Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Lexus

Lexus vadītājs stāsta par to, kāpēc viņi nevēlas ražot elektromobiļus

2018. gada 16. augusts

Lexus vadītājs Joshiro Sava (Yoshiro Sawa) brīdina pārējos autoražotājus par to, ka pāriešana uz pilnīgi elektriskajiem transportiem ir slikts biznesa un vides saudzēšanas lēmums, kas nespēs apmierināt visus pircējus.

Lexus mātesuzņēmums Toyota bija vieni no pirmajiem, ja ne pirmie, kas iepazīstināja pasauli ar hibrīda sistēmu – iekšdedzes dzinējam tika pievienots elektriskais motors ar mazu bateriju, lai palīdzētu veikt sarežģītākos braukšanas uzdevumus (braukšanas uzsākšana, strauja paātrināšanās un kalnos augšup braukšana). Tomēr pēdējos gados Japānas autoražotājs un tā meitas uzņēmums nav tikuši tālāk lādējamu hibrīdu, ja neskaita Kalifornijai ekskluzīvo RAV4 EV.

Ņemot vērā, ka autoindustrija pamazām pāriet uz pilnīgi elektriskajiem transportlīdzekļiem (ETL), J. Sava izsaka sava bažas par to, ka ETL ir dabai bīstamāki:

“Mūsu filozofija ir piedāvāt kustības brīvību. Attiecīgi arī esam attīstījuši tehnoloģiju visās šīs filozofijas frontēs. Mēs saprotam, ka elektrība ir ļoti nepieciešama, bet arī redzam, ka ETL nebūs piemēroti visiem. Piemēram, nevar uztaisīt elektrisku Land Cruiser un ir cilvēki, kuru dzīves ir atkarīgas no šādas mašīnas.

ETL šobrīd pieprasa ilgu uzlādes laiku un, lai saražotu baterijas, tiek piesārņota vide. Baterijas degradējas ar laiku. Tanī brīdī, kad baterijas būs nepieciešams nomainīt, mums ir jāparedz nākotnes plāni un pārstrāde tām. Tas ir ievērojami sarežģītāks uzdevums, ka esošās daiļrunības stāsta. Es nākotni skatos godīgākā ceļā.”

Pagājušajā gadā Lexus prezentēja LF-1 konceptu. LF-1 tika paredzēts ar dzinēja izvēli – pilnīgi elektrisks, hibrīds, benzīna vai ūdeņraža šūnu. Šim konceptam netika nostādīts ražošanas mērķis, kas liek domāt, ka tas tika uztaisīts tikai tam, lai pievērstu uzmanību.

Tikmēr Tesla, Porsche, Mercedes-Benz, Jaguar un daudzi citi iegulda milzīgus līdzekļus ETL izpētes un ražošanas procesos. Vismaz ETL tirgū Lexus un Toyota iepaliek par vairākiem gadiem. Vai tas varētu nozīmēt, ka šie Japāņu autoražotāji apzināti iet pret straumi?

Avots: AutoCar

Kārlis Mendziņš

Atrasts pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Lexus vadītājs stāsta par to, kāpēc viņi nevēlas ražot elektromobiļus 1

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no