“CleanR Grupa” iegādājas 20 elektroauto
Elektroauto īpatsvars Grupas uzņēmumos sasniedz jau 42% no kopējā vieglo automobiļu parka, informē Grupas valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
Ar mērķi mazināt savas darbības ietekmi uz apkārtējo vidi AS “CleanR Grupa” iegādājusies 20 jaunus elektroautomobiļus, tādējādi elektroauto īpatsvars Grupas uzņēmumos sasniedz jau 42% no kopējā vieglo automobiļu parka, informē Grupas valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
“CleanR grupasvaldes priekšsēdētājs Juris Gulbis stāsta, ka teju puse no “CleanR Grupas” uzņēmumu vieglā autoparka tiek darbināti, izmantojot elektrību. Tas ir būtiski labāks rādītājs nekā Latvijā kopumā, kur tikai 0,5% no kopējā autoparka ir pilnīgi elektriskie. Tāpat Grupas uzņēmumos tiek attīstīta alternatīvās enerģijas izmantošana smago, specializēto transportlīdzekļu segmentā, arvien vairāk izvēloties lietot Latvijā faktiski vienīgo kravas transportlīdzekļiem pieejamo “zaļo” enerģiju – saspiesto dabasgāzi, kā arī nomainot autoparku atbilstoši augstākajiem ekoloģiskajiem standartiem.
“CleanR Grupas” uzņēmumu pamatdarbs ir cieši saistīts ar dažāda veida transportu, ņemot vērā, ka tie darbojas atkritumu apsaimniekošanas, telpu, ceļu un pilsētvides uzturēšanas, kā arī namu apsaimniekošanas jomā, ikdienā rūpējoties par vairāk nekā pusmiljonu iedzīvotāju. Šobrīd Grupas uzņēmumos ir vairāk nekā 200 transportlīdzekļu, no kuriem trešdaļa ir vieglie automobiļi, bet pārējie – smagie, specializētie transportlīdzekļi, kas paredzēti atkritumu apsaimniekošanas, ceļu un citu teritoriju uzkopšanas un labiekārtošanas pakalpojumu nodrošināšanai.
Savas ietekmes apzināšanās un vadība ir būtisks mūsu kā Grupas biznesa mērķu stūrakmens, tāpēc ar atbildību rūpējamies par visiem ilgtspējas aspektiem, tai skaitā turpināsim strādāt pie arvien “zaļāka” un ilgtspējīga autoparka attīstības, pakāpeniski nomainot to uz videi draudzīgiem transportlīdzekļiem.
“CleanR Grupas” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis
Plānojot pakāpenisku autoparka nomaiņu, Grupas uzņēmums “CleanR” testē kompānijas “Scania” ar elektrību darbināmo specializēto transportlīdzekli, piemēram, transportējot tekstila konteinerus vai bojātos konteinerus no to novietnēm pilsētā uz “CleanR” plastmasas rūpnīcu otrreizējai pārstrādei. Ņemot vērā, ka uzņēmums plāno izmantot elektriskus smagos transportlīdzekļus jau tuvākajā nākotnē, testa iespēja sniegs praktisku pieredzi darbā ar elektrisku kravas furgonu, priekšstatu par iespējamo nobraukumu pēc vienas bateriju uzlādes, uzlādes iespējām un biežumu u.tml.
“CleanR Grupa” rūpīgi seko līdzi jaunākajām tirgus tendencēm elektroautomobiļu jomā, tai skaitā arī kravas un specializēto transportlīdzekļu segmentā. Kaut arī cenu līmenis šādai tehnikai joprojām ir augsts, tuvākajā laikā plānojam investēt tieši specializētā elektrotransporta iegādē, tādejādi virzoties gan Grupas klimatneitralitātes mērķu sasniegšanā, gan izpildot klientu iepirkumu prasības pēc pakalpojuma nodrošināšanas ar alternatīviem enerģijas resursiem darbināmiem transportlīdzekļiem.
“CleanR Grupas” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis
Elektrificējot vieglo automobiļu parku, tiks būtiski samazināts ar fosilo degvielu darbināmo Grupas uzņēmumos esošo transportlīdzekļu skaits, kas attiecīgi mazinās Grupas tiešo ietekmi uz vidi. Siltumnīcefekta gāzu emisiju apjoms, ko līdz šim radījis viens ar dīzeļdegvielu darbināms vieglais automobilis, saruks par vairāk nekā 85% uz vienu transportlīdzekli, tādejādi samazinot kopējo Grupas uzņēmumu vieglā autotransporta CO2 pēdu par teju 17% gadā. “CleanR Grupa” ir arī izbūvētas septiņas elektrouzlādes stacijas, pielāgojot infrastruktūru elektroauto ikdienas ekspluatācijai.
Savukārt 58% vieglo automobiļu tiek darbināti ar mazlitrāžas benzīna un gāzes (LPG) dzinējiem, kas rada par aptuveni 15% mazāk izmešu. Grupas uzņēmumi pēdējo divu gadu laikā arī iegādājušies 15 jaunus atkritumu vedējus, darbināmus ar saspiesto dabasgāzi jeb CNG, kas samazina izmešu daudzumu par aptuveni 20% līdz 30%, mazina trokšņus, kā arī par aptuveni 98% samazina sēra dioksīda emisijas izraisīto smalko putekļu rašanos. Tāpat uzņēmumi atjauno savu kravas autoparku atbilstoši augstākajiem ekoloģiskajiem standartiem – EURO VI kategorijas transportlīdzekļu īpatsvars šobrīd sastāda jau 54%. EURO VI kategorijas transportlīdzeklis rada aptuveni četras reizes mazāk slāpekļa dioksīda un cieto daļiņu izmešu, salīdzinot ar EURO V dzinējiem.
Cleaner ir arī jau paspējis testēt FOTON elektriskās piedziņas kravas automašīnu.
Lieliski, bet nekur nav info.
Neticu, ka tas ir rūpēs par apkārtējo vidi. Visdrīzāk izrēķināti mazāki izdevumi ilgtermiņā un savlaicīga gatavošanās likuma normu izpildīšanai.
Un arī tam nav nekādas vainas, ja dara pareizās lietas