Varbūt kāds ir pētījis un zina juridisko pusi lai Latvija jau reģistrētu auto ar iekšdedzes dzinēju legāli pārveidotu par elektromobili? Par to CSDD noteikumu kontekstā ir vērts domāt vai pārāk sarežģīti?
Uzlādets.lv bija raksts par francūžiem, kas taisa kitus priekš pārveides, domāju tēma būs agrāk vai vēlāk aktuāla arī Latvijā.
Varbūt kāds ir pētījis un zina juridisko pusi lai Latvija jau reģistrētu auto ar iekšdedzes dzinēju legāli pārveidotu par elektromobili? Par to CSDD noteikumu kontekstā ir vērts domāt vai pārāk sarežģīti?
Uzlādets.lv bija raksts par francūžiem, kas taisa kitus priekš pārveides, domāju tēma būs agrāk vai vēlāk aktuāla arī Latvijā.
Īsumā, pusgads un ap 10k, līdz 2000.gada izlaidumam varbūt vienkāršāk, precīzs info no varas iestādēm nav. Csdd, TKSI, u.c. Instances nav atbildējušas uz epastiem. Taču sazvanīju vīru, kurš, ja pareizi atceros darbojos pie elektro busu sertifikācijas. Jāiet testi tuvākā laboratorija Lietuvā. LV šis process neesot sakārtots. Taču palasot likumu man tas izskatās pēc 2 pakāpes pārbūves, tīri teorētiski, jo nomaini tika motoru. Vajadzētu pārbūvēt kaut ko un aizbraukt līdz motormuzejam atrādīt ar jautājumu kas vēl jāpielabo, lai iedotu zilos Nr? Teorētiski, lai apbraukt ap stūri pietiek ar pāris kwh 48v bateriju.
Uzjautāju šo jautājumu CSDD. Solīja, ka sagatavos atbildi nedēļas laikā.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Vai atbildi sagatavoja?
Cik esmu lasījis Eiropas forumos:
Jā, it kā ir 2. līmeņa pārbūve. bet ar lielu bet - jātestē baterijas. Un tās testē /sertificē tikai pāris kantori pa visu plašo EU. Un par nepanesamām summām.
Tā vien šķiet, ka birokrātiem, ejot autoražotāju pavadā, ir izdevies ja ne pilnīgi izskaust tautas alkas pēc lētas elektromobilititātes, tad ļoti to ierobežot.
Man piedāvāja par 25000 pārbūvēt Volvo 240 ar 30 kwh Leaf baterijām Nīderlandē. Tā kā pa dārgu!
@smaidiigais Jā, saņēmu atbildi, bet nav bijis laika to ietērpt normālos vārdos. Būtībā domu esi uztvēris + LV tas ir teju neiespējami.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
citur ar tik viegli neiet, izņemot UK (tur pat ar šķūni var braukt pa ielu :D)
https://www.youtube.com/watch?v=FOP_7yxVGLQ
braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE
bet vispār pašlaik kā reālāko variantu uzskatu, ka pirkt veco Leaf 24kwh, kuram ir beigta baterija (mazs nobraucamais range)/zema cena, tad tam var likt iekšā 30kwh, vai 40kwh bat... ir pat 60kwh ielikuši cilvēki, bet tad jāveic modifikācijas apakšā, kas varētu neiet cauri TA bez īpašas pārbūves reģistrācijas
https://www.youtube.com/watch?v=1Dwsk9lnr6I
https://www.youtube.com/watch?v=9iEJBpOfoI4
braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE
papildinot iepriekšējo ir uzņēmumi, kas tirgo jau gatavas bateriju pakas ar instrukcijām, kuras var pievienot papildus savam Leaf
braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE
Latvijā arī nav problēmu, tikai viss ir jādara secīgi :
1.Jāuzraksta pārbūves projekts;
2. Jāapstiprina projekts CSDD
3. Jāveic pārbūve atbilstoši projektam;
4.Jāiziet atbilstības pārbaude CSDD
un laižam..
@raitis-mazjanis un kāds praktiski to ir izdarījis? Cik atceros, tad pat OSC braukājās ar IZM numuriem, jo nevarēja sakārtot papīrus, lai piereģistrētu auto iekš CSDD...
braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE
@malvis_m Esmu dabūjis apstiprinātu no CSDD pārbūves projektu ZAZ 965, pašlaik meklēju oriģinālās ZAZ rezerves daļas, visādus niekus, bez kā nevar (logu vadīklas, kapota slēdzi u.c.) Ceru pavasarī beidzot veikt sertificēšanos. Projektu speciāli liku lai pārbauda kārtīgi, un tajā nebija nekā lieka, vai labāk teikt, nebija nepamatotu prasību. Auto būs jābrauc pa koplietošanas ceļiem tomēr. Andra Dambja gadījums ir sarežģītāks. Jaunais buss būs nevis MB "Sprinter" bet OPP un tāpēc jāveic pilna cikla sertifikācija, kā jaunam automobīlim.
@raitis-mazjanis paldies par info. Es vairāk domāju nevis jaunos busus, bet iepriekš citus auto (un ne tikai elektro), ko gan viņi, gan citi taisīja, bet nevarēja reģistrēt, piemēram, Estfield http://www.racetech.ee/a/fh12-index.htm , igauņiem viss ok, bet LV cilvēkiem neizdevās. Varbūt beidzot CSDD kaut kas ir mainījies vadībā un gatavi tagad pārmaiņām.
Varbūt ir kāds blogs/youtube vai kas cits, kur Tu apraksti šis pārbūves procesu? Labprāt sekotu līdzi, varbūt var kaut vai izveidot forumā jaunu tēmu, kur tad pierakstīt klāt ik pa laikam pieredzi kā sokas.
braucu ar Seat Mii electric un citiem ICE
Tiešām laba doma! Var izmantot šo blogu, kā atskaites platformu. Ar interesi gaidīsim rezultātus.
Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds
Labdien !
Vai kāds var sniegt informāciju par elektroauto sertifikācijas centriem Lietuvā vai Igaunijā ?
Domāju - adresi , telefonu..........
Ar cieņu - Aigars Taukulis
Varu piedāvāt el. auto - 110km/h 200-500km ar vienu uzlādi
t: 26811631
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: