Bērni ir elektroauto attīstības virzītājspēks

0

Neskatoties uz to, ka bērni paši vēl nevar sēstiet pie automobiļa stūres, viņi lielā mērā ir elektrisko automobiļu revolūcijas dzinējspēks.

Neskatoties uz to, ka bērni paši vēl nevar sēstiet pie automobiļa stūres, viņi lielā mērā ir elektrisko automobiļu revolūcijas dzinējspēks.

Neskatoties uz to, ka bērni paši vēl nevar sēstiet pie automobiļa stūres, viņi lielā mērā ir elektrisko automobiļu revolūcijas dzinējspēks.

Neskatoties uz to, ka bērni paši vēl nevar sēstiet pie automobiļa stūres, viņi lielā mērā ir elektrisko automobiļu revolūcijas dzinējspēks.

ABB E-mobilitātes nodaļas, pasaulē vadošā elektroauto uzlādes risinājumu piegādātāja, pētījumā secināts, ka par vides jautājumiem un videi kaitīgu rīcību aptaujātie uzzina no jaunākās paaudzes. Tāpat atvases tiek iesaistītas lēmumu pieņemšanā attiecībā uz svarīgiem pirkumiem, piemēram, elektroauto iegādi.

Audi Q6 e-tron

Pētījumā piedalījās 2500 vecāku (ar bērniem vecumā no 8 līdz 16 gadiem) un 2500 bērnu (vecumā no 8 līdz 16 gadiem) no valstīm, kas veido ABB E-mobilitātes lielāko tirgus daļu: Nīderlandes, Apvienotās Karalistes, Kanādas, Ķīnas, Francijas, Vācijas, Norvēģijas, Zviedrijas, Šveices un ASV.

Šajā Pasaules elektroauto dienā priecājamies redzēt aptaujas rezultātus, kas norāda uz jauniešu entuziasmu un apņēmību, kā arī aktīvajām starppaaudžu diskusijām un tādu rīcību, kas mūs virza uz pasauli, kurā ir zems oglekļa emisiju līmenis. Tomēr ir skaidrs, ka daudzi uzskata, ka viņu spēkos nav iespējas rīkoties tā, lai novērstu klimata pārmaiņas, pat ja ir gatavi to darīt. Mēs ceram, ka tie, kas ir pie varas, sadarbosies, lai straujāk īstenotu elektrifikāciju un veidotu tīrāku un zaļāku sabiedrību. Mēs esam apņēmušies to darīt, īstenojot ABB ilgtspējības stratēģiju 2030. gadam.

ABB E-mobilitātes nodaļas izpilddirektors Franks Muīlens (Frank Muehlon)

Gandrīz astoņi no desmit aptaujātajiem vecākiem (79,2 %) un trīs ceturtdaļas bērnu (73,6 %) uzskata, ka pašreizējais vides stāvoklis pasaulē ir slikts. Paaudžu starpā notiek plašas diskusijas par klimata pārmaiņu cēloņiem un pasākumiem, kas būtu jāveic, lai tos mazinātu.

Gandrīz puse bērnu ir mudinājuši vecākus rīkoties videi draudzīgāk, savukārt 58,1 % vecāku norāda, ka no saviem bērniem ir mācījušies par vides jautājumiem.

68 % bērnu aizrauj doma par iespēju nākotnē braukt ar elektromobiļiem, 82,6 % (94,6 % Ķīnā) norādīja, ka viņi plāno braukt ar elektromobili (52,4 %) vai hibrīdauto (30,2 %), kad būs pietiekami pieauguši.
80 % bērnu uzskata, ka viņi ietekmē vecāku lēmumus, kad runa ir par lieliem pirkumiem, piemēram, ģimenes automašīnas maiņu. Iespējams, tādēļ nav pārsteidzoši, ka 78,6 % vecāku norāda, ka viņi pārietu uz elektrisko vai hibrīda modeli, ja nākamo trīs gadu laikā iegādātos jaunu automašīnu.

Audi Q6 e-tron

ASV šī ietekme ir visuzskatāmākā. 33 % vecāku, kas brauc ar elektromobili, norāda, ka pāriet no iekšdedzes dzinēja uz elektroauto viņus pamudināja viņu bērni. Visā pasaulē elektromobiļu un hibrīdautomobiļu īpašnieki kā galvenos faktorus par labu savam pirkumam min vides ilgtspēju un finansiālu ietaupījumu – attiecīgi 66,1 % un 61 %.

Ķīnā šis rādītājs ir 93,8 % vecāku, kuri arī norāda, ka elektroauto iegāde ir gan izdevīgāks finansiālais ieguldījums, gan ilgtspējīgāka izvēle. Šī valsts, kas ir vadošā elektromobiļu attīstības, ieviešanas un infrastruktūras jomā, demonstrē, ka elektrifikācijas jomā šis tirgus ir krietni nobriedis. Daudzās aptaujātajās kategorijās gan bērni, gan vecāki ir daudz vairāk informēti, diskutē un atzinīgi novērtē e-mobilitātes priekšrocības, salīdzinot ar citām valstīm.

Arī citi pētījumā aplūkotie temati liecina gan par labiem panākumiem ceļā uz e-mobilitāti, gan par jomām, kurās vēl ir jāstrādā. Gandrīz astoņi no desmit vecākiem (98% Ķīnā) norādīja, ka, ja īpašumā būtu uzstādīta elektromobiļu uzlādes stacija, viņi iegādātos šo īpašumu. Viena no uzlādes stacijām dzīvojamo un privātmāju vajadzībām ir ABB izstrādātā Terra AC. Aptaujas dati liecina par to, cik svarīgi ir radīt apstākļus ērtai uzlādei, kas pieejama dzīves vai darba vietā.

Tomēr vēl ir jomas, kur nepieciešami uzlabojumi. Gandrīz puse vecāku (48 %) apgalvo, ka viņu darba devējs neatbalsta pāreju uz elektroauto. Starptautiskā Enerģētikas aģentūra (IEA) prognozē, ka līdz 2030. gadam 30 % no visiem pasaulē pārdotajiem automobiļiem būs tieši elektromobiļi. Tāpēc ir paredzams, ka uzlāde mājās un darbavietās būs ļoti svarīga, lai apmierinātu kopējo uzlādes pieprasījumu. Turklāt līdz desmitgades beigām publisko uzlādes staciju skaits būs jāpalielina deviņas reizes, sasniedzot vairāk nekā 15 miljonus vienību.

Jaunāko paaudzi elektrifikācija aizrauj, un arvien vairāk vecāku šai aizrautībai pievienojas. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai vecākās paaudzes, kurām ir ietekme, sekotu līdzi un pieņemtu drosmīgus lēmumus, kas nepieciešami, lai atbalstītu pārmaiņas jau tagad.

Savukārt ABB ir apņēmusies līdz desmitgades beigām visu savu globālo autoparku, kurā ir vairāk nekā 10 000 transportlīdzekļu, nomainīt uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, šādi realizējot daļu no ABB ilgtspējības stratēģijas 2030. gadam. Pagājušajā gadā vien ABB objektos uzstādīto uzlādes staciju skaits palielinājās par gandrīz 100% – no 545 līdz 1082. Tie atrodas 146 vietās 27 pasaules valstīs. Turklāt 2021. gadā elektromobiļi vai plug-in hibrīddzinēji (PHEV) veidoja 44 % no ABB globālajiem jauno automobiļu pasūtījumiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: