Jaunais Tesla Model 3 1000 km izaicinājumu veic tik pat ātri kā iekšdedzes auto
Bjorns Nailands Norvēģijā izmēģinājis jauno Tesla Model 3 Long Range AWD savā 1000 km izaicinājumu sērijā. Šis elektroauto izaicinājumu ir pieveicis visātrāk, ar līdzīgu rezultātu kā iekšdedzes automašīna.
Bjorns Nailands Norvēģijā izmēģinājis jauno Tesla Model 3 Long Range AWD savā 1000 km izaicinājumu sērijā. Šis elektroauto izaicinājumu ir pieveicis visātrāk, ar līdzīgu rezultātu kā iekšdedzes automašīna.
Tiem, kas seko EV apskatiem, noteikti ir pamanījuši Bjorna Nailanda (Bjørn Nyland) apskatus. Tajos viņš apskata, kāds ir patēriņš, braucot ar 90 km/h, 110 km/h un 130 km/h, cik liels troksnis ir mašīnā, cik banānu kastes ietilpst bagāžas nodalījumā, kāds ir patēriņš, ja izvēlas nakšņot mašīnā, un arī veic 1000 km izaicinājumus.
Šiem 1000 km izaicinājumiem, ko veic Bjorns ir references rezultāts, kuru veica automašīna ar iekšdedzes dzinēju (ICE) – Kia Ceed PHEV (spraudņa hibrīda versija). ICE šo distanci mēroja 9h. Līdz šim labākais rezultāts bija ar Audi e-tron GT, kas to veica 9h un 35min. Otrs un trešais labākais laiks līdz šim piederēja attiecīgi Tesla Model S LR Raven (9h 35min) un Tesla Model 3 Performance (9h 50min).
Nesenākajā 1000 km izaicinājumā devās 2021. gada Tesla Model 3 Long Range AWD (ražots ASV) ar 82 kWh bateriju, kurai pirms tam pārbaudīja, cik tālu var nobraukt ar vienu uzlādi un uzlādes īpašības. Kā izrādās šis Tesla Model 3 var veikt 1000 km izaicinājumu ātrāk par citiem pārbaudītajiem EV.
2021. gada Tesla Model 3 LR AWD šo izaicinājumu pieveica 9h un 20min, pārspējot par 15 minūtēm tuvāko sekotāju, bet par 20 minūtēm atpaliekot no references ICE rezultāta. Rezultāts ir arī par vairāk kā stundu labāks par to, ko uzrādīja iepriekšējais rezultāts ar Tesla Model 3 LR AWD, kas tika veikts ziemā un intensīvākā satiksmē.
Izaicinājuma apstākļi:
- Datums: 11. jūlijs, 2021. gads, Svētdiena (intensīva satiksme)
- Temperatūra: 17-22°C (vidēji 20°C)
- Sākums: 100% uzlādēts (SOC)
- Apstāšanās dēļ uzlādes: 4 (uzlāde veikta līdz uzlādes jauda nokrītas līdz 120 kW vai mazāk)
- Uzlādējoties pavadītais laiks: 45 minūtes
- Kopējais laiks: 9 stundas un 20 minūtes
- Vidējais ātrums (kopā): 107 km/h
- Vidējā efektivitāte: 186 Wh/km (18.6 kWh/100 km)
Uzlādes pieturas:
- uzlāde: pēc nobrauktiem 400 km no Tesla Supercharger (V3)
- uzlāde: pēc 569 km no IONITY
- uzlāde: pēc 735 km no Kople
- uzlāde: pēc 868 km no IONITY
Kā redzam, pirmā uzlāde notika pēc nobrauktiem 400 km, bet nākamās sekoja ik pēc aptuveni 170 km. Tas tika darīts, lai ceļu veiktu pēc iespējas ātrāk.
Jāpiezīmē, ka Audi e-tron GT tika pārbaudīts aukstākos un lietainākos laikapstākļos. Ja Audi ļaus Bjornam veikt vēl vienu šādu testu, ļoti iespējams, ka tas varētu arī pārsist uzrādīto Tesla Model 3 LR AWD rezultātu. Ir arī vispārzināms, ka AWD patērē vairāk enerģiju kā RWD, kas nozīmētu, ka arī Tesla Model 3 LR RWD varētu uzrādīt labāku rezultātu. Vēl arī jāpārbauda ir Ķīnas ražojums ar LiFePo4 baterijām, kas kā Bjorns saka lādējas ātrāk.
Nesaprotu, ja jau tie elektro auto ir tik kruti un saudzē dabu, kādēļ tad tik pārspīlēti tie jāreklamē. Kad būs saprātīgas cenas un nebūs problēmu – cilvēki paši pirks. Ja varētu pa 15000 – 25000 nopirkt labu dampi sen būtu nopircis, nejau par 40000 – 60000.
Hmmm – arī ICE par 15k-25k nebūs nekāds “labais dampis”. “Dampis” ir tā tvaika mašīna, kura darbina kuļmašīnu 🙂
E-auto reklamē daži entuziasti. Teslu, līdzīgi kā Apple, nemaz tā nereklamē, tie ir kulta zīmoli, pērk tāpat.
Nu ko Tu te tagad fantazē. Ev nereklamē praktiski vispār, tieši ice reklāmas ir visās malās, atkratīties nevar. Bet kā zināms, laba manta nav jāreklamē.
Tas vienkārši nav iespējams ka tesla 3 nobrauktu1000km tikpat ātri kā auto ar iekšdedzes dzinēju, jo lielākā daļa mūsdienu auto spēj nobraukt pat vairāk kā 1000km bez uzpildes, attiecīgi bez apstāšanās, tesla būs nepieciešamas vismaz divas uzlādes.
Ja izlasa rakstu un apskatās tabulas, nevis tikai virsrakstu, tad tā arī ir – Teslas rezultāts ir par 20 min sliktāks.
Tesla Supercharger, IONITY un arī pati Tesla ar visu servisu – tas diemžēl nav mums…
Ionity jau nu gan nav tālu. Lietuvā jau ir palaista stacija, Igaunijā būvē un Latvijā drīz arī uzsāks. Bet par Tesla servisu – tas vairāk jājautā tiem, kas pērk šos EV. Cik dzirdēts, cilvēki diži nesūdzas.
Ar ionity ceļš sanāks dārgāks nekā ar benzīnnieku.
Sanāk, ka ar Teslu tika “labi gāzēts”.
Ionity ir divas cenu iespējas:
Un Tesla kurā grupā? Savējā vai citi?
Tesla ir “citi”. Tomēr neredzu iemeslu (ja neskaita izņēmumus), kāpēc ar Tesla gribētu lādēties Ionity, jo Tesla tīkls ir plašāks un cenas labākas.
Jā, brauksim uz Lietuvu uzlādēties! 🙂
Dažiem ražotājiem mūsu kakts ir dziļi neinteresants. Ikea atnāca, Tesla nē. Apple arī nav pilnībā atnācis – viedpulkstenis ar mobilā tīkla pieslēgumu nav dabūjams.
Tāpat būs cilvēki, kas netiek pāri argumentam par to, ka degvielu var ātrāk ieliet nekā 100% uzlādēt bateriju.
Vai arī domai, ka pēc darba jābrauc uz kaut kādu punktu lādēties, jāgaida sazin cik ilgi. Es, piemēram, neredzu nevienu iemeslu, kādēļ gan man vajadzētu izvēlēties dārgu elektroauto un labprātīgi sevi šādi ierobežot.
Dīzeli iepildi pilnu bāku 2 minūtēs un brauc 1000km bēdu nezinādams.
Grūts Tev darbs, ka 1000km jābrauc. Varbūt jāmaina darbs? No kurienes Tev tā doma, ka katru dienu pēc darba jābrauc sazin kur, nez cik ilgi lādēties? 😀 Nav jau tā, ka tā info ir noslēpums… Telefoni ar vadu arī bija labāki, ar tiem mobilajiem nevar zināt kad tie būs jālādē un cik tie turēs…
No kurienes doma, ka jālādējas katru dienu? Es tā neteicu. Un pat ja brauc maz un jālādējas reizi nedēļā, tas jebkurā gadījumā ir lieks apgrūtinājums.
1000 km bieži nebraucu, bet pāris reizes gadā sanāk. Un es negribētu čakarēties kā Škodas īpašnieks šeit nesen publicētajā video.
Nečakarējies gan – nervi jātaupa. Ierastas lietas vienmēr šķiet vienkāršākas, un ICE mašīnas jau vēl labu laiku būs pieejamas vismaz lietoto tirgū. Kādam tie McDonald’s free kartupeļu eļļas pārpalikumi arī būs jānokurina.
Bet man reku baigais čakars ar NESTE bija pērkot dinozauru sulu pirms dažām dienām. Vajadzīga kaut kāda klienta karte, kas pa pastu jāsūta un jāgaida, tad vēl ar maģijas palīdzību tā jāsasaista kopā ar speciālu aplikāciju, kas jāatrod un jāuzinstalē… Piebraucu pie 3. sūkņa a tas nestrādā – pīkst un darījumu nepieņem. Kļūda, mēģiniet vēlāk – cik tad var gaidīt? Nācās pārbraukt pie 1. sūkņa un sākt glaudīt to aplikāciju no jauna. Beigās jau benzīnu dabūju paostīt un bāka arī pilna. Čakars iezogas visur. 😀
nindža