Audi A6 Avant e-tron – luksusa universālis

0

2022. gada ikgadējā Audi AG preses konferencē Audi prezentē tā nākotnes elektriskā A6 nākamo modeli – luksusa klases Avant konceptauto. Uzņēmums ar četriem riņķiem pirmo Audi A6 pilnībā elektrisko konceptauto prezentēja gandrīz pirms gada Šanhajas autoizstādē.

Audi A6 Avant e-tron

2022. gada ikgadējā Audi AG preses konferencē Audi prezentē tā nākotnes elektriskā A6 nākamo modeli – luksusa klases Avant konceptauto. Uzņēmums ar četriem riņķiem pirmo Audi A6 pilnībā elektrisko konceptauto prezentēja gandrīz pirms gada Šanhajas autoizstādē.

Uz ražošanu orientētais Audi A6 Avant e-tron koncepta automobilis tagad ilustrē nepārprotamu dizainu elektriskajam laikmetam, revolucionāras piedziņas tehnoloģijas un Audi tradicionālā dizaina sintēzi ar Avant virsbūvi. Jaunajam automobilim paredzēta arī ātra uzlāde ar jaudu 270 kW – tas varēs iegūt pietiekami daudz enerģijas 10 minūšu laikā, lai nobrauktu līdz pat 300 kilometriem.

Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron

Tāpat kā Audi A6 e-tron konceptauto, kas tika prezentēts 2021. gadā, arī A6 Avant ir balstīts uz PPE elektroauto platformas, kas izstrādāta Audi vadībā. Automobiļa virsbūve, kas ir 4,96 metrus gara, 1,96 metrus plata un 1,44 metrus augsta, to ievieto luksusa klasē. Tādi izteiksmīgi elementi kā noslēgta Singleframe radiatora reste un nepārtrauktā gaismas josla aizmugurē norāda uz tā radniecību ar citiem elektriskajiem Audi spēkratiem e-tron saimē. Audi A6 Avant e-tron konceptauto dizains norāda uz nākotnes Audi modeļiem un sniedz mājienus par to, cik dinamiski un eleganti izskatīsies elektrisko automobiļu luksusa klase.

Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron

Ar A6 emblēmu šis koncepta automobilis izceļ tā vietu zīmola biznesa klasē. Šī automobiļu saime pārstāvējusi zīmolu segmentā ar vienu no pasaulē lielākajiem tirdzniecības apjomiem kopš 1968. gada (līdz 1994. gadam kā Audi 100). Avant modeļi šajā saimē bijuši pieejami kopš 1977. gada, sniedzot revolucionāru universāļu interpretāciju. Avant ir no avant garde aizgūts termins, ko 1995. gada Audi reklāmas sauklis lika iegaumēt daudziem: skaistus universāļus sauc par Avant.

Nākotnē Audi A6 e-tron varēs nobraukt līdz pat 700 kilometriem (saskaņā ar WLTP standartu) atkarībā no piedziņas sistēmas un modeļa varianta. Un modeļa saimes jaudīgākie pārstāvji paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h uzņems mazāk nekā 4 sekundēs.

Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron

Audi A6 Avant aizmugurējā daļa, kas ir gan skaista, gan ietilpīga, nav vienīgais elements, kas to padara par ietilpības čempionu. Šo titulu attaisno arī piedziņas sistēma un akumulatora tehnoloģija. Ar savu 800 voltu sistēmu un uzlādes jaudu līdz pat 270 kW tas var iegūt pietiekami daudz enerģijas ātrās uzlādes stacijā vien 10 minūšu laikā, lai nobrauktu aptuveni 300 kilometrus. Audi A6 Avant e-tron koncepta divi elektromotori spēj nodrošināt 350 kW kopējo jaudu.

Nepārprotams e-tron: dizains un apgaismojuma tehnoloģija

Pamatojoties uz tā izmēriem, Audi A6 Avant e-tron konceptauto skaidri pārstāv augstākās klases segmentus, tāpat kā pašreizējie Audi A6 un A7 sērijas modeļi. Lielie 22 collu diski, īsās pārkares un  dinamiskā jumta līnija piešķir Avant proporcijas, kas nepārprotami atgādina sporta auto.

Aerodinamikai vienmēr ir bijusi nozīmīga loma Audi ilgajā panākumu vēsturē luksusa klasē: Audi 100 / C3 savulaik bija visu klašu aerodinamikas čempions. Pateicoties tā leģendārajam gaisa pretestības koeficientam 0,30, Audi jau 1982. gadā bija krietni pārspējis savus konkurentus. Audi A6 e-tron konceptauto šajā veiksmes stāstā ir iesācis jaunu nodaļu – Sportback šis koeficients ir tikai 0,22, kas pirmo reizi ir tik zemu elektrisko C segmenta auto vidū. Avant gaisa pretestības koeficients ir tikai par 0,02 vienībām lielāks.

Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron

Digital Matrix LED priekšējie lukturi sasniedz gandrīz kinematogrāfisku kvalitāti. Ja Audi A6 Avant e-tron koncepta auto akumulatora uzlādes laikā tiek novietots iepretim sienai, autovadītājs un pasažieri var spēlēt uz tās projicētu videospēli.

Bez digitālajiem Matrix LED gaismekļiem, ir arī virkne citu gaismas tehnoloģiju. Abās auto pusēs ir iebūvēti trīs mazi, augstas izšķirtspējas LED projektori. Tiklīdz durvis tiek atvērtas – mazi, paplašināti, dinamiski apgaismojuma efekti sveicina pasažierus ar vēstījumiem viņu izvēlētajā valodā. Šie projektori uz zemes parāda arī brīdinājuma simbolus – lai, piemēram, brīdinātu velosipēdistu, ka tūlīt atvērsies automašīnas durvis. Vēl četri augstas izšķirtspējas LED projektori, kas neuzkrītoši iestrādāti automobiļa stūros, rada pagrieziena signālu projekcijas.

PPE – augsts klīrenss un zems braukšanas augstums

PPE platforma ir izstrādāta īpaši akumulatoru elektriskās piedziņas sistēmām, un tāpēc var pilnībā izmantot visas šīs tehnoloģijas priekšrocības. Nākotnes PPE autoparka galvenais elements ir akumulatoru modulis starp asīm, kas A6 e-tron koncepta Avant versijā nodrošina aptuveni 100 kWh ietilpību.

Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron

Izmantojot visu transportlīdzekļa bāzi, ir iespējams sasniegt salīdzinoši plakanu akumulatoru izkārtojumu. Tas nozīmē, ka šo vienoto platformu būs iespējams izmantot gan automobiļiem ar augstu klīrensu, gan automašīnām ar izteikti dinamisku un sportisku  konstrukciju, piemēram, Audi A6 Avant, bez izmaiņām pamata konstrukcijā.

Uzlādēts viedoklis

Saprotams, ka Audi nebūs starp lētajiem, bet kur ir pārējie elektriskie universāļi? Ak, pareizi – krosoveri ir puse no tirgus, sedani trešdaļa un hečbeki piektdaļa. Pārējās variācijas cīnās par drupačām. Sliktas ziņas tiem, kas ir ieciklējušies uz universāļiem.

Starp citu, 100 kWh baterija un 700 km autonomija kaut kā neliekas kopā. Pat korejieši ar savu melno maģiju to nespētu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: