Mājas uzlādes staci...
 
Share:
Notifications
Clear all

Mājas uzlādes stacijas (wallbox)

10 Posts
3 Users
0 Likes
2,650 Views
(@ramiism)
Posts: 4
New Member
Topic starter
 

Sveiki,

es vēlējos pajautāt, kāda ir kopējā pieredze ar tām mājas uzlādes stacijām. Drīzumā ģimenē parādīsies Hyundai Kona ar 64kWh bateriju (iespējamu maiņstrāvas 3 fāzu uzlādi ar jaudu 11kW). Principā gribēju zināt, kādas ir jūsu uzlādes stacijas un par cik/kur pirkāt, kāda pieredze? 

Piemēram, tepat uzladets.lv veikalā varianti ir ļoti dažādi, bet principā, ja mana prasība ir, lai stacija spēj iedot 3 fāzu 11kW jaudu, tad var ņemt lētāko staciju (piemēram, noark no uzladets.lv veikala - https://veikals.uzladets.lv/produkti/elektroauto-uzlades-ierices-ex9ev/) un domāt, ka tā nebūs īsti ne ar ko sliktāka par pārējām tīri no lādēšanas viedokļa? Domāts uzstādīt staciju nojumē/ārtelpu garāžā pie sienas zem jumta. Teritorija ir slēgta un nav jābaidās, ka kāds cits atnāks un lādēs ar manu elektrību.

Cits variants -  varbūt var vienkārši nopirkt 3 fāzu portatīvo uzlādes ierīci ( https://veikals.uzladets.lv/produkti/portativas-uzlades-ierices-ex9evc/) un lietot to kā wallbox? It kā ir rakstīts, ka nav paredzēta lietošanai kā wallbox, bet es īsti neredzu atšķirību (ja nu vienīgi cenā, kas ir diezgan manāma).

Tāpat arī - vai kāds ir pircis kabeļus/lādēšanas stacijas, piemēram, https://evcables.co.uk/index.php/ vai kādā citā ārzemju portālā un kādas atsauksmes?

Paldies jau iepriekš par atbildēm!

 
Posted : 05/12/2020 7:40 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

Tā tas ir - ja vajag tikai lādēšanas funkciju, tad Noark Ex9EVC wallbox variants ir ekonomiski izdevīgākais. Funkcionāli diži neatšķiras portatīvā ierīce no Noark. Wallbox no portatīvās ierīces atšķiras vien ar to, ka tas ir fiziski drošāks no kāda negadījuma.

Ja ir interese par attālināto kontroli, lielāku informācijas par uzlādi un to vēsturi un skaistāku dizainu, tad citas uzlādes stacijas būtu labāks variants.

Tevis norādītais links uz kabeļiem lādēšanas stacijām gan neved ne uz ko konkrētu. Tāpēc grūti komentēt.

Lai vai kā, izskatās, ka esi sapratis pareizi domu.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 05/12/2020 9:54 pm
(@ramiism)
Posts: 4
New Member
Topic starter
 

@kmendzins, paldies par atbildi par tiem wallbox/portatīvajiem lādētājiem.

Principā tā attālinātā kontrole un uzlādes vēsture nav īsti būtiska - galvenais, lai var turēt ārā zem jumta un droši dod norādīto jaudu.

Ja par to mājaslapu - biju domājis, piemēram, šo: 

https://eu.evcables.co.uk/index.php/for-type-2-cars/type-2-to-type-2/type-2-3-phase-g3.html

Cena izskatās par kādiem 20 % pievilcīgāka nekā labākajiem Latvijas piedāvājumiem. 

 

 

 

 
Posted : 05/12/2020 11:34 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

Ja paņem līdzīgu garumu (5m), tad cenas starpība teju nav, salīdzinot ar šo piedāvājumu https://veikals.uzladets.lv/produkti/sku/HAT08928010401/

+šis ir uz vietas.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 06/12/2020 12:57 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

Vispārīgi runājot, iesaku wallbox ar kabeli, lai būtu ērtāk. Regulējamu jaudu, lai mainoties auto un/vai pieslēguma strāvai, staciju varētu pielāgot. Vēl labāk būtu izvēlēties dinamisko jaudas kontroli, kas skatās, cik mājsaimniecībai ir pieejama neizmantotā jauda un attiecīgi pieregulē uzlāes jaudu.

Nevajag aizmirst arī noplūdes strāvas aizsardzību "B" tipa vai iebūvētu līdzstrāvas komponenti, lai grandiozi nepieaugtu instalācijas izmaksas, ja vēlamies, lai tas pasākums būtu drošs.

Noark gadījumā ir iebūvēta "B" tipa noplūdes strāvas aizsardzība.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 06/12/2020 1:01 pm
(@ramiism)
Posts: 4
New Member
Topic starter
 

Paldies par atbildēm!

Ja par dinamisko jaudas kontroli, izklausās labi, bet manuprāt principā jau uz trīs fāzēm tur uz fāzi sanāk max 16A strāvas, pieņemot, ka maksumālā lādēšanas jauda ir 11kW.. Tas jau galīgi vairs nav tik traki, ja uz māju nāk 25A 3F pieslēgums, kurš diez vai kādreiz uzlabosies (meža vidus un tā). Man šķiet, ka tā dinamiskā ir svarīga tajā gadījumā, kad no vienas fāzes mēģina paņemt visus 7 kW, kas ir kaut kādi 30A, kas man izklausās ļoti daudz uz fāzi. Tam Noark portatīvajam 3F lādētājam izskatās, ka var vienkārši ar slēdzi pārslēgt maksimālo strāvu. Tikpat ērti to var izdarīt arī tam Noark wallbox, jo man šķiet, ka nav?  Es vienkārši īsti viņam manuālī neredzu tādu variantu, kamēr portatīvajam tas ir norādīts. Tāpat arī tam portatīvajam ir labāks āra temperatūru diapazons. Es vienkārši tā arī nesapratu, kāpēc wall box būtu super ērtāks. Pa lielam jau to mazo adapteri arī var smuki pielikt pie sienas/uz plaukta kaut kādā vietā un tas vads aiz viņa tāpat ir tie paši 5m. Es vienkārši nesaprotu, kāpēc tas portatīvais lādētājs, kuram tā specifikācija (ar visām "B" tipa noplūdes aizsardzībām) ir par gandrīz 200 Eur lētāks nekā tas wall box, turklāt nav jāinstalē nekā (vnk iespraud rozetē), plus vēl, ja nu kas, pat var kaut kur paņemt līdzi. Es arī saprotu, ka esmu "mazliet" kaitinošs pašlaik (bet es tā daļēji daru, jo vienlaicīgi esat arī pārdevējs), bet nu šī tomēr ir jēdzīgākā vieta, kur to noskaidrot Latvijā.

p.s. to type 2 kabeli (tīri pēc pieredzes) vajag sasodītus 5 m garu? Man jau šķiet, ka mierīgi varētu pietikt ar kādiem 2-3m Konai, kurai lādēšanas ports ir priekšā. Protams, tiem, kam lādēšanas ports ir parastajā vietā virs aizmugurējā riteņa, gan jau, ka vajag tos 5 m. Un te es pat nerunāju par cenu, bet praktiskumu, jo tas type 2 kabelis gan jau, ka parasti tiks izmantots kaut kur ārtelpās, kur viņš tad būs uz zemes un smērēsies, un smags, un grūti saritināms utt.

Starp citu, jautājums par Konu - viņai īsti nekur tajā info panelī nevar redzēt tās uzlādētās kWh no dažādiem lādēšanas avotiem, vai ne? Tas ir sadalījumu pa kWh, kas iegūtas lādējot ar AC un DC spriegumu?

 
Posted : 06/12/2020 1:47 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

@ramiism

Nav tādu stulbu jautājumu 🙂

Jā, portatīvajam var mainīt uzlādes jaudu, bet wallbox nevar. Nezinu ražotāja iemeslus šādai rīcībai.

Ir daudz argumentu par labu portatīvajam un tu tos visus esi uzskaitījis.

Jā, no personīgās pieredzes varu teikt, ka 5m kabelis ir noderīgs, jo var būt gadījums, kad ērtākā stāvvieta ir aizņemta. Man ir bijušas vairākas reizes, kad 5m kabelis ir tā izstiepts, ka ir izritinājies taisns pa zemi. Kā arī padomā pats, vai 2m kabelis, kas nostiepts gaisā, ir drošāks par 5m kabeli, kas izritinājies pa zemi. Vienā gadījumā var arī ar laiku sabojāt uzlādes ligzdu.

Cik zinu, Kona informācijas ekrānā nav iespējams uzzināt, cik kWh no kuru avota ir ņemts. Toties, pieslēdzot pie datora, gan tādu informāciju vajadzētu iegūt.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 07/12/2020 6:50 pm
(@ramiism)
Posts: 4
New Member
Topic starter
 

Paldies par atbildēm - man laikam "viss" ir skaidrs.

Ar frāzi "pieslēdzot pie datora" par uzlādes info  ir domāts serviss vai arī kaut kāds "mājas variants"?

 
Posted : 07/12/2020 7:16 pm
(@kmendzins)
Posts: 152
Estimable Member Admin
 

Ar to ir domāts servisa dators.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 09/12/2020 9:16 pm
(@malvis_m)
Posts: 11
Active Member
 

uzladets.lv beidzot parādījies arī kaut kas lētāks 🙂 

no praktiskās puses - ja uzlādes ierīcei nenāk līdzi integrētais kabelis, bet ir jāliek savs type2-type2, tad tas ir čakars ikdienā - jo praksē labāk to kabeli turēt bagāžniekā uzlādei publiskajās stacijās, bet mājās ir kabelis, ko lieto ikdienā lādējot (vai iebūvēts vai otrs type2-type2).

Par gudro lādētaju - to ir jēga lietot tad, ja gribas redzēt cik kwh patērē (es gan nopirku ārēju MID skaitītāju ~25€, bet man ir 1F) un iestatīt laiku uzlādēm pa nakti (pēc lētā tarifa), var uzlikt releju, kas piejūgts taimerim vai RaspberryPI/ESP utml.

Man personīgi ir EvChargeKing pirkts 1F lādētājs (lai gan principā tas ir Ali Express) Duosida lādētājs, karājas pie sienas uz nagliņas piesprausts CEE16blue rozetei. Kabeli arī nopirku šo https://www.aliexpress.com/item/4000419362179.html priekš testiem, ja lādē iekš 7.4kw publiskā lādētāja, tad būs ar oriģinālo kabeli visticamāk tikai 3.6kw, jo tas ir 3x16A. Nezinu gan cik LV ir tādi, jo šķiet, ka lielākā daļa tomēr ir 11kw(3Fx16A) vai 22kw.

Konkrētajai rozetei/slēgumam ir jāliek atsevišķi noplūdes automāts + drošinātājs (vai 2-in-1), kam nekas cits nav pieslēgts. Tāpat vadu jāvelk pamatīgu - es uz savu 1F 16A ievilku 3x2.5mm , bet pēc tam nomainīju uz 3x4.0mm, jo redzu, ka ilgi lādējot tas vads silst un tādā veidā arī rodas zudumi silstot kabelim.

Par mobilajiem lādētājiem - var skatīties arī JuiceBooster, NRGKick vai go-e charger. Nevienu no tiem nesaņēmos nopirkt dēļ palielās cenas.

Par kopējo mājas 3x25A slēgumu - jārēķinās, ka priekš 11kw lādētāja jāliek būs 3F 20A drošinātājs, jo 16A visticamāk sitīs laukā. Tātad var būt, ka kāds apkures siltumsūknis/boileris/čainiks+kas cits kopā ar auto uzlādi bliezīs ārā kopējo 25A drošinātāju. 

 

nemāku teikts kā ir Hyndai ar OBD2 lasītājiem, bet priekš sava mazā e-auto man ir OBDEleven (der gan tikai VAG grupai), tur var visu ko izlasīt, cik esmu saktījies Youtube, tad ir pieejams visiem eauto visādi gan softi , gan OBD lasītāji, bet diezcik ērti tas tomēr nav. Ērtāk prasts, vienkāršs 3F MID skaitītājs un kladīte 🙂 

braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE

 
Posted : 17/12/2020 5:01 pm
Share:

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: