Elektrisko automašīnu īpašnieki par autostāvvietu var samaksāt ar elektrību

1

Nissan Pavilion ir pasaulē pirmais bezizmešu transportlīdzekļu stāvlaukums, kurā elektrisko transportlīdzekļu vadītāji var norēķināties par stāvvietu ar transportlīdzekļa akumulatorā uzglabāto elektroenerģiju.

Nissan Pavilion

Nissan Pavilion

Nissan Pavilion ir pasaulē pirmais bezizmešu transportlīdzekļu stāvlaukums, kurā elektrisko transportlīdzekļu vadītāji var norēķināties par stāvvietu ar transportlīdzekļa akumulatorā uzglabāto elektroenerģiju.

Jaunais izstāžu centrs ļauj elektromobiļu īpašniekiem maksāt par stāvvietu ar elektrību. Tādā veidā šo mašīnu funkcija sniedzas ārpus transportēšanas.

Nissan Pavilion ir 10’000 kvadrātmetru nulles izmešu centrs, kas aprīkots ar saules paneļiem un kuram elektroenerģiju piegādā tuvējā hidroelektriskā stacija. Šis ir pasaulē pirmais stāvlaukums, kas paredz, ka par tā izmantošanu tiks samaksāts ar transportlīdzeklī esošo elektroenerģiju.

Komplekss Jokohamā, Japānā, ir izveidots, lai parādītu Nissan Leaf elektromobiļa “transportlīdzeklis-tīklam” (V2G) uzlādes iespējas un sniegtu ieskatu, kā uzņēmumi spēs ietaupīt naudu no sava elektrisko automašīnu parka. Izstāžu centrā ir arī kafejnīca, kas izmanto elektroenerģiju no elektromobiļu akumulatoriem un saules paneļiem.

Nissan Pavilion
Nissan Pavilion

Leaf ir aprīkots ar divvirzienu uzlādi, kas ļauj ne tikai uzlādēt akumulatoru no uzlādes stacijas, bet arī dalīties ar akumulatorā uzkrāto enerģiju.

Paviljons ir vieta, kur klienti var redzēt, sajust un iedvesmoties no mūsu tuvākās nākotnes vīzijas par sabiedrību un mobilitāti. Kad pasaule pāries uz elektrisko mobilitāti, elektroauto tiks integrēti sabiedrībā tādā veidā, kas pārsniedz tikai transportēšanu.

Makoto Uchida, Nissan izpilddirektors

Šis piemērs nav ierobežots uz publiskajām vietām. Tas ir iespējams arī privātmājām. Pilnībā uzlādēts Nissan Leaf e+ tipisko mājsaimniecību spētu nodrošināt nedēļu ar elektroenerģiju.

Nissan eNV200 saldējuma mašīnas pie Nissan Pavilion
Nissan eNV200 saldējuma mašīnas pie Nissan Pavilion

Lielbritānijā Nissan sadarbībā ar enerģijas piegādātāju E.ON ir uzstādījuši 20 V2G lādētājus automašīnu ražotāja Eiropas tehniskajā centrā Kranfīldā. Kopā abi uzņēmumi pēta, elektroauto lietošanas paradumus, kuru sākotnējie rezultāti parāda, kā elektrības uzglabāšana autoparka transportlīdzekļu akumulatoros var radīt papildu ienākumus iesaistītajiem uzņēmumiem, kā arī atbalstīt elektrotīklu pīķa stundās.

Uzlādēts viedoklis

Par elektroauto aizvien vairāk runā, ka tie spētu palīdzēt izlīdzināt pieprasījumu pēc elektroenerģijas. Vēl labāk – elektrība ir pieejama tur, kur agrāk tā nebija vai bija nestabila.

Iedomājieties situāciju, kad aizbrauciet uz būdiņu meža vidū, kurai nav elektrības pieslēguma, piespraud savu mašīnu un mierīgi vāri ūdeni un ieslēdz apgaismojumu(, bet neko vairāk – nevajag vest pilsētu uz laukiem). Protams, tik mierīgi, lai neizlādētu par daudz to akumulatoru. Ar prātu jādraudzējas.

Otrs svarīgs aspekts, var ne tikai izlīdzināt problēmas, bet arī pat nopelnīt uz to. Daudzi dīvānu eksperti šausminās, kas notiks tajā brīdī, kad visiem būs elektriskās mašīnas un daudzdzīvokļu namā tagad visi saspraudīs, lai lādētu. Tīkls varētu to pat nepamanīt, jo tanī brīdī, kad visi ieslēgs veļasmašīnas un uzliks ūdeni vārīties, mašīnas pārņems šīs mājas elektroenerģijas patēriņu. Tikai tad, kad veļasmašīna būs izgriezusies un tējas visiem uzvārītas, mašīnas sāks lādēties, komunicējot ar tīklu, lai tam nebūtu pārāk liela slodze. Bet tajā pīķa stundā, kad tējkannas un veļasmašīnas būs ieslēgtas, mašīnas pelnīs virtuālo naudu, lai ar to vēlāk vai nu uzlādētos vai samazinātu saimnieka elektrības rēķinu. Process atkārtosies no rīta, kad visi gatavo sev rīta kafiju.

Protams, lai tas strādātu, vajag attiecīgu tehnoloģisko risinājumu, kas līdz šim ir iespējams vien eksperimentāli ar Nissan un Renault piedāvātajiem elektroauto. Nedaudz jāuzgaida, kad tas būs pieejams visiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Arnis ET
Arnis ET
Viesis
11/08/2020 08:21

Protams, būtiska ir V2G, kas ir jaudīgs DC-AC pārveidotājs, cena, kas, turklāt, papildina uzlādes pieslēguma ierīču cenu. Daudzdzīvokļu mājām un citiem objektiem izmaksu efektīvs risinājums elektroenerģijas jaudas diennakts patēriņa izlīdzināšanai ir uzlādes adapteru – Wallbox – balansējošais slēgums, kas uzlādei pievada tikai brīvo jaudu, un nakts laikā, protams, e-auto tiek uzlādēts.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: