā, kā arī pilsētas komunālajā saimniecībā. Tas ir kluss un ekoloģisks, ar kravnesību viena tonna.
Projekta vadītājs un Dabas un inženierzinātņu fakultātes studiju programmas “Viedās tehnoloģijas” direktors Uldis Žaimis
Pasūtītājs ir Rīgas Augsto tehnoloģiju izglītības biedrība, kura saņems Liepājas Universitātē saliktu strādājošu ekoloģiski tīra transportlīdzekļa “Woodpecker” atvērtā pirmkoda koka elektroauto kopā ar apmācību kursa aprakstu augstskolu dabaszinātņu un inovatīvo tehnoloģiju programmām. Kursos angļu valodā būs iespējams apgūt šāda objekta izstrādi – konstruēšanu, mehāniskās izturības testus, gaitas kinētikas izstrādi, elektrotehniku, elektroniku un programmēšanu. Šis modelis darbojas bez stūres – ar vadības pulti, bet pastāv iespēja vadīt auto arī ar stūri. Liepājas Universitātes jaunajā studiju programmā “Viedās tehnoloģijas” ir iespējams apgūt zināšanas, kuras atļauj arī šādu objektu izstrādi.
Uzlādēts viedoklis
Woodpecker ir īstais stāsta varonis, kura atvērtā koda koka elektroauto ir iespējams salikt vien mēneša laikā ar pirmo piegājienu. Pie tam, augšējo izskatu var pielāgot pēc sirds patikas. Kaut Tesla Cybertruck stilā. Woodpecker platformas viens no interesantākajiem parametriem ir tā ražošanas CO2 pēda, kas ir negatīva, jo konstrukcija ir no koka, kas absorbējis mūža gaitā šo SEG gāzi.
Ar 40 km/h šāds elektroauto diez vai piedalīsies satiksmē, bet tas ir pietiekami, lai veiktu kādus noliktavas darbus vai pārvietotu uzņēmuma teritorijā cilvēkus vai lietas. Vēl nedrīkst aizmirst to, ka platforma ir paredzēta būt bez vadītāja, t.i., to var vadīt attālināti.
Liepājā vispār liekas ir Latvijas EV centrs. Tur ir Blue Shock Race (elektriskie kartingi), T-serviss (Tesla serviss) un vairāki citi projekti nāk ar tiem vējiem. Noklausies interviju ar Arti Dauginu, lai uzzinātu par to vairāk.
Precizējums par rakstā minēto “Ar 40 km/h šāds elektroauto nevar piedalīties satiksmē…“. Satiksmē var piedalīties transportlīdzekļi, kas izgājuši attiecīgu homologāciju, un ir sertificēti dalībai ceļu satiksmē. Piem., lēngaitas elektromobiļi, ar baltajām numurzīmēm, kopš 2008.gada vadā tūristus Siguldā. Ja nav sertificēti dalībai ceļu satiksmē, tad tikai pašvaldības noteiktos maršrutos, piem., lēngaitas elektriskais auto ar piekabi Vecrīgā, Alūksnē.