Beidzot Honda uztaisījusi iekārojamu elektroauto – Honda Super-N
Honda Super-N ir pilnībā elektrisks Kei auto ar sportiska hečbeka piesitienu. Tas papildinās Honda elektroauto klāstu jau 2026. gadā.
Honda Super-N (Publicitātes attēls)
Honda Super-N ir pilnībā elektrisks Kei auto ar sportiska hečbeka piesitienu. Tas papildinās Honda elektroauto klāstu jau 2026. gadā.
Lai gan paredzēts Lielbritānijas tirgum un nav zināms, vai tas būs pieejams Eiropā, kur nu vēl Latvijā, šis mazais elektroauto iekrīt man uzreiz sirdī. Ja atcerieties Honda e, kas Latvijā iespēja iegūt vien 14 reģistrācijas un globāli bija līdzīgi pieprasīts līdz Honda nolēma to vairs neražot, tad Super-N varētu uzskatīt par jaunāko brāli. Kā es un Jānis no Latvijas Elektroauto biedrības jaunākajā podkāsta epizodē spriedām, šis izskatās pēc Hyundai Inster un Honda e krustojuma.
Honda Super-N būs Eiropai pielāgota Kei tipa automašīna, kas nozīmē, ka tā būs maza, bet praktiska (garumā un platumā ne tik ļoti, ko kompensē augstumā) automašīna ar pietiekami lielu jaudu, lai pilsētvidē neizceltos kā pēdējais ciemā. Savā ziņā Volkswagen e-Up! bija tāds, bet tie, kas zina Mitsubishi i-MiEV vai tā tehniskos brāļus Citroen C-Zero un Peugeot iOn, lieliski saprot, par ko ir runa. Tamdēļ, ka arkas ir nedaudz vairāk uz āru izvirzītas, visdrīzāk šis nekvalificētos Japānā kā Kei klases auto, bet Eiropā to klasificētu pie mazauto (A klase), lai gan prasītos A- klase, lai šo pareizāk raksturotu.

Par spīti sportiskajiem piesitieniem, kas to atšķir no Honda N-One e, uz kā tas ir bāzēts, tas joprojām ir atraktīvs un par sportisku mēs to sauktu ar vieglu smaidu uz lūpām. Tamdēļ, ka tas tika prezentēts Japānā, tam ir redzami divas uzlādes ligzdas (viena ātrajai uzlādei, otra lēnajai), bet līdz Eiropai, visdrīzāk tas nonāks ar vienu, jo Eiropas CCS2 standarts apvieno abus vienā.

Iekpušē varbūt nebūs tik sportiska sajūta, kā no ārpuses, bet kā jau Kei auto pienākas, praktiskums ir manāms. Panelis izskatās viegli saprotams ar tieši tik daudz pogām, lai nevajadzētu lasīt rokasgrāmatu, lai atrast nepieciešamo. Nez kāpēc stūri gan piekrāmējuši ar daudzām pogām… Protams, ir arī izpildīta mūsdienu obligātā prasība pēc ekrāna, bet ceru, ka Honda šeit nebūs pārāk iedvesmojusies no Honda e un multimedijs būs ieturēts askētiski un strādās bez aizķeršanās, jo viss, ko no tā prasīs ir palaist Android Auto/Apple Carplay.
Plakanā grīda palīdzēs iekāpt/izkāpt pa otrām durvīm, ja gadīzies situāciju, kurā kāds nemāk ievērot līnijas vai speciāli tiks izvēlēta stāvvieta, kur citas automašīnas nespēj vai neuzdrošinās ielīst. Protams, stūre otrā pusē, jo prezentēts Japānā priekš Lielbritānijas tirgus.

Sēdekļi ir sportisku piesitienu un spogoļo zilo līniju, radot sajūtu, ka ir vairāk jaudas. Tehniskā informācija par šo auto joprojām ir ļoti mazā apjomā, bet, zinot Kei auto īpašības, otrajai rindai būs vairāk vietas nekā dažā labā krietni lielākā auto.
Sportiskums nebeidzas ar beņķiem, jo Honda sola, ka Super-N būs ar “Boost” režīmu, kas ne tikai ļaus iegūt labāku paātrinājumu, bet arī simulēs septiņu ātrumu pārslēgšanu un pat skaņu, kā tas ir iekšdedzes auto. Pēc apraksta liekas, ka tas kalpos līdzīgi kā Hyundai to ir izdarījuši ar Ioniq 5 N. Pēc Honda teiktā, šī funkcija nodrošinās “aizrautīgas sajūtas un palielinās braukšanas baudu, kas būs unikāla šāda izmēra auto”.

Mitsubishi i-MiEV bija ar 14kWh (lietojamo) bateriju un iespēja dzīvē aptuveni 100 km ar pilnu uzlādi, bet Volkswagen e-Up! otrā paaudze bija ar 32kWh, kas ļāva sasniegt 200 km starp uzlādēm. Sagaidītu, ka būtu kāds progress vismaz bateriju energoietilpībā, bet Honda N-One e ir ar 29kWh bateriju, kas uz papīra sola 290 km (dzīvē aptuveni 200 km). Nav spīdoši, bet līdzvērtīgi jaunajam Renault Twingo. Jācer, ka lādēsies vismaz ne sliktāk.
Hyundai N-One e maksā Japānā nedaudz zem 16 000 EUR, bet ir sagaidāms, ka Lielbritānijā tā cena pārsniegs 20 000 mārciņas jeb 22 000 EUR. Kā jau minēju, tas Eiropā ir paredzēts tikai Lielbritānijai. Ja izrādīsies, ka ir pietiekami liels pieprasījums, varbūt to piedāvās arī citās Eiropas valstīs, bet iespēja, ka tas nonāks līdz Latvijai, manuprāt, ir teju nulle. Lai cik arī man patiktu Kei auto, Latvijā izteikts vairums pircēju pērk lielāko, ko var atļauties. Kā teica Honda vadošais inženieri Hidetomo Horita, mērķauditorija ir 50-60 gadīgi vīrieši, kas šo auto nodotu saviem bērniem.
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!


“Tamdēļ, ka arkas ir nedaudz vairāk uz āru izvirzītas”… auto aizņem lielāku laukumu(lasi – vairāk vietas) nekā ir tā reālā ietilpība. Muskuļauto tas būtu saprotams, tur jārāda ka stabili sēdi uz zemes, riteņi muskuļoti, spiež pa vīlēm ārā un protams ir arī reāla stabiltiāte, kādai jābūt jaudīgam auto. Bet vai šo pazīmi vajag utilitāram, uz galējo praktiskumu vēstam auto? Tāda ākstīšanās – esmu klucīts primitīvais, bet drusku patēlošu. Sportiskums… nu uzvelkot Rimi nopirktas botas, par sportistu nepaliec.
Pats auto kā transporta līdzeklis ok. Rumpi un televizoru pārvietot izdosies. Tā zilā līnija ir sēdekļiem pa vidu vai tomēr ārmalās?
Sportiskums jau tur tik, cik no mūsu smaidiem iznāk.
Zilā līnija, kā var redzēt bildēs, ir sēdekļa vidus daļas ārmalā