Audi e-tron iegūst jaunu nosaukumu un ievērojami lielāku autonomiju

0

Vācijas premium automobiļu ražotājs Audi turpina paplašināt savu pilnībā elektrisko e-tron automobiļu saimi, un augstākās klases elektriskie SUV un krosoveri Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron jau ir pieejami Latvijā. Iepazīt jaunos premium klases SUV ir iespējams Audi centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta. Audi Q8 e-tron sākuma cena ir 76 900 eiro, bet Audi Q8 e-tron Sportback ir pieejams no 79 500 eiro.

Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron

Vācijas premium automobiļu ražotājs Audi turpina paplašināt savu pilnībā elektrisko e-tron automobiļu saimi, un augstākās klases elektriskie SUV un krosoveri Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron jau ir pieejami Latvijā. Iepazīt jaunos premium klases SUV ir iespējams Audi centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta. Audi Q8 e-tron sākuma cena ir 76 900 eiro, bet Audi Q8 e-tron Sportback ir pieejams no 79 500 eiro.

Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron ir optimizēta piedziņa, uzlabota aerodinamika, uzlādes efektivitāte un akumulatora ietilpība, kā arī palielināta nobraukuma rezerve – līdz 582 kilometriem (WLTP ciklā) SUV un līdz 600 kilometriem (WLTP ciklā) Sportback versijai [iepriekš 436 un 446 km].

Audi Q8 e-tron priekšgājējs Audi e-tron modelis 2022. gadā kļuva par pārdotāko Audi modeli Latvijā, nodrošinot Audi zīmolam otro vietu pārdotāko jauno elekotrauto konkurencē, ieskaitot pat apjoma modeļus. Tādēļ ar optimismu raugāmies arī uz e-tron modernizētās versijas pārdošanas rādītājiem šogad un tuvākajā nākotnē. Auto ir ieguvis ne tikai jaunu modeļa nosaukumu Audi Q8 e-tron un atjaunotu dizainu, bet arī ievērojami lielāku iespējamo nobraukumu ar vienu uzlādi, augstāku uzlādes efektivitāti, kā arī digitālos Matrix LED starmešus, kādus līdz šim tikām redzējuši darbībā tikai Audi A8.

Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā

Jauna seja, jauns nosaukums, jauna korporatīvā identitāte

Nosaucot šo modeli par Q8, Audi skaidri norāda, ka Audi Q8 e-tron ir augstākā līmeņa modelis elektrisko SUV un krosoveru klāstā. Jau no pirmā acu uzmetiena kļūst skaidrs, ka Audi Q8 e-tron un Q8 Sportback e-tron ir pilnībā elektriski modeļi. Tas ir iespējams, pateicoties jaunajam priekšas un aizmugures dizainam, kas konsekventi turpina Audi elektroauto dizaina valodu.

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron

Lielāka jauda un garāki braucieni

Abiem virsbūves veidiem ir pieejamas trīs piedziņas versijas. Audi Q8 50 e-tron un Q8 50 Sportback e-tron ir bāzes modeļi, kas ar diviem elektromotoriem attīsta 250 kW jaudu palielinātas jaudas (boost) režīmā un 664 Nm griezes momentu, kā arī ļauj ar vienu uzlādi veikt līdz 491 km (SUV) un līdz 505 km (Sportback) WLTP ciklā. Audi Q8 55 e-tron un Q8 55 Sportback e-tron attīsta 300 kW jaudu boost režīmā un 664 Nm griezes momentu. Nobraukuma rezerve WLTP ciklā ir līdz 582 km SUV versijai un līdz 600 km Sportback versijai.

