Audi Q6 e-tron atrāda PPE platformas inovācijas

0

Projektējot un izstrādājot jauno augstsprieguma akumulatoru PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformai, ražotājs par prioritāti noteica ne tikai nobraukuma rezervi, bet arī uzlādes veiktspēju.

Audi Q6 e-tron quattro, Audi SQ6 e-tron

Audi Q6 e-tron quattro, Audi SQ6 e-tron (Publicitātes attēls)

Audi Q6 e-tron debija iezīmē tehnoloģisku lēcienu ne tikai zīmolam, bet arī visam elektrificētā transporta tirgum. Projektējot un izstrādājot jauno augstsprieguma akumulatoru PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformai, ražotājs par prioritāti noteica ne tikai nobraukuma rezervi, bet arī uzlādes veiktspēju. Izcilus rezultātus ir izdevies sasniegt, pateicoties 800 voltu elektriskajai sistēmai, inteliģentai temperatūras kontrolei un atjautīgi vienkāršotai konstrukcijai.

Audi Q6 e-tron akumulators ir pilnībā izgatavots no jauna, un tā konstrukcija ir maksimāli optimizēta. Izmantoti tikai divpadsmit moduļi, kuri sastāv no 180 šūnām ar kopējo ietilpību 100 kWh (neto ietilpība 94,9 kWh). Maksimālā uzlādes jauda var sasniegt pat 270 kW, ja tiek izmantota piemērota ātrās uzlādes stacija. Pateicoties optimālam atsevišķu šūnu ķīmiskajam sastāvam un efektīvai temperatūras kontrolei, ir panākts izcils uzlādes ātrums – enerģijas rezerves no 10% līdz 80% tiek palielinātas 21 minūtē.

Q6 e-tron lieliski demonstrē jaunās PPE platformas potenciālu. Nobraukuma rezerve ar vienu uzlādes reizi līdz 625 kilometriem ir iespaidīgs rādītājs, taču ar to vien nepietiek. Lietotājiem, kas ar elektrisko automobili brauc katru dienu, tik pat svarīgi ir ātri uzlādēt akumulatoru. Ar 10 minūšu ilgu uzlādes laiku pietiek, lai nobrauktu 255 kilometrus. Tādējādi Audi turpina elektrisko automobiļu tehnoloģiju attīstīšanu un vienlaikus piedāvā nākamās paaudzes e-mobilitātes risinājumus, kas ir piemēroti pat visprasīgākajiem lietotājiem.

Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka

800 voltu tehnoloģija – nākotnes uzlādes standarts

Audi apņemšanos jau šodien piedāvāt klientiem modernākos e-mobilitātes risinājumus vislabāk apliecina jaunajā PPE platformā izmantotā 800 voltu uzlādes tehnoloģija. Pāreja no 400 voltu aprīkojuma uz modernāku sistēmu elektroauto tirgū ir tikai sākusies, un Audi ir kļuvis par vienu no pirmajiem zīmoliem Eiropā, kas veicis nepieciešamās investīcijas. Šī risinājuma perspektīva ir skaidra: līdz ar straujo ātrās uzlādes infrastruktūras paplašināšanos elektriskie automobiļi, kas aprīkoti ar 800 voltu uzlādes sistēmām, iegūs nepārprotamas priekšrocības.

Audi SQ6 e-tron
Audi SQ6 e-tron (Publicitātes attēls)

Jaunā 800 voltu tehnoloģijas priekšrocība klientiem nozīmē lielāku uzlādes ātrumu. Iemesls: augstāks spriegums pie tās pašas strāvas nodrošina lielāku uzlādes jaudu. Tieši strāvas stiprums ir tas, kas izraisa vadu sakaršanu un ir galvenā problēma gan elektroauto ražotājiem, gan uzlādes tīklu izstrādātājiem. Augstāka sprieguma sistēmas nodrošina lielāku uzlādes jaudu bez nepieciešamības izmantot ārkārtīgi dārgus dzesēšanas risinājumus.

Audi 800 voltu sistēma ir ļāvusi izmantot plānākus vadus un mazākus elektriskos komponentus. Tādējādi ir samazināts elektriskās piedziņas svars un ražošanas izmaksas. Zemāks strāvas stiprums samazina arī enerģijas zudumus, kas rodas elektroenerģijai pārvēršoties siltumā, tādējādi palielinot piedziņas efektivitāti.

Līdz šim lielākais 800 voltu sistēmas trūkums elektriskajos automobiļos bija nepieciešamība izmantot strāvas pārveidotājus, lai uzlādētu akumulatoru 400 voltu stacijās. Audi inženieri ir atjautīgi atrisinājuši šo problēmu jaunajā Q6 e-tron, pirmo reizi nodrošinot sadalītu uzlādi. Pieslēdzoties 400 voltu stacijai, 800 voltu akumulators tiek automātiski sadalīts divos vienāda sprieguma akumulatoros, no kuriem katru var uzlādēt pat ar 135 kW jaudu.

Uz navigācijas datiem balstīta prognozējama termiskā pārvaldība

Audi Q6 e-tron iespaidīgās ātrās uzlādes pamatā ir inteliģenta nākamās paaudzes dzesēšanas sistēma, kas nodrošina arī akumulatora ilgmūžību. Būtisks uzlabojums ir uz navigācijas datiem balstīta prognozējama temperatūras pārvaldība, kas ņem vērā ne tikai informāciju par maršrutu, bet arī izbraukšanas laiku un pat braukšanas paradumus. Tas viss tiek izmantots, lai iepriekš plānotu akumulatora atdzesēšanu vai uzsildīšanu.

Audi Q6 e-tron quattro
Audi Q6 e-tron quattro (Publicitātes attēls)

Viedās temperatūras pārvaldības priekšrocības ir vislabāk redzamas, tuvojoties maršrutā iekļautajai uzlādes pieturai. Prognozējamā temperatūras pārvaldība savlaicīgi atdzesē vai uzsilda akumulatoru, sagatavojot to ātrai uzlādei ar maksimālu jaudu un tādējādi samazinot uzlādes laiku. Turklāt šādas iespējas ir noderīgas vairākās situācijās. Piemēram, ja maršrutā ir jāuzbrauc pa stāvu augšupceļu, sistēma var savlaicīgi optimāli atdzesēt augstsprieguma akumulatoru un novērst tā pārkaršanu.

Audi inteliģentā temperatūras pārvaldība piedāvā arī elastību. Lietotājam nav jāsniedz informācija, lai savlaicīgi paredzētu atdzesēšanas vai uzsildīšanas nepieciešamību, un augstsprieguma akumulatora temperatūru kontrolē standarta algoritms. Tomēr sistēma apkopo brauciena datus un reaģē uz braukšanas apstākļiem. Piemēram, ekonomiskajā režīmā akumulatora atdzesēšana tiek aktivizēta vēlāk, bet atbilstoši slodzei to iespējams mainīt jebkurā brīdī.

Atjautīgi vienkāršota konstrukcija

Jaunās PPE platformas akumulatoru veido divpadsmit moduļi un 180 prizmatiskās šūnas. Salīdzinājumam: iepriekšējās paaudzes akumulators, kas izmantots  Q8 e-tron, sastāv no 36 moduļiem un 432 šūnām.

Mazāks akumulatora moduļu skaits PPE platformā sniedz vairākas priekšrocības. Pirmkārt, akumulatoru ir viegli uzstādīt neatkarīgi no automobiļa šasijas konstrukcijas. Tas ir svarīgi, jo visi Audi nākamās paaudzes elektroauto tiks būvēti uz šīs platformas. Tas aizņem mazāk vietas un ir vieglāk integrējams pasīvās drošības konstrukcijā. Vienkāršota ir arī dzesēšanas sistēmas uzstādīšana.

Samazinot moduļu skaitu, ir sarucis arī kopējais izmantoto vadu garums un augstsprieguma savienojumu skaits. Pat fiksējošo skrūvju skaits šajā akumulatorā ir mazāks nekā iepriekš. Turklāt ir saīsināti savienojumi starp moduļiem, tādējādi samazinājies ne tikai enerģijas zudumi, bet arī akumulatora kopējais svars.

Inovācijas ir arī citās jomās. Piemēram, jaunā akumulatora šūnu niķeļa, kobalta un mangāna attiecība ir aptuveni 8:1:1. Kobalta īpatsvars ir samazināts, bet niķeļa īpatsvars – palielināts. Šīs izmaiņas ir palielinājušas enerģijas blīvumu.

Uzlādēts viedoklis

Lieliski, ka sāk ar Q6 e-tron, bet nu būtu jau laiks izlaist arī Q2 e-tron vai pat A2 e-tron. Esam stadijā, kurā agrīnos lietotājus nomaina agrīnais vairums. Un, lai elektroauto sasniegtu ātrāk šīs masas, vajag tieši lētāka gala mašīnas piedāvāt. Ja to nedarīs vācieši, tad to darīs citi. Šajā rakstā daudz tiek runāts par to, cik ļoti jaunā platforma samazina ražošanas izmaksas, ka pilnīgi prasījās, ka tiktu izziņots, ka vismaz Q4 e-tron arī pārcels uz to.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: