Elektroauto rāda muskuļus. Vai klasiskajiem premium zīmoliem būs ko likt pretī?

0

Elektrisko krosoveru visas iespējas vēl nav izsmeltas. Viena no tām ir lielie ģimenes krosoveri, kas piemēroti gan ikdienas maršrutiem, gan gariem ceļojumiem.

Kia EV9 (ražotāja foto)

Kia EV9 (ražotāja foto)

Elektrisko krosoveru visas iespējas vēl nav izsmeltas. Viena no tām ir lielie ģimenes krosoveri, kas piemēroti gan ikdienas maršrutiem, gan gariem ceļojumiem.

Saskaņā ar statistikas datiem katrs otrais Latvijā reģistrētais jaunais spēkrats pārstāv tieši  krosoveru segmentu, un, domājams, to popularitāte nav pārejoša mode. Krosoveri jau šobrīd ir kļuvuši par sinonīmu gan praktiskiem, gan iekārojamiem transportlīdzekļiem, tāpēc nepārsteidz fakts, ka krosoveru bums vērojams arī elektroauto segmentā. Tiesa, visas iespējas vēl nav izsmeltas. Viena no tām ir lielie ģimenes krosoveri, kas piemēroti gan ikdienas maršrutiem, gan gariem ceļojumiem.

Ekspertiem patīk

Ja meklējat iekšdedzes auto, piemērotu tostarp daudzbērnu ģimenēm, tad izvēle ir plaša. Latvijā pieejami tādi modeļi kā Peugeot 5008, Hyundai Santa Fe, Ford Explorer, Toyota Highlander un Kia Sorento, kuri piedāvā 5 vai 7 sēdvietas, kā arī teicamu komfortu un modernu drošību. Tomēr, ja vēlaties iegādāties auto ar elektrisko piedziņu, izvēle krasi sašaurinās. Ietilpīgu bagāžas nodalījumu ceļošanai vai septiņas sēdvietas var iegūt tādos elektriskajos krosoveros kā Volvo EX90, Mercedes EQS SUV un Mercedes EQB, kā arī gaidāms, ka to piedāvās arī elektriskais Range Rover. Tomēr visi iepriekšminētie modeļi ir premium segmenta pārstāvji, kas nosaka ievērojamus izdevumus.

Kia EV9 GT-Line (ražotāja foto)
Kia EV9 GT-Line (ražotāja foto)

Pagājušajā gadā debitējušais elektroauto Kia EV9 nozares ekspertu vidū uzreiz tika pamanīts. Tas ir jauns korejiešu bezizmešu SUV, kas radīts uz jau slavenās E-GMP elektroauto platformas. Tam ir cieša radniecība ar EV6, kurš 2022. gadā tika atzīts par Eiropas Gada auto. EV9 pārņēmis labākās mazākā brāļa īpašības – gan 800 voltu sistēmu, kas nodrošina ārkārtīgi ātru uzlādi, gan vairāk nekā 500 km sniedzamību, gan daudzas vadītāja palīgsistēmas.

Turklāt 5 metrus garajam auto ir vēl arī citi trumpji. Viens no tiem ir 3,1 metra riteņu bāze, kas apvienojumā ar elektromobiļiem raksturīgo plakano grīdu ļāvusi inženieriem izveidot plašu un ietilpīgu salonu. EV9 var būt sešvietīgs vai septiņvietīgs, un atkarībā no sēdekļu novietojuma bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz pat 2393 litrus. Salīdzinot ar iekšdedzes modeļiem, Kia Sorento bagāžnieka tilpums ir 2101 litrs, bet Peugeot 5008 maksimālā telpa ir 2150 litri.

Solis ārā no kastes

Tie ražotāji, kuru mērķis ir iekļauties ierastajā autobūves struktūrā, ar elektriskajiem modeļiem pakāpeniski izplešas tradicionālajos segmentos. Tirgū šobrīd ir pieejamas visdažādākās elektromašīnas, tostarp pilsētas auto, dažāda izmēra SUV un klasiskie sedani, kurus piedāvā premium zīmoli, sākot ar BMW i5 un beidzot ar Mercedes-EQE. Opel, Peugeot un Citroën trijotne piedāvā elektriskos minivenus gan darbam, gan atpūtai. Pa ASV ielām jau šobrīd brauc Tesla Cybertruck elektriskais pikaps, un drīz tiks piedāvāti vēl citi elektroauto, kas piemēroti lielām ģimenēm.

Tesla Cybertruck
Tesla Cybertruck (Ražotāja attēls)

Taču eksperti novērojuši, ka industrijā izveidojusies arī kāda jauna tendence. Arvien biežāk dzirdams viedoklis, ka elektroauto veiksmīgi dzēš iedibinātās robežas starp tradicionālajiem vidējās klases ražotājiem un augstā plaukta zīmoliem. Elektromobiļu lielā cena bieži vien mudina ražotājus pāriet premium zonā, bet šeit ir jāspēlē pēc noteikumiem: jāizmanto augstākas kvalitātes materiāli, jāuzstāda modernākās komforta sistēmas un jāpiedāvā kaut kas vairāk, lai piesaistītu to cilvēku uzmanību, kuru redzeslaukā līdz šim bijuši tikai Audi, Mercedes-Benz un līdzīgi zīmoli.

Laikā, kad bija tikai iekšdedzes dzinēji, katram ražotājam bija noteikts cenu rāmis. Klienti zināja, kurā segmentā atrodas attiecīgais zīmols un attiecīgi cik maksā tā modeļi. Elektroauto ienākšana ir sajaukusi visas kārtis. EV9 ir labs piemērs tam, ka komforta virsotnes var sasniegt arī tie ražotāji, kuri iepriekš ar izteikti greznām automašīnām neizcēlās.

Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Arī žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško norāda, ka elektroauto tirgus attīstība vidējās klases zīmoliem paver durvis uz premium segmentu, jo augstā cena ļauj izmantot visu potenciālu.

Dienvidkorejas ražotāja elektriskā revolūcija nav nejaušība. Šī izaugsme jau iepriekš likusi uztraukumā svīst lielākajiem Eiropas premium klases spēlētājiem, bet tagad Kia konkurentus stūrī spiež vēl vairāk, piedāvājot pieejamāku elektrisko auto ar septiņām sēdvietām. Tāpēc rodas pamatots jautājums – pat ja jums patīk greznāka zīmola logotips uz virsbūves, vai jums tas tiešām ir vajadzīgs?.

TopGear.com žurnālists Olijs Kivs

Viņš norāda uz EV9 tehnisko specifikāciju un bagātīgo aprīkojumu, īpaši pieminot 380 ZS un 700 Nm griezes momentu, kuru nodrošina divi elektromotori, kas uzstādīti uz abām riteņu asīm. Tāpat Olijs izceļ arī 99,8 kWh akumulatoru un vairāk nekā 250 kW uzlādes jaudu. Visas šīs īpašības ļauj elektromobilim ar vienu uzlādi nobraukt pat 505 km. Izmantojot īpaši ātro staciju, 15 minūtēs akumulatoru iespējams piepildīt tik daudz, lai varētu veikt vairāk nekā divsimt kilometrus.

Kia EV9 salons (ražotāja foto)
Kia EV9 salons (ražotāja foto)

Tālāk būs vēl interesantāk!

Vēl viens trumpis, ko korejieši izspēlē pret augstāko klasi, ir modernās tehnoloģijas, t.i., elektroauto vadīšana attālināti, pusautonomā joslu maiņa uz šosejas, digitālie spoguļi utt. To, ka ilgtspēja ietver ne tikai nulles emisiju, apliecina otrreizējo vai pārstrādājamo materiālu pārpilnība salonā, sākot no augu izcelsmes plastmasas un beidzot ar krāsu, kas nesatur kaitīgas ķīmiskās vielas.

EV9 ir ceturtais korejiešu bezizmešu auto, un tas ir arī lielākais un greznākais. Ar to Kia ieiet tādā tirgus teritorijā, kurā zīmols vēl nekad nav atradies.

Autocar.co.uk žurnālists Mets Sonderss

EV9 robustums un asās virsbūves līnijas atspoguļo citu lielo premium klases SUV tendences. Kia EV9 asās, bet skaistās šķautnes it kā parāda, kāda varētu būt Land Rover Defender 110 elektriskā versija.

Marnuss Mūlmans, msn.com vietnes autors

Domāju, ka arī citi zīmoli mēģinās panākt kaut ko līdzīgu. Tas ir tikai laika jautājums, kad mēs ieraudzīsim jaunas un drosmīgas lietas.

Klubs auto apskatnieks Toms Timoško

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: