GWM ORA 03 apskats: Ķīna māk taisīt mašīnas
Lai gan GWM nav Latvijā pazīstams brends, Tas ieradās ar pompu un pierādīja, ka latvieši gaidīju īstās cenas un kvalitātes elektroauto.
Lai gan GWM nav Latvijā pazīstams brends, Tas ieradās ar pompu un pierādīja, ka latvieši gaidīja īstās cenas un kvalitātes elektroauto.
Great Wall Motor (GWM) ir viens no Ķīnas lielākajiem un vecākajiem automobiļu ražotājiem, kas dibināts 1984. gadā. Sākotnēji koncentrējoties uz kravas automašīnām, GWM kopš tā laika ir attīstījies par daudzveidīgu automobiļu konglomerātu ar ievērojamu portfeli elektrisko mašīnu (EV) tirgū.
Šoreiz mums stāsts ir par ORA, kas nozīmē “atvērts, uzticams un alternatīvs” (“open, reliable, and alternative”). GWM nu jau ir paplašinājis savu darbību globāli, un ORA ir galvenais zīmols elektrisko transportlīdzekļu popularizēšanā. GWM portfeli ir diversificēts ar konkrētiem zīmoliem dažādiem tirgus segmentiem. ORA ir veltīta stilīgām elektriskajām automašīnām, savukārt WEY mērķis ir greznība, bet Haval koncentrējas uz SUV. Tādā veidā GWM mēģina apmierināt dažādas cilvēku vēlmes EV tirgū.
GWM jau agri atpazina elektrisko transportlīdzekļu potenciālu, veicot ievērojamas investīcijas pētniecībā un attīstībā, jo īpaši tajās, ko paši sauc par “trīs elektriskajām” tehnoloģijām: akumulatoriem, motoriem un elektriskās vadības sistēmām. Šīs apņemšanās mērķis ir līdz 2025. gadam pārdot aptuveni 700 000 EV.
Veids, kā es tiku testēt GWM ORA 03 arī ir pieminēšanas vērts. Ar vietējo pārstāvi man nesagāja tikt uz testu. Toties mans paziņa bija iegādājies lietotu ORA 03 no Vācijas un bija tik laipns, lai iedotu uz dažām dienām man to. Jā, kā izrādās, lai gan Latvijā GWM ir jaunums, citviet Eiropā tas ir jau gadiem un var atrast arī lietotu auto piedāvājumu. Šī raksta tapšanas brīdī mobile.de zemākā cena ir 18 900 €, kas izskatās pēc demo mašīnas nevis lietotas.
GWM ORA 03 dizains un estētika
Pa ilgiem laikiem pie manis bija elektroauto, kurš patiesi piesaistīja citu cilvēku uzmanību. Pie manis nāca klāt interesēties par to – cik maksā, cik tālu var nobraukt ar vienu uzlādi, izteica mašīnai komplimentus par izskatu. Un godīgi sakot, pelnīti. Ja šai mašīnai būtu jebkurš cits mums pazīstams ražotājs uzlicis savu emblēmu priekšā, noturot to cenu, šis būtu karstākais elektroauto kartupelis, ko visi gribētu dabūt.
GWM ORA 03, kas zināms arī ar nosaukumu Funky Cat, piesaista uzmanību ar savu piemīlīgo un retrofutūristisko stilu. Pēc izmēra tas ir tipisks hečbeks, kas man personīgi vizuāli atgādina Porsche 911 un VW Beetle apvienojumu, taču ar modernākām un plūdenām līnijām un LED apgaismojumu. Dzirdēts arī, ka to salīdzina ar AlfaRomeo MiTo. ORA 03, kas ir pieejama dažādās krāsās un divu toņu apdarē, izceļas mūsu krosoveru pildītajās ielās ar unikālām dizaina iezīmēm, padarot to viegli atpazīstamu uz ceļa gan no priekšas dēļ izteiktajām ovālajām LED lampām, gan no aizmugures ar neierasto bremžu gaismu līniju.
Interjers gan nav tik unikāls un iesēžoties iekšā viss liekas pazīstams. Es biju lasījis daudz kritikas par lietotāja saskarnes sarežģītību, tamdēļ man par lielu pārsteigumu atklāju, ka 10,25 collu multimedija ekrāns piedāvā visu man viegli atrodamā manierē. Vienīgais, kas nebija ērti sataisīts bija viena pedāļa braukšanas manieres (kad atlaižot akseleratoru mašīna bremzē pietiekoši, lai apstātos, nevis turpinātu ripot ar mazāku ātrumu) ieslēgšana, kas ir jāatrod caur 4 ekrāna spiedieniem un jādara katru reizi, kad iekāp mašīnā. Starp citu, Apple Carplay un Android Auto ir pieejami kopš 2024.g. vasaras.
Tiem, kas čortojas par to, ka visas pogas tiek pārnestas uz ekrāniem, var uzgavilēt, jo GWM ir paturējuši svarīgākās pogas, kas izskatās pēc tiem kloķiem, kas redzēti MINI Cooper, un arī uz stūres ir pieklājīgs daudzums pogu. Ne par velti šajā brīdī pieminu MINI, jo izrādās, ka GWM sadarbībā ar BMW ražo arī to.
Tehniskās specifikācijas
ORA 03 ir 4235 mm garumā, 1825 mm platumā un 1603 mm augstumā, ar 2650 mm garu riteņu bāzi un 228 litru bagāžnieku, padarot to par kompaktu, taču ietilpīgu transportlīdzekli. Ja mēs to salīdzinām ar citu populāru elektrisko hečbeku – Volkswagen ID.3, tad ORA 03 ir par 26 mm garāka, 16 mm platāka un 39 mm augstāka, bet riteņu bāze ir 120 mm īsāka un bagāžnieka tilpums ir par 157 litriem mazāks. Ko tas parastajam cilvēkam maina? Itin neko. Varētu šķist, ka bagāžnieka tilpuma dēļ ORA 03 krietni atpaliek no ID.3, bet tas ir pietiekami liels, lai tajā bez baigās shēmošanas ietilptu čemodāns.
Mazāka bagāžnieka telpa nozīmē to, ka otrā sēdekļu rinda iegūst papildus vietu. Tas ir mans lielākais pārmetums Eiropas un Korejas ražotājiem. Es labāk gribu mazāku bagāžnieku, bet vairāk vietas otrajā rindā. Tamdēļ ORA 03 man liekas praktiskāka nekā ID.3. Iesēžoties aiz sevis otrajā rindā es biju pārsteigts, cik daudz vietas man ir manām kājām. Teju sprīdis bija no maniem ceļiem līdz priekšējam sēdeklim, kas nozīmē, ka arī garāki cilvēki šajā mašīnā jutīsies komfortabli.
Man patīk vienkāršība izvēlē un GWM piedāvā tieši to. Viss, ko tu vari izvēlēties mašīnai ir divas akumulatora iespējas: 48 kWh bāzes modelim, kas nodrošina WLTP ciklā 310 km, un 63 kWh 03+ versijai, nobraukumu ar vienu uzlādi līdz 420 km. Reālajā dzīvē gan varētu rēķināties ar attiecīgi 250 km un 320 km.
Un vienīgā cita iespēja, kas pircējam ir dota, kad izvēlas mašīnu, ir tās krāsa. Es izvēlētos vai nu sarkano, kas ir tuvu Latvijas karoga sarkanajai, vai nu tumši zili-zaļo, kas ir visbiežāk izmantota reklāmas kampaņās. Baltā un melnā krāsas gan manuprāt šai mašīnai izskatās dīvaini.
Abas versijas ir aprīkotas ar 126 kW priekšpiedziņas motoru, kas sasniedz 0–100 km/h stundā nedaudz vairāk par astoņām sekundēm. Ar ātro uzlādi abi modeļi (max 67 kW) var uzlādēt no 15 līdz 80% aptuveni 45 minūtēs. Lēnā uzlāde ar 11 kW jaudu spēs veikt pilnu uzlādi no 4 līdz 6 stundām atkarībā no akumulatora izmēra.
Drošība un tehnoloģijas
ORA 03 ir ieguvusi piecu zvaigžņu novērtējumu no Euro NCAP, demonstrējot, ka, ja Eiropas ražotājs Renault nav gatavs Zoe iegūt nepieciešamo zvaigžņu daudzumu, tad ķīnietim tas ir pa spēkam. Ķīnieši nopietni pievērsušies drošībai un aktīvi nodrošina to, ka vadītājs tur uzmanību uz ceļa. Pat braucot pa Vanšu tiltu nevar skatīties uz kuģiem ilgāk par 1 sekundi, jo mašīna uzreiz ziņos, ka jāpievērš uzmanība ceļam. Tas šoferiem, kas nespēj noturēt uzmanību, varētu likties kaitinoši.
Adaptīvā kruīzkontrole un līniju noturēšana bija labā līmenī, bet pārsteidza, ka tā dažreiz izslēdzās, kad satiksme apstājās pie luksofora.
Tirgus pozīcija un cena
GWM ORA 03 jau pierādīja, ka Latvijā ir pieprasījums pēc labas cenas elektroauto, kas piedāvā vairāk nekā dibena pārvietošanu no punkta A uz B. Savos pirmajos mēnešos ORA 03 pamanījās iegūt vairāk nekā 100 pircējus, kas Latvijas mērogam ir daudz.
Jāsaka, ka atnākot uz Latvijas tirgu, šai mašīnai bija pievilcīgāka cena un krietni mazāka konkurence. Tomēr ar sākuma cenu 26 995 € GWM ORA 03 ir viens no dažiem elektroauto, kas šobrīd nostājas ļoti labi cenas pret piedāvājuma attiecībā. Tas konkurē ar tādiem elektroauto kā Volkswagen ID.3 (sākuma cena 36 100 €), MINI Cooper SE (no 36 200 €) un arī ar citu ķīnieti DongFeng Box (no 22 900 €), kā arī ar citiem kompaktajiem EV. Vienlaikus būs interesanti salīdzināt Hyundai Inster (no 25 990 €) un Renault 5 (no 27 290 €) panākumus, kad tie ienāks Latvijā.
Vai ir vērts baidīties no ķīnieša?
GWM ORA 03 ir vērā ņemams jaunpienācējs Latvijas elektroauto tirgū, piedāvājot ikonisku dizainu, pieklājīgus tehniskos parametrus un labu cenu. Lai gan daudziem ir skepse par ķīniešiem un esošajā politiskajā situācijā daudzi mestu loku tik lielam monetāram atbalstam Ķīnas produktam, kā automašīna tā ir ļoti konkurētspējīga un tādiem autoražotājiem, kāda ir Stellantis grupa, es liktu būt ļoti uzmanīgiem.
Un pats galvenais kvalitātes apliecinājums – sieva katru reizi, kad ierauga kādu no GWM ORA 03 uz ielas atceras, cik tā bija ērta, un saka, ka tā bija viena no patīkamākajām mašīnām, ar ko ir braukusi, pielīdzinot to Volkswagen ID.3.
GWM Ora 03 tehniskie parametri:
- Autonomija: 310 vai 420 km (WLTP)
- Baterija: 45.4 vai 69.3 kWh (neto)
- DC uzlāde: max 67 kW
- AC uzlāde: 11 kW
- Motora jauda: 126 kW, 250 Nm
- Ieskrējiens (0-100 km/h): 8.3 sek
- Sēdvietas: 5 (2 isofix)
- V2X: nav
- Bateriju arhitektūra: 400V
- Riteņu piedziņa: FWD
Es labāk ņemu KIA Eniro dažus gadus vecu ar vēl esošu garantiju, nekā šo ķīnieti. Drošāk, prognozējamāk, lētāk. Lielāks range.
Un es arī izvēlētos KIA e-Niro, ja man būtu tāda izvēle jāveic
Maska faktors, tad Teslu nē, ķīniešus jā, jo patīk būt sarkaniem…