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron

Akumulatori ir pieejami ar 2 veidu ietilpību: Q8 50 e-tron akumulatoram tās ir 89 neto kilovatstundas (95 bruto kWh), savukārt jaudīgākajām Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron versijām ir 106 neto kWh (114 bruto kWh). Ir palielinājusies arī lietderīgā akumulatora ietilpība – lieljaudas uzlādes stacijā Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron iespējams lādēt ar jaudu līdz 170 kW. Lielāko akumulatoru iespējams uzlādēt no 10 līdz 80 % aptuveni 31 minūtes laikā. Audi Q8 e-tron standarta aprīkojumā ir pieejama Plug & Charge funkcija. Turklāt vēlāk šogad klientiem Latvijā būs pieejams arī Audi SQ8 e-tron.

Digitālie Matrix LED priekšējie lukturi

Q8 e-tron papildu aprīkojumā iekļauti digitālie Matrix LED priekšējie lukturi. Braucot pa šoseju, orientiera apgaismojums iezīmē automobiļa atrašanās vietu joslā un palīdz vadītājam droši palikt arī šauras joslas vidū. Pieejamas vēl trīs jaunas funkcijas: pilnveidota satiksmes informācija, joslas apgaismojums ar virzienrādītāju un orientiera apgaismojums uz lauku ceļiem.

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron

Maksimāla ietilpība un komforts

Ar 4,915 metru garumu, 1,937 metru platumu un 1,619 metru (Sportback modelim) vai 1,633 metru (SUV modelim) augstumu Q8 e-tron piedāvā maksimālu plašumu un komfortu. 2,928 metru garenbāze nodrošina daudz vietas arī aizmugurē sēdošo kājām. Bagāžas nodalījumam ir iespaidīgs 569 litru tilpums SUV versijā un 528 litri Sportback versijā.

Pārstrādāti materiāli

Eiropā un ASV pārdotie Audi Q8 e-tron būs sertificēti kā oglekļneitrāli. Dažu Audi Q8 e-tron komponentu izgatavošanā Audi izmanto arī pārstrādātus materiālus. Šie pārstrādātie materiāli samazina resursu patēriņu un nodrošina slēgtu, efektīvu un ilgtspējīgu materiālu aprites ciklu. Audi Q8 e-tron salonā pārstrādātie materiāli ir izmantoti siltuma un skaņas izolācijai, kā arī paklājiņiem. Dekoratīvais Tech Layer ielaidums virs displeja ir pieejams no jauna tehniska materiāla antracīta krāsā, kas daļēji izgatavots no pārstrādātām PET pudelēm. Izvēloties S line aprīkojuma paku, sporta sēdekļiem ir mākslīgās ādas un Dinamica mikrošķiedras materiāla apdare. Dinamica sastāvā ir līdz 45 % poliestera šķiedru, kas iegūtas no pārstrādātām PET pudelēm, lietotiem audumiem un šķiedru pārpalikumiem.

Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron

Uzlādēts viedoklis

Tālajā 2019. gadā, kad tika Latvijā prezentēts Audi e-tron 55, Audi bija viens no uz rou pirkstiem saskaitāmajiem elektroauto. Tagad tas ir piedzīvojis pamatīgas izmaiņas:

  • Nosaukums (ražošanas gads): Audi e-tron 55 (2018-2021) | Audi Q8 e-tron (2022-…)
  • Akumulators: 86.5 kWh (95.0 kWh bruto) | 106.0 kWh (114.0 kWh)
  • Automija (WLTP): 436 km (446 km Sportback versijai) | 582 km (600 km)
  • Patēriņš (WLTP): 22.4 kWh/100 km | 20.6 kWh/100 km
  • Svars: 2595 kg | 2610 kg
  • Max uzlādes jauda: 155 kW DC (11 kW AC) | 170 kW DC (11 kW AC)

Tātad kopā ar jauno nosaukumu (jo, paturot veco, to turpinātu saukt par fat e-tron (visi elektriskie Audi ir e-tron modeļi)) ir iegūta par 33% labāka autonomija ar vienu uzlādi, kas ir panākta ar 8% labāku efektivitāti un ar 22% lielāku bateriju, kas nesusi klāt 0.5% svara pieaugumu. Aptuveni tā izskatās progress. Tagad jāiegūst Q8 e-tron uz apskatu, jo vecais nu jau ir novecojis:

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: