Renault Master Van H2-TECH

HYVIA atklāj savus pirmos ūdeņraža transporta prototipus

Šie prototipi kalpo kā pirmais HYVIA ekosistēmas piemērs, kurā apvienota “zaļā ūdeņraža” ražošana (elektrolizatori), izplatīšana (ūdeņraža uzpildes stacija) un ar degvielas elementu darbināma vieglā komerctransporta (Van, Chassis Cab un Citybus) klāsts, kas papildina esošo elektroauto piedāvājumu.

2021. gada jūnijā izveidotais HYVIA ir kopuzņēmums, kas vienādās daļās pieder Renault Group – vadošajam autobūves nozares pārstāvim – un Plug Power – pasaules vadošajam ūdeņraža un degvielas elementu risinājumu jomas uzņēmumam. Francijā bāzētais HYVIA Eiropas tirgiem piedāvā unikālu un pilnīgu ekosistēmu, kas apvieno degvielas elementu vieglos komerctransportlīdzekļus, ūdeņraža uzpildes stacijas, klimatneitrāla ūdeņraža piegādi, kā arī autoparku finansēšanas un uzturēšanas pakalpojumus.

Jūtos lepns, atklājot mūsu pirmos ūdeņraža prototipus. HYVIA – tas ir pielāgotu ūdeņraža mobilitātes risinājumu piedāvājums mūsu klientiem, kas palīdzēs risināt ūdeņraža mobilitātes problēmas. HYVIA spēs izvērst savu ekosistēmu visās teritorijās un profesionālajos autoparkos ar nolūku attīstīt bezoglekļa mobilitāti. HYVIA strauji virzās uz priekšu, apvienojot divu vadošo uzņēmumu – Renault Group un Plug Power – stiprās puses un kompetenci.

HYVIA izpilddirektors Deivids Holderbahs (David Holderbach)

Renault Master Van H2-TECH un ūdeņraža uzpildes stacijas prototipi ir pirmais unikālās un pilnīgās HYVIA ekosistēmas piemērs, kurā ietilpst “zaļā ūdeņraža” ražošana un izplatīšana, kā arī ar degvielas elementiem darbināma vieglā komerctransporta klāsts.

  Zināma Dacia Spring Electric cena Latvijā
HYVIA zaļais ūdeņradis
HYVIA zaļais ūdeņradis

Renault Master Van H2-TECH prototips:

  • 12 m3 kravas telpa
  • Līdz 500 km autonomija
  • Pieejams 2022. gadā
  • 30 kW degvielas elementu
  • 33 kWh akumulators
  • 6 kg ūdeņraža tvertnes (4 x 1.5 kg)
  • Ražots Francijā

Ūdeņraža uzpildes stacijas prototips:

  • 5 min uzpildes laiks
  • Ūdeņradis tiks ražots uz vietas ūdens elektrolīzes procesā vai piegādāts lielā apjomā, izmantojot kravas piekabes ar saspiestās gāzes caurulēm
  • Pieejamas iegādei vai nomai

Nākamie prototipi:

  • Master Chassis Cab H2-TECH: furgons ar vēl ietilpīgāku kravas telpu (19 m3) un aptuveni 250 km pilntvertnes nobraukumu.
  • Master Citybus H2-TECH: pilsētas mikroautobuss, kas piemērots gan uzņēmumiem, gan vietējiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem, nodrošinot līdz 15 pasažieru pārvadāšanu, kā arī aptuveni 300 km pilntvertnes nobraukumu.

Uzlādēts viedoklis

Labāk būtu pieķērušies kaut kam nopietnam. Ja jau ielikuši 33 kWh akumulatoru, tad dubultojot būtu kaut cik sakarīgs kravas bateriju elektriskais. Būtu alternatīva eCrafter, kas liekas ir radīts ķeksīša pēc. Pa lielam šis Master Van H2-TECH ir jau esošais Master Z.E. kopā ar ūdeņraža tehnoloģiju. Tas nozīmē, ka tam kravnesamība ir ievērojami zemāka, jo ūdeņraža sistēma ir smaga – vismaz tik pat, cik bateriju.

  Auto iepirkumos būs obligāti jāiegādājas noteikts skaits 'zaļu' transportlīdzekļu

Nav minēts, vai to var nepieciešamības gadījumā uzlādēt. Ja nē, tad būtu bail ar šādu laist no Rīgas uz Liepāju (pamanījāt vārdu “līdz” pie autonomijas). Toyota Mirai tests pierādīja, ka vieglajai mašīnai uz 100 km patēriņš ir 1 kg labos apstākļos. Pieņemot, ka ar 6 kg ūdeņraža komerctransports var aptuveni 300 km (drīzāk mazāk) un 33 kWh bateriju var veikt vēl 100 km, var nepietikt, lai tiktu atpakaļ uz Baltijas vienīgo ūdeņraža uzpildes staciju.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
5 1 balsojums
Raksta novērtējums