Audi Q4 Sportback e-tron

Pirmie iespaidi par Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron ir Audi versija par Volkswagen grupas MEB platformas krosoveru. Vai tas ir labāks par Volkswagen ID.4 un Škoda Enyaq iV?

Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro man tika iedots uz 2 dienām. Mans uzdevums bija pirmajā dienā pavizināties, bet otrajā dienā nokļūt līdz Dobelei uz sapulci un pēc tās to atdot atpakaļ Rīgas Audi dīlercentram Mežciemā. Jāsaka gan, ka ar tik lielu akumulatoru šāda izbraukšana nozīmēja to, ka man uzlādi tā arī nevajadzēja.

Šī raksta ietvaros es mēģināšu salīdzināt to ar tā brāļiem VW ID.4 un Škoda Enyaq iV, jo šie EV ir taisīti uz vienas platformas un, varētu teikt, sacenšas savā starpā.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

Pirmais iespaids

Smuks! Audi stils ir tāds, par kuru nav jādomā, vai tas kādam patiks. Tas ir vienlaicīgi sportisks un glauns. Vietām ass un vietām noapaļots. Kad es parādīju šo mašīnu savam kolēģim, kura apskats par Ford Mustang Mach-E drīzumā būs pieejams Uzlādēts.lv, viņa pirmais jautājums bija, vai šis ir lielais e-tron? Ar to viņš domāja Audi e-tron 55. Tas vien liecina, ka e-tron mazais brālis kotēsies labi. Otra lieta, kas par to liecina – tas ir izpirkts tuvākajai nākotnei.

Audi Q4 e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

Iekšā sajūtas ir tieši tādas, kādas gaidītu no Audi. Vietām var just, ka šis ir mazais brālis lielajam e-tron, bet tas netraucē. Salons nebija tik ļoti premium, kā lielajam brālim, bet vienlaicīgi izvēlētie materiāli nelika vilties. Sēdekļi ir komfortabli un izvēlētie materiāli likās tā vērti.

Q4 prezentācijas laikā es biju nedaudz skeptisks par to, ka Audi ir uzlikuši savu multimediju platformu (vai stipri modificējuši VW piedāvāto), nevis izmantojuši to, kuru redzēju ID.4 un Enyaq iV, bet, jāatzīst, ka pamatoti. Ja vēl abos brāļos programma brīžiem bija lēnāka nekā man patiktos, tad Audi izpildījumā nejutu aizturi.

  Tesla bateriju piegādātājs CATL investēs 4.3 miljardus € bateriju pārstrādes rūpnīcā

Braukšana

Godīgi sakot, nav nekas daudz, ko varu pateikt par braukšanu, jo tā bija vienkārši laba. Bedres izņēma labi. Pagriezienos turējās labi. Paātrinājās labi. Nu, labi, paātrinājās ļoti labi, tā teikt, ja vajag iespiest, tad uz šo var paļauties. Stūre klausīja labi. Visas braukšanas laikā es jutos komfortabli. Ja, esot pie Audi e-tron 55 stūres, man likās, ka tas nav domāts man, bet, esot pie Audi e-tron GT stūres, es nevarēju raksturot to adrenalīnu un emociju pieplūdumu, tad pie Q4 e-tron stūres es jutos labi.

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro skats uz stūri

Tas nav domāts, ka es noniecinu Audi sajūtas pie stūres. Tas drīzāk ir jāuztver tā, ka tieši šādi es gribu justies pie stūres. Enyaq iV man likās nedaudz smagnējs un man sajūtas pie stūres ne līdz galam saskanēja ar to, kas notika uz ceļa (pagriezienus izņēmu ātrāk nekā normāli, u.tml.). ID.4 tagad atskatoties liekas līdzīgs Q4 e-tron, bet ne pietiekami. Varbūt tamdēļ, ka stūrei citi materiāli izmantoti. Visu savu maršrutu, kas sanāca aptuveni 200 km, par komfortu nebija ne mazāko šaubu.

Ja runājam par pogām uz stūres, tās ir normāli lietojamas, jo ir lietojamas gan kā pogas, gan kā skārienjūtīgas pogas. Radio skaļumu vieglāk regulēt ar skārienjūtīgo funkciju (ar pirkstu pārslīdi no lejas uz augšu), bet atbildēt uz zvanu ir ērtāk, nospiežot klausules pogu.

  Kāpēc daži elektroauto ir pārāki par citiem?

Praktiskums

Līdzīgi kā brāļi no Škoda un VW, arī šis ārēji izskatās nedaudz mazāks pa gabalu, bet, pieejot klāt, saproti, ka tas ir pieklājīgi liels. Iesēžoties iekšā, 5 vidēja auguma cilvēkiem būs vieta. Ar manu augumu (1.80 m) problēmas nebija nevienā no sēdvietām.

Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro durvis

Īpaši man patika durvīs esošais pudeļu turētājs, kas izskatās kā ērtākais no līdz šim redzētajiem. Pudele slīpi ieslīd durvju kabatā (augšējā attēlā pa labi no logu atvēršanas/aizvēršanas pogām). Neizmēģināju, bet liekas, ka tad pudele ir īstajā augstumā un attālumā, lai būtu ērti vadītājam to paņemt. Arī bagāžnieks nav no mazākajiem ar 535 litru ietilpību. Patiesībā, Sportback versijai bagāžniekā ir pieejami par 15 litriem vairāk nekā parastajai versijai.

Varbūt tas nav praktiski, bet šim Audi ir iespējams mainīt LED lampu parakstu. Audi paši to sauc par Digital light signature, ar ko var mainīt to, kuri no 8 dienasgaismas lampas pikseļiem ir ieslēgti. Izvēle gan ir tikai starp 4 iepriekš noteiktām iespējām, bet tomēr tīri interesants veids, kā individualizēt savu mašīnu.

Salīdzinājums

Kā jau iepriekš minēju, Audi Q4 ir taisīts uz MEB platformas, uz kuras ir arī taisīti VW ID.4 un Škoda Enyaq iV. Tamdēļ to salīdzināšana liekas visatbilstošākā. Tomēr šādi krosoveri vairs nav jaunums EV pasaulē un ir sīva sacensība ar citiem ražotājiem, piemēram, BMW iX3, Volvo C40, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6.

  ŠKODA prezentējuši ENYAQ kupejas versiju - COUPÉ iV
Audi Q4 e-tronVolkswagen ID.4Škoda Enyaq iV
Autonomija (WLTP)534 km522 km 536 km
Speciāla EV platforma
PiedziņaAizmugurējā/pilnpiedziņaAizmugurējā/pilnpiedziņaAizmugurējā/pilnpiedziņa
Sēdvietas555
0-100 km/h6.2 sek
(quattro versijai)
6.2 sek
(GTX versijai)
6.2 sek
(iV RX versijai)
Bagāžnieka ietilpība535 l
(1460 l, nolokot sēdekļus)
543 l
(1575 l)
585 l
(1710 l)
Priekšējais bagāžnieksNavNavNav
Aizmugurējie sēdekļi nolokas1:2 (+ slēpju lūka)1:2 (+ slēpju lūka)1:2 (+ slēpju lūka)
Uzlādes ātrums
(lēnā)
Type 2
max 11 kW
(50 km/h)
Type 2
max 11 kW
(50 km/h)
Type 2
max 11 kW
(50 km/h)
Uzlādes ātrums
(ātrā)
CCS
max 135 kW
(500 km/h)
CCS
max 135 kW
(500 km/h)
CCS
max 135 kW
(500 km/h)
Uzlādes porta lokācijaVirs aizmugurējā labējā riteņaVirs aizmugurējā labējā riteņaVirs aizmugurējā labējā riteņa
Braukšanas komforts*988
Pārredzamība*888
Modernīgums*999
Praktiskums*999
Pirmais iespaids*999
Braukšanas klusums*988

* subjektīvais viedoklis, kas pakļauts garastāvoklim un tējas biezumu daudzumam krūzē, 10 baļļu skalā

Vai tas ir labāks par saviem brāļiem? Es teiktu, ka ir. Vienlaicīgi gan jāpiebilst, ka brāļi ir ļoti labi.

Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro tehniskie dati:

  • 76.6 kWh baterija (82 kWh brutto)
  • 11 kW (50 km/h) AC uzlāde
  • 135 kW (500 km/h) pīķa DC uzlāde
  • 497 km ar vienu uzlādi WLTP ciklā
  • 400 km pēc EV-database
  • 0-100 km/h: 6.2 sek
  • maksimālais ātrums: 180 km/h
  • 220 kW motoru jauda
  • 460 Nm griezes moments
  • 5 sēdvietas
  • 535 litru bagāžnieka ietilpība
  • Nav priekšējā bagāžnieka
Pirmie iespaidi par Audi Q4 e-tron 1
Pirmie iespaidi par Audi Q4 e-tron 2
5 3 balsojumi
Raksta novērtējums