Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Dyson ETL

Dyson strādā pie trīs elektromobiļiem

2019. gada 20. janvāris

Premium klases putekļu sūcēju ražotājs Dyson ir apņēmies iesaistīties elektromobiļu ražošanā. Uzņēmums ražos ne tikai vienu elektromobili, bet gan veselus trīs.

Jau ilgu laiku klīst baumas par to, ka Dyson strādā pie projekta, kas būtu saistīts ar elektromobiļiem (ETL). Ņemot vērā, ka motors diži neatšķiras no tā, kādu izmanto putekļu sūcējos vai matu fēnos, šāds lēmums varētu pat likties saprotams.

Pirms vairākiem gadiem Dyson investēja 15 miljonus ASV dolāru bateriju jaunuzņēmumā Satkti3. 2016. gadā šajā uzņēmumā tika ieguldīti vēl 90 miljoni dolāru, to nopērkot. Satkti3, kā izrādās strādā, pie tā saucamajām nākamās paaudzes baterijām – cietvielu baterijām. Ap to laiku, kad notika uzņēmuma pārpirkšana parādījās vairāki dokumenti, kas liecināja, ka Dyson strādā pie elektromobiļa.

motor1 vīzija par Dyson elektromobili. Avots: motor1.com
motor1 vīzija par Dyson elektromobili. Avots: motor1.com

Sers Džeims Daisons (Sir James Dyson) intervijā teica, ka britu uzņēmums līdz 2020.gadam investēs 2 miljardus britu mārciņu, lai izstrādātu ETL. Šāds ieguldījums liek dažu citu autotransporta ražotāju plāniem nobālēt.

Pusi no ieguldītās naudas investēs, lai jaunais ETL būtu ar cietvielu baterijām, bet, ņemot vērā, ka līdz šim nav dzirdēts par šo tehnoloģiju attīstību tuvāk īstiem produktiem, neliekas, ka 2020. gadā elektromobilis būs ar tām aprīkots.

Šāda summa arī liek domāt, ka plānos nav tikai viens ETL. Baumo, ka plānos ir veseli trīs tādi. Pirmais modelis tiks ražots mazā kvantitātē (mazāk kā 10’000), bet būs augstas kvalitātes un attiecīgu cenu. Tam sekos pārējie modeļi.

Sers Džeims Daison ar putekļu sūcējiem
Sers Džeims Daison ar putekļu sūcējiem

2018. gada augustā putekļu sūcēju ražotājs reģistrēja “Digital Motor” preču zīmi, ko izmantot automobiļos. Līdz šim tāda tika reģistrēta priekš sadzīves tehnikas. Uzņēmums šobrīd nodarbina 400 cilvēkus šim projektam un plāno noalgot vēl 300.

“Mēs esam sākuši veidot izcilu komandu, kurā ir apvienoti labākie Dyson inženieri ar talantīgākajiem automobiļu industrijas indivīdiem.”

Sers Džeims Daisons arī ir izteicies, ka vēlas samazināt automašīnu piesārņojumu jau saknē:

“Es liku uzņēmumam apņemties izstrādāt jaunu bateriju tehnoloģiju. Es ticēju, ka ar elektrību darbināmie transportlīdzekļi atrisinās piesārņojuma problēmu. Dyson turpināja inovēt. Šobrīd mēs esam nonākuši tik tālu, ka varam apvienot visas mūsu tehnoloģijas vienā produktā.”

2018. gada oktobrī ziņas vēstīja, ka pirmais ETL no Dyson būs 2021. gadā. Lai gan pētniecības un izstrādes daļa paliks Lielbritānijā, ražošana notiks Singapūrā. To uzsāks ražot jaunā rūpnīcā, kas darbu uzsāks 2020. gadā, bet nopirkt to varēs no 2021. gada. Dyson jau tagad ir viena rūpnīca Singapūrā, kurā ražo elektriskos motorus priekš putekļu sūcējiem un matu fēniem.

Cerams, ka drīzumā jau redzēsim prototipus, jo jau ir zināms, ka šos ETL izmēģinās bijušajā Viltšīras lidlaukā, ko 2016. gadā Dyson nopirka no Lielbritānijas armijas.

“Singapūrā ir salīdzinoši augstas darba izmaksas, bet pretim tiek saņemta liela pieredzes ar tehnoloģijām un uzmanība sīkumiem. Tādēļ tā ir īstā vieta, kur taisīt ar tehnoloģijām bagātas augstas kvalitātes mašīnas.”

Kādi elektromobiļi ir pieejami Latvijā? (Atjaunināts 01.2019)

Kārlis Mendziņš

Atrasts pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Dyson strādā pie trīs elektromobiļiem 1
  • 1
    Share

3
Komentāri

avatar
1 Komentāru pavediens
2 Pavediena atbildes
2 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
2 Komentāru autori
Kārlis MendziņšTut-On-Ham-on Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Par šo jau kaut kur lasīju, ka Dyson atmetis ar roku elektro auto ražošanai – nevienā pasules valstī viņi nespēja atrast pietiekoši lētu darba spēku un vajadzīgos resursus, lai tas nekļūtu par bankrotu veicinošu pasākumu.