Mans absolūti garlaicīgais brauciens ar Tesla uz Tallinu ziemā

5

Ja vēl ar Nissan Leaf bija nedaudz jāpiedomā par 600 km ceļu šādos laikapstākļos, tad ar Tesla Model Y tas bija “nekas īpašs” brauciens.

Tesla Model Y priekša ar sniegu

Tesla Model Y priekša ar sniegu

Uz Tallinu un atpakaļ ir nedaudz vairāk nekā 600 km. Ja vēl ar Nissan Leaf bija nedaudz jāpiedomā par ceļu šādos laikapstākļos, tad ar Tesla Model Y tas bija “nekas īpašs” brauciens.

Virsi Degviela Hvo Adsell Destop Mobile Giga 932x300

Līdzīgi kā pirms diviem gadiem, kad ar Nissan Leaf tika veikts brauciens uz Tallinu no Rīgas, arī šoreiz ārā bija mīnusi, lai gan ne -14°C. Gandrīz identisks maršruts un motivācija tā pati – darba darīšanas. Lielākās izmaiņas starp šiem diviem braucieniem ir izvēlētais transportlīdzeklis (šoreiz Tesla Model Y SR), uzlādes infrastruktūras sniegtās iespējas ir krietni uzlabojušās un Igaunijas pusē ir jauns posms šosejā.

Pirmā pietura – Pērnava

No Rīgas izbraucu ar 86% uzlādētu bateriju un Teslas dators solīja, ka savā galamērķī Tallinā ieradīšos ar 1% atlikumu. Brīdināja, ka labāk ir tagad aizbraukt uz Rīgas Supercharger staciju un tad ar pilnu bateriju turpināt ceļu. Es, protams, zinu labāk. Ignorēju brīdinājumu. Ignorēju ar drošu sirdi, jo zinu, ka pēc 2h būšu Pērnavā, kur vasarā atvēra jaunu Eleport uzlādes staciju pie Pērnavas apvedceļa Rimi, ko es gribēju iemēģināt.

Eleport uzlādes stacija pie Niidu Rimi
Eleport uzlādes stacija pie Niidu Rimi Pērnavā

Pilnīgi bez pārsteigumiem nokļuvu Pērnavā pie uzlādes stacijas. Kamēr aizgāju uz tualeti un iepirku sev ceļa našķus, mašīna bija uzlādējusies, lai gan uzlādes jauda knapi virs 50kW uzkāpa. Vienīgais, ko varētu piebilst par ceļu, ka Tesla brīdināja, ka Tallinā būšu ar -10%. Dažbrīd atkal teica, ka būšu ar +4%. Tas viss mainījās, jo pa ceļam bija gan saulains, gan sniegputenis, kurā redzamība bija ap 50 metriem.

Nākamā pieturvieta

Iebraucu Tallinā ar pieklājīgu baterijas rezervi. Pāris stundas sapulcēs un atkal mašīnā, bet šoreiz skats uz Rīgas pusi. Kamēr biju Tallinā, izmantoju iespēju beidzot ievērtēt t/c Rocca al Mare Eleport uzlādes vietu. Gribēju saprast, kas tur ir tik īpašs. Kāpēc tā ir populārākā uzlādes vieta visā Eleport tīklā, izņemot tās reizes, kad t/c Sāga to apsteidz? Mans secinājums – liels tirdzniecības centrs + ērta vieta, braucot ārā no galvaspilsētas = laba kombinācija.

Kamēr pirku sev “grauz, lai paliktu nomodā” našķus, jo bija jau pāri desmitiem vakarā, un igauņu suvenīrus ģimenei, mašīna lādējās. Nekad nebiju tik vēlu braucis tik lielu gabalu, tāpēc nezināju, ko sagaidīt. Ieplānoju, ka piestāšu Pērnavā atpūtināt sevi, jo bija iekrājies nogurums ne tikai no šodienas. Nogurums ir pielīdzināms dzeršanai, kad runa ir par uzvedību pie auto stūres.

Ceļš līdz Pērnavai bija bez pārsteigumiem. Mašīna vienkārši darīja savu darbu un es darīju savu šofera pienākumu. Autopilot mani uzturēja mundru, jo brīžiem ceļi nebija gana tīrīti, lai tas saprastu, kura baltā svītra ir ceļa marķējums un kura ir sniega sliede. Atpūties Pērnavā ~45 min, devos tālāk līdz nonācu mājās.

Vienīgais piedzīvojums pa ceļam bija, kad uz ceļa izskrēja 2 lapsas. Mašīna pamanīja tās vēl pirms manis un sabremzējās laicīgi. Kamēr es gaidīju, kad tās šķērsos ceļu, viens domāja, ka esmu stulbs, ka stāvu uz ceļa, un, motoram rēcot, mani apbrauca.

Atziņas

Tiem, kas meklē vai uzprasās piedzīvojumus, tie tos atradīs. Elektroauto un uzlādes infrastruktūras progress ir pa dažiem gadiem krietni progresējis. Ja ar Nissan Leaf pirms 2 gadiem es šo braucienu uztvēru kā mazu izaicinājumu, tad šoreiz tas bija gaužām vienkāršs. Izbrauc ar kaut cik pilnu bateriju no Rīgas vai Tallinas, piestāj Pērnavā uz tik ilgu laiku, cik dabiski ir nepieciešams (izstaipīties, papildināt našķu krājumu, apmeklēt tualeti), nonāc galā. Ja dikti gribas izcelt, cik tad ilgi mašīna lādējās kamēr es darīju citas lietas, tad tās 3 uzlādes kopā bija starp 1.5h un 2h.

Pieredzes stāsts par braucienu ar Hyundai Kona Electric uz Tallinu
Pieredzes stāsts par braucienu ar Hyundai Kona Electric uz Tallinu. Avots: Facebook grupa “Latvijas elektroauto klubs”

Man būtu bijis vēl raitāks brauciens, ja būtu kā īpaši gatavojies, bet šoreiz es par gatavošanos iedomājos tikai rakstot jau šo rakstu. Nu… Cik nu gatavotos, būtu uzlicis mašīnai, lai laicīgi sagatavo bateriju uzlādei, vai izslēdzis iepriekšējā vakarā “Sentry” režīmu, lai baterijā būtu vairāk % no rīta.

Pašam vislielākais pārsteigums bija patēriņš. 16-18 kWh/100 km ir labs rādītājs arī vasarā. Man jau komentāros teica, ka tam, ko rāda dators, nevar uzticēties, bet mana salvešu matemātika saka, ka bija diez gan precīzs info, ko tur rādīja. Neskaitīju līdzi izmaksas, bet 17 kWh/100 km ar 0.40 €/kWh cenu nozīmē, ka patēriņš bija ap 6.8 €/100 km jeb viss ceļš aptuveni 41 €. Pieskaitot vēl citus patēriņus uzlādes procesā, piemēram, bateriju apsildi, sanāk ap 45€.

Vēl jāpiebilst, ka Model Y krēsls ir pārsteidzoši ērts. Biju gaidījis, ka būšu vairāk piekusis no ceļa. Par manu “mazāk piekušanu” varu pateikties daļēji tam.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
5 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Dmitry
Dmitry
Viesis
30/01/2024 06:08

Decembrī arī bijām braukuši uz Tallinu, ciemos. Arī piestājām pie Rimi Eleport. Vajadzeja bišķiņ pielādēt lai ID.4 varetu aizbraukt lidz Tallinai. Plus gribeju paskatīties cik dos ara 160 KW stacijas. Nez kāpēc tās ātrās stacijas nesadraudzējas ar ID, bet 60 KW stacija sakonektejās ar pirmo piegājienu. ID.4 patēriņš bija lielāks, 21.5 kwh/100 km

Mārtiņš
Mārtiņš
Viesis
29/01/2024 21:55

Ar model x braucu parasti ar pilnu baču un Tallinā paliek vēl kādi 100-150km arī ziemā bez apstāšanās Pērnavā. Tikšanās laikā vai nakšņojot uzlieku lādēties un arī atpakaļ bez pielādes, man gan vidēji patēriņš virs 200, jo ātrums 100-110 videji sanak

Edgars
Edgars
Viesis
29/01/2024 11:47

Poe šādiem rakstiem nav jāliek atzīme par reklāmu??? Ja ir tad atvainojos ka nepamaniju. Pieminētā uzlādes stacija uz Pērnavas apvedceļa pie Rimi bija murgs šoziem decembrī, ok tas bija Type 2 ports, bet vienalga… nelādē, nekonektē, neatpazīst neko utt…
Pāri šosejai otrā pusē pie Neste un Hesburger, bija citas firmas Type 2 lādētāji, ļoti forša un intuitīva…

Rūdolfs
Rūdolfs
Viesis
Atbilde  Edgars
29/01/2024 14:24

Es no lēnajām Pērnavā vienmēr izvēlos pie jūras (Tervise Paradiis) pavadīt tās 6h, pie Rimi tur nav ko darīt tik ilgi :))

5
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: