Sveiki , ik pa laikam sanāk palādēt Ātrās uzlādes stacijās un neskatoties uz to ka auto ir 3 fāzu un spēj pieņemt 50kwh uzlādes jaudu, tomēr nevisas ĀUS dodt deklarētos 50kwh!
Gribu saprast vai tikai man tā sanāk ka normāls ātrums ap 45-48 kwh ir piejams piemēram Bauskas ielas Csdd , Valmieras Csdd, un vēl dažviet, bet piemēram , Juglas circle, Motormuzejs, Sigulda, man uzlādes ātrums sanāk nieka 18-25kwh !
Rodas jautājums kādu mārrutku pēc jāsauc tās stacijas par ''Ātrās uzlādes stacija'' ja lielākā daļa no viņām nedod deklarēto.... vai man vienīgajam liekas ka tas ir ''lohatrons'' ?
Vai tiešām ir tik grūti saprast vienkāršu lietu ka EV lādēšana (tās ātrums) ir atkarīga no vairākām lietām,
1) auto un baterijas pašu spējas lādēties ar lielu ātrumu t.i. lieliem kilowatiem, jo baterija karstāka vai aukstākā par pieļaujamo (īpaši tiem kam baterijai nav piespiedu dzesēšanas/sildīšanas).Tāpat arī 80% uzlādēta baetrija tev nekad nelādēsies ar maksimālajiem kW utt.. Iesaku izlasīt RTFM par šo pasācienu, tad nebūs jābļaustās par muļķībām, nu vai ja tā var teikt EV uzlādes normālu darbību.
2)uzlādes stacijas spējas dot ārā šo jaudu, kas iekļauj gan to vai līdz konkrētam rajonam un attiecīgai uzlādēs stacijai vispār pienāk minētā jauda, vai konkrētā transformatora utml. pārvades elementu noslodze jau tā nav pārāk liela un ir šī liekā jauda ko var atdot uzlādes punktam.
3) vai uzlādes punktam nav uzlikts speciāls uzlādes jaudas ierobežojums, kur piemēram vienas "klubiņa" kartes īpašniekam lādējas ar ātrumu X bet "zelta klubiņa dalībniekam" tas vienmēr ir 2X.
Un vēl var būt pietiekoši daudz dažādu citu nianšu sākot ar to vai elektronika pareizi sapratusi kas ir pieslēdzies pie uzlādes punkta utml.
Jā joprojām grūti saprst :
1) auto baterijas temperatura, uzlādes līmenis praktiski identisks , bet konkrētās stacijās Vienmēr lādē vai nu ''sūdīgi'' vai atbilstoši ! Kurš brauc lādēties uz ĀUS ar bateriju kas vismaz 80% pilna ???
2) man kā lietotājam dziļi violēts kāda jauda pienāk vai nepienāk dotajā brīdī, jo es esmu atbraucis uz ĀUS nevis uz ikea publisko štepseli ! Tu kad lej benzīnu tev neviens neatbild ka šodien ārā auksts/ karsts vai vējš no nepareizās puse un tāpēc jums 15 litru vietā ielija 10 !? Tad nedeklarējiet staciju kā ĀUS 50kwh rakstiet : '' ja paveiksies tad būs 50kwh'' un makasa arī būs atkarīga no tā kā paveiksies 🙂 Vai man vienam tas liekas dīvaini ?
3) mana kluba biedra kartes izsniedzējs plēš sev kreklu un apgalvo ka satcijas strādā bez ierobežojumiem , varbūt auto jums salūzis 🙂
PS , provējām tās pašas stacijas ar Tesla model S un tur tāds pats stāsts ar to pašu kluba karti ...
Rezumē : lohatrons
Nu kaut kur es tevi saprotu, man kā benzīn/dīzeļ galvai šīs problēmas principā liekas "pastulbas", bet kā IT jomas darbonim man tās šķiet arī normālas - jebkurai jaunai lietai nepieciešams laiks lai pieslīpētu tehnoloģiju utml. ir protams kur ar pirmo trāpa pa visiem 100%, bet tādu gadījumu nav daudz !
Bet anoloģija par degvielu - tur arī ir jāzina, ka ja ieliesi auto kurā paredzēts 98 benzīns, 95 -to rezultāts arī nebūs gluži iepriecinošs, tādēļ ir lietas kuras būtu jāzina arī par EV uzlādi. Un jā degvielas uzpildi arī ietekmē āra temperatūra, ne tā lai tur starpība būtu 100km nobrauksi vai nē un tomēr.
P.S. par salūzušo auto - tur var būt tikai jautājums vai uzlādes stacija atpazīst kas ir pieslēgts pie uzlādes punkta, tādēļ tur var būt gan elektroniskas problēmas, gan tik vienkārši kā sačakrēts uzlādes vads, jo diemžēl pret tiem ne visi attiecas ar atbilstošu rūpību !!! Tieši tas pats ir mobilajiem telefoniem, sačakarēts vads vai neroģināls lādētājs (kaut pietiekami jaudīgs) var nozīmēt to ka iPhone nelādējas ar pilnu jaudu !
tāpēc jau ir jārunā par problēmām lai izstrādātājs ņemot vērā lietotāja viedokli varētu veikt izmaņas, un jo skaļāk runāsim jo ātrāk sadzirdēs 🙂
lādetājs vienmēr ir spējīgs piegādāt deklarētos 50kw. automašīnas akumulatora vadības ierīce pa augšejo štepseli informē cik V un A reāli padot uz apakšejajiem līdzstrāvas kontaktiem. tas ir atkarīgs no temperatūras, uzladetā % un akumulatrora fiziskajām spejām.
efacec 50kw stacijas nodrošina 50-500V, 0-120A.
https://electricmobility.efacec.com/wp-content/uploads/2016/10/CS119I1307D1_QC45.pdf
Piemēram bmw i3 baterija ir 360V. pie maksimālajiem stacijA 120A būs iespējams izsūkt tikai 43KW, kas dabā arī novērojams.
lādetājs vienmēr ir spējīgs piegādāt deklarētos 50kw. ...
Lūk šim es par visiem 100% tomēr neticu, pie mums visur lietot vidējos statistiskos rādītājus sākot no nokrišņu daudzuma, līdz enerģijas pieprasījuma monitoringam. Nekad vēl neesmu redzējis ka kāds kaut kur monitorētu momentānos jaudas utml. parametrus, tā kā pat ja būtu smags pīķa pieprasījums vienā nelielā tīkla daļā- neviens nekad to tāpat nepamanītu, ja vien netiek nosvilināta vai izsista kāda apakšstacija.
Tiesa 50 kW arī nav daudz, pieņemot ka lādētājs uzkarināts uz jaunas vai vismaz svaigas infrastruktūras - visticamāk tiešām LV apstākļos nav problēma.
Bet kā jau teicu - atstāju nelielu šaubas procentu, jo man te kādu laiku (pēdējā gada laikā) no viena gala elektroniskām iekārtām pavisam svaigā ēkā un modernā datu centrā nāca paziņojumi par regulāriem strāvas gļukiem ...
Man pieredze ir cita. i3 lādējas ar virs 40kw vienmēr. (vidēji 43kw) Ātrums nokrīt tikai pēc 95%, bet es parasti vairāk par 80-85% iekšā nelādēju. Es rēķinu pēc gala rezultāta, respektīvi cik kwh ir iekšā baterijā, bet vēl jau kaut kādi % aiziet zudumos, tātad jauda no ĀUS faktiski ir drusku lielāka. Esmu izmantojis dažādas ĀUS no Daugavpils līdz Liepājai. Diemžēl i3 nerāda tekošo uzlādes jaudu.
Protams I3 nerāda nekādu uzlādes ātrumu , bet matemātika gluži vienkārša skatamies stacijas ekrāna skaitītājā un pēc 5 uzlādes minūtes kad stacija ar auto ir ''sadraudzējusies'' sagaidam apaļu skaitli kwh un uzņemam laiku cik ilgā laikā ienāk nākamā apaļā kwh.
Ja uzlādes ātrums ir vismaz 40+ kwh, tad 1 kwh ienāk apmēram 1min, 20 sekundēs , ja laiks būs lielāks aptuveni 2+ minutes / 1kwh tad respektīvi tas būs knapi 20kwh, kas pēc manas pieredzes ir vairums stacijās !
Un atkārtošu vēlreiz baterijas status vienmēr bija līdzīgs un āra temperatūra arī līdzīga, bet stacijas kas dod labu jaudu praktiski vienmēr dod, tās kas nedod arī pārsvarā nedod ....
Aizbrauciet lūdzu kāds ar 3fazu I3 uz Ezenšteina ielu pie motormuzeja , un paprovējiet to pašu Bauskas ielas CSDD , un pēctam uzrakstiet atskaiti forumā cik katra stacija ielādēja un kādā laika periodā !
Savādāk man rodas bažas ka man ir bojāts I3 🙂
pielikuimā bilde no CSDD
Ja tev būtu bojāts I3, tad problēma visur būtu vienāda ! Atliek mēģināt atrast kas rada problēmu, softs kas atdod infu par tavu Auto (maz ticams) vai softs kas saņem info un mēģina atpazīt kā pareizi i3 lādēt. Nav šobrīd iespējas un laika apskatīties to protokolu kā jams pasaka kā lādēties, bet būs iespēja palūrēšu la isaprastu kurš gals, ar kuru sarunājas un kas nepieciešams. Moš viss ir līdz stulbumam vienkārši vienā no pusēm softs nav pietiekami jauns lai atpazītu.
te ir šāds-tāds ilustratīvs piemērs tam kas tur notiek pirms padod strāvu:
http://tesla.o.auroraobjects.eu/Design_Guide_Combined_Charging_System_V3_1_1.pdf
Hm, kāds sakars ātrai uzlādei un 3-fāzēm? Apskatījos uzlāžu vēsturē un Eizenšteina ielā esmu bijis 8.jūnijā un 15min ielādējis 10,6kWh, kas dalot dod 42,4kW vidējo jaudu un 21,2 centus par kwh.
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: