Uz Tallinu ar Nissan Leaf ziemā

[Papildināts] Ziemas ceļojums uz Tallinu ar Nissan Leaf

Uz Tallinu un atpakaļ ir vairāk nekā 600 km. Uzlādēts.lv -14°C ziemā veica šo ceļu ar Nissan Leaf, kam jau vairāk nekā 200’000 km ir noskrieti.

Ceturtdienas rītā bija -14°C. Galamērķis ir Tallina, kurā ir darba darīšanas. Nākamajā dienā atpakaļceļš. Ņemot vērā, ka jāizbrauc mazs līkums gan turp, gan atpakaļ sanāk 311 km vienā virzienā. Kopā 622 km. Šoreiz transportlīdzeklis ir 2018. g. Nissan Leaf (40 kWh), kam jau aiz muguras ir vairāk nekā 200’000 km.

Ja vēlies skatīties šo ceļojumu Instagram stāstu veidā, ir izveidots highlights.

Priekšapsilde

Ņemot vērā, ka ir ārā tiešām ir ziemīgs, ir ļoti labi, ka var šai mašīnai caur aplikāciju palaist priekšapsildi. Tā kā Leaf tobrīd bija pie uzlādes stacijas, enerģija siltumam salonā bija no uzlādes ierīces nevis no baterijas. Vismaz tā man sākumā likās, ka vajag būt. Izbraucu nevis ar plānotajiem 100%, bet gan ar 95%.

Maršruts līdz Tallinai

Ņemot vērā, ka ar šo mašīnu pārvietojos jau kādu laiku, biju paredzējis pirmo uzlādi veikt Vitrupē, kas ir 100 km no sākuma. Tur vajadzētu nokļūt ar rezervi. Šo lokāciju izvēlējos dēļ skaistā skata un tamdēļ, ka nākamā uzlāde sanāk tālāk nekā patiktos.

Visas cerības, ka pa ceļam baterijas uzsils, jo noteikti negribēju piedzīvot tā saucamo coldgate, kad mašīna nelādējas ar pilnu jaudu, jo saudzē atdzisušās baterijas. Nissan savam nu jau 10 gadus vecajam modelim pat jaunākajās versijās neparedz aktīvo bateriju termoregulāciju, kas, manuprāt, ir ļoti liela inženieru kļūda. 10 gadi pieredzes un vienu no svarīgākajiem aspektiem nav izlabojuši. Ariya vismaz solās būt aprīkota jau standartā ar to.

  Gaidot subsīdijas, lielākais EV pieaugums - 2021.g. 3. cet. statistika

Pēc Vitrupes plānoju Pērnavu, kur arī ieturētu pusdienas. Pēc tam jau uz Tallinu. Tieši tāds pats maršruts atpakaļ.

Vitrupe

Liels bija mans pārsteigums, kad Vitrupē ierados ar pēdējiem procentiem. Patēriņš šajos 100 km bija gluži kā Audi e-tron – vairāk nekā 30 kWh/100 km. Tas izskaidrojams ar to, ka baterija bija pilnīgi auksta, salons tāpat. Tātad daudz enerģijas tika veltīts, lai uzsildītu salonu.

Uzlādes stacija Vitrupē
Uzlādes stacija Vitrupē

Par laimi nebija pārsteigumu ar uzlādi šeit. Lādējās ar 42 kW jaudu, kas ir tuvu Leaf maksimālajam. Kamēr atbildēju uz ziņām un ierakstīju IG stāstus, tikmēr baterija bija uzlādēta, lai tiktu līdz Pērnavai. Tomēr drošs paliek nedrošs – apskatīju, kur lādēties, ja netieku tik tālu.

Pērnava

Pērnavā pie Parnu Keskus ir Eleport 100 kW uzlādes stacija. Tur nokļuvu ar rezervi. Pēc Vitrupes patēriņš normalizējās un bija zem 20 kWh/100 km. Salons jau bija uzsilis un rīta vēji norimuši. Kamēr mašīna lādējās, tikmēr es devos pusdienās. Vēl nebiju paēdis, kad mašīna jau bija gana uzlādējusies, lai nokļūtu līdz manam galamērķim Tallinā.

Tallina

Arī ceļš uz Tallinu nesagādāja pārsteigumus. Tur pie Eleport biroja ir 50 kW uzlādes stacija, pie kuras kamēr biju darba darīšanās ļāvu uzlādēties līdz 100%, lai nākamajā dienā bez raizēm nokļūtu līdz Pērnavai.

  RTU pētnieki secina, ka zaļš transports Latvijai ir izaicinošs mērķis

Tātad, lai ziemā nokļūtu līdz Tallinai, bija nepieciešamas 2 uzlādes pa ceļam. Šīs uzlādes prasīja 1h 20min, no kurām 40 minūtes tika veltītas pusdienām. Vidējais patēriņš šajos 311 km bija 20 kWh/100 km un tas izmaksāja 18.50 €.

Atpakaļceļš

Nākamajā rītā ar tūrismu nenodarbojos, bet devos uzreiz atpakaļ. Mašīna atkal auksta (ārā bija vien -10°C) un patēriņš atkal liels. Līdz Pērnavai netiku, tāpēc nācās lādēties benzīntankā Halingā, kas ir 30 km pirms Pērnavas. Tas, protams, izmainīja arī nākamās uzlādes vietu, kas tika plānota Salacgrīvā. Kamēr lādējās, nopirku logu šķidrumu, kura trūkums traucēja skatam uz ceļu.

Salacgrīva

Līdz Salacgrīvai nokļuvu ar rezervi, ka varētu braukt arī uz nākamo uzlādes staciju, bet nolēmu palikt šeit, jo te uzlādi varēju apvienot ar iepirkšanos vakariņām vietējā Top!. Pēc uzlādes nākamā pietura jau ir mājas ar mazu līkumu.

Rīga

Viss atpakaļceļš (311 km) prasīja aptuveni 6 stundas, no kurām kādas 40 minūtes tika pavadītas sastrēgumā uz G. Zemgala gatves.

Izmaksas

Jāpiezīmē, ka Eleport savos lādētājos cenas maina pēc biržas. Tieši todien biržā cenas bija augšā, tāpēc sanāca lādēties Pērnavā un Tallinā pa dārgo. Tikmēr Halingā ir Enefit Volt lādētājs, kas reiz bija slavenais Igaunijas valsts tīkls un tur fiksētā cena, kas nu jau ir lielāka kā tad, kad es tur biju.

  • Sākuma uzlāde: 1.00 €
  • Vitrupe: 6.15 €
  • Pērnava: 11.26 €
  • Tallina: 13.41 €
  • Halinga: 6.28 €
  • Salacgrīva: 5.55 €
  • Kopā: 43.65 € jeb 7.01 €/100 km
  Eleport piedāvā uzņēmumiem uzstādīt elektroauto uzlādes stacijas bez maksas

Šoreiz sanāca padārgi. Ar elektroauto jau vispār ir tā, ka publiskā infrastruktūra ir dārgākais variants, jo var jau arī lādēt mājās/darbā/pie lielveikala. Interesanti, cik lētāk un vai vispār būs lētāk vasarā braukt to pašu maršrutu?

Otrs brauciens

Izbraucu šo pašu maršrutu otro reizi. Šoreiz ārā bija tikai -5°C turp un -1°C atpakaļ un bijām par vienu cilvēku vairāk mašīnā. Uzlāde notika Rīgā, Salacgrīvā, Pērnavā, Tallinā, Pērnavā, Salacgrīvā, Rīgā. Tas kopā izmaksāja 38.74 € jeb 6.22 €/100 km.

Šoreiz arī cenas Eleport tīklā bija zemākas, jo biržā cenas zemākas un efektivitāte nedaudz labāka, lai gan šoferis brīžiem iedomājās steigties ātrāk nekā atļauts un pieklājas. Nākamreiz jāizmēģina pie +5°C, lai saprastu, ko 10°C dod patēriņā un izmaksās.

[Papildināts] Ziemas ceļojums uz Tallinu ar Nissan Leaf 1
[Papildināts] Ziemas ceļojums uz Tallinu ar Nissan Leaf 2
5 3 balsojumi
Raksta novērtējums