Tesla bateriju piegādātājs CATL investēs 4.3 miljardus € bateriju pārstrādes rūpnīcā
CATL, lielākais bateriju ražotājs pasaulē, kas piegādā baterijas Tesla, VW un NIO, dalījies plānos investēt 4.3 miljardus eiro bateriju pārstrādes rūpnīcas radīšanā.
CATL, lielākais bateriju ražotājs pasaulē, kas piegādā baterijas Tesla, VW un NIO, dalījies plānos investēt 4.3 miljardus eiro bateriju pārstrādes rūpnīcas radīšanā.
CATL jeb Contemporary Amperex Technology Co Ltd ir viens no lielākajiem pasaules EV tirgus spēlētājiem, piedāvājot baterijas Tesla, VW, VDL, NIO un citiem. Pirms pāris mēnešiem CATL paziņoja, ka noslēguši 7.8 miljardu eiro vērtu finansēšanas raundu, lai varētu palielināt savu ražošanas kapacitāti un izstrādāt nākamās baterijas, piemēram, nātrija-litija baterijas.
Lai mazinātu atkarību no piegādes ķēdēm, CATL ir nolēmuši attīstīt urbāno materiālu iegūšanu, t.i., pārstrādi. Ķīnas provincē Hubai CATL investēs 4.3 miljardus eiro, lai izveidotu bateriju pārstrādes rūpnīcu. Pārstrādes rūpnīca būs spējīga atgūt tādus vērtīgus materiālus kā litijs un kobalts.
Ņemot vērā, ka elektroauto pieprasījums turpina augt aizvien straujākiem tempiem, ir nepieciešams ne tikai palielināt raktuvju jaudas, bet arī meklēt alternatīvas, piesaistot cirkulāro ekonomiju. Ķīna ir jau izstrādājusi likumdošanu, kas nosaka to, cik ilgi EV baterijām ir jākalpo, un to, ka tām ir jābūt viegli pārstrādājamām, tādā veidā nodrošinot materiālu atguvi pēc derīgās dzīves beigām.
Šobrīd vēl nav zināms, kad pārstrādes rūpnīca uzsāks darbību, bet, ja Tesla Ķīnas ražotne ir indikators par iespējamajiem tempiem, varam sagaidīt, ka tā sāks darbu tuvākajā laikā. Pēc CATL mājaslapā esošās informācijas viņu esošā pārstrādes kapacitāte jau ir spējīga apstrādāt 120 000 tonnas bateriju, atgūstot 99.3% no niķeļa, kobalta un mangāna. Šī ir pasaulē otrā lielākā bateriju pārstrādes rūpnīca.
Kas tās: “litija-sāls baterijas”? Vai tikai nav domātas Na-ion baterijas?