Atskats uz pasaulē ietekmīgāko moto izstādi – EICMA

0

Novembrī Milānā 109. reizi notika Pasaulē ietekmīgākā moto izstāde EICMA, ko atklāšanas laikā sauca par “kaislības un mobilitātes olimpiādi uz diviem riteņiem”. Izstādē tika piedāvāti 2036 zīmoli (vēsturisks pasākuma rekords), pārstāvot 45 valstis.

Vespa stends EICMA 2023 izstādē

Vespa stends EICMA 2023 izstādē

Novembrī Milānā 109. reizi notika Pasaulē ietekmīgākā moto izstāde EICMA, ko atklāšanas laikā sauca par “kaislības un mobilitātes olimpiādi uz diviem riteņiem”. Izstādē tika piedāvāti 2036 zīmoli (vēsturisks pasākuma rekords), pārstāvot 45 valstis.

Virsi Degviela Hvo Adsell Destop Mobile Giga 932x300

Izstādi parasti apmeklē nozares speciālisti un milzīgs skaits moto entuziasti. Apmeklētāju skaits pārsniedza 560 tūkstošus, kas apliecina 2023. gada izstādi kā labāko EICMA vēsturē. Būtiskais dalībnieku un apmeklētāju pieaugums norāda uz individuālās mobilitātes pieaugošo nozīmi. Tirgū ienākot elektrisko motoru tehnoloģijām, strauji tiek nojauktas robežas starp velosipēdiem, rolleriem un motocikliem. 2023.gads iezīmē būtisku pagriezienu moto nozarē, kad elektriskais jau kļūst par dzīvotspējīgu izvēli konservatīvajā moto nozarē.

Tendences

Elektriskie mopēdi un motorolleri jeb skūteri arī Latvijā ir labi pazīstami, bet Āzijā lēto uzturēšanas izmaksu dēļ ir jau pārņēmuši lielāko daļu tirgus. Tā kā elektriskie skūteri būtiski neatšķiras pēc saviem tehniskajiem parametriem vai tie ir likumdošanā ierobežoti, tad Milānā ražotāji centās pārsteigt ar motorolleru dizainu. Tā ir būtiskākā tendence šajā segmentā, ka dizains kļūst par galveno izvēles magnētu. Rolleriem ir novērojami 2 galvenie, bet pilnīgi pretējie dizaina virzieni – modernizēts 50-60 gadu dizains vai futuristiski kosmiskais virziens.

Lambretta stends EICMA izstādē
Lambretta stends EICMA izstādē

Itāļu ražotājs Lambretta, atzīmējot savu 77. gadadienu, demonstrē modernos krāsu toņos savu pirmo elektrisko skuteri Elettra. Lambretta Elettra ir paredzēts kā transportlīdzeklis izmantošanai pilsētā, bet piedāvā sportiskas un konusveida līnijas, kas uzreiz atsauc atmiņā leģendāro Lambretas klasiskā stila iezīmes. Fiksētais priekšējais spārns ir Lambretta motorolleru atšķirīgā iezīme.

Horwin Senmenti 0
Horwin Senmenti 0

Austriešu un ķīniešu Horwin, piesaistot slavenu moto būvētāju Arjanu van der Boomu pārsteidza apmeklētājus ar futūristisku dizainu, uz kā pamata tiek attīstīti reāli modeļi. 2024.gadā Horwin plāno uzsākt elektriskā skūtera Senmenti 0 ražošanu, kas būvēts uz Senmenti X koncepta pamata un sola 300 km nobraukumu ar vienu uzlādi. Horwin prezentēja arī jauno “Project Horizon” konceptu, kas pēc dažiem gadiem iegūs praktisku un stilīgu pilsētas mobilitātes risinājumu, kas tiks piepildīts ar jaunākajām tehnoloģijām.

VMoto APD koncepts
VMoto APD koncepts

VMoto atklāja savu pirmo maxi skutera konceptu APD, kas izstrādāta sadarbībā ar Pininfarina dizaina centra pētījumiem aerodinamikas jomā, stundām pavadot vēja tunelī, ir sasniegts galīgais dizains, ko Vmoto patīk saukt par “Sculpted By The Wind”. Ja BMW pirms pāris gadiem pārsteidza ar savu CE 04 futūristisko skūteri, tad Milānā šāda stila skūteri jau bija desmitiem!

Motocikli

Ja pilsētas mopēdu un motorolleru segmentā ar elektrību darbināmie braucamie ir attīstīti pēdējā desmitgadē, tad elektriskie motocikli ir lielāks izaicinājums konstruktoriem, lai iegūtu jaudu un distanci, saglabājot kompaktus izmērus un nelielu svaru. 2023.gada Milānas izstāde parādīja, ka esam ļoti tuvu elektro motociklu revolūcijai!

Lielāko uzmanību izstādē piesaistīja kompānija YADEA, kas turpina uzņemties nozares virzītāja lomu, pārsteidzot ar tehniskiem parametriem, prezentējot elektrisko motociklu Yadea Kemper.

Yadea Kemper
Yadea Kemper

Pirmkārt, Yadea paziņoja, ka uzlāde ar Type2 no 0 līdz 80 procentiem aizņems tikai desmit minūtes, pateicoties tā “augstas veiktspējas akumulatoru blokam”, savukārt maksimālā jauda 40 kW nodrošina to atbilstību daudziem pašlaik tirgū esošajiem vidēja svara 55 ZS ICE rodsteriem. Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h 4,9 sekundēs. Maksimālajam ātrumu 160 km/h.

Ērtību paketē ir paredzēts Yadea Smart Assistant, kas ietver Yadea lietotni, 7 collu viedo TFT informācijas paneli un 1080P iebūvētas kameras nodrošina stabilizētus video ierakstus, un sadursmes gadījumā automātiski saglabā kadrus pirms un pēc trieciena.

Pat ja Yadea Kemper neieviesīs visas šīs tehnoloģijas 2024.gada modelī, šis ir virziens, kurā strādā arī pārējie moto ražotāji. 10 minūšu uzlāde, lielisks paātrinājums un ātrums līdzinās un pārspēj jaudīgus iekšdedzes dzinēju motociklus.

Zero Motorcycles DSR/X
Zero Motorcycles DSR/X

Vadošais Pasaulē elektromotociklu ražotājs no Kalifornijas Zero Motorcycles šogad demonstrēja savu plašo elektro motociklu spektru. Adventure tipa motocikls DSR/X vien parāda to, ka elektro motociklu ražošanā nav tikai pilsētas motorolleri vai īso distanču sprinteri, bet ir arī ceļotāji ar 250 km distanci, nepārspīlējot ar bateriju izmēriem.

EICMA izstādē vairāki populāri zīmoli demonstrēja savus jaudīgos “spridzekļus”, kas tiek testēti FIM Enel MotoE Pasaules čempionātā. Piemēram Ducati V21L elektriskais motocikls spēj attīstīt 110 kW (147 ZS) un 140 Nm griezes momentu, sasniedzot maksimālo ātrumu 275 km/h.

Ultraviolette F77
Ultraviolette F77

Pasaule jau zina par Indijas zīmola Ultraviolette F77 — pilnībā elektrisko motociklu, kas ar patentēto akumulatora tehnoloģiju spēj sasniegt 310 km darbības rādiusu. Tā Eiropas cena no 9 000 līdz 11 000 eiro padara to par īpaši pievilcīgu motociklu!

Taču paskatieties uz Ultraviolette F99 rūpnīcas sacīkšu versiju, kas, šķiet, vēlas aprīt ikvienu, kas to uzlūko. Izstrādāts, ņemot vērā aktīvas aerodinamiskās spējas, elektromotors un akumulators tiek dzesēts ar šķidrumu un spēj sasniegt maksimālo jaudu līdz 90 kW (120 ZS) un sasniedz 265 km/h maksimālo ātrumu!

Maeving RM1S
Maeving RM1S

Nenoliedzami, lielās kompānijas sacenšas demonstrējot savus muskuļus – ietilpīgākas baterijas, jaudīgāki dzinēji, vieglākie rāmji utt. Tai pat laikā ir ražotāji, kas lielāku uzmanību pievērš dizainam, izmantojot plaši pieejamās tehnoloģijas. Tāds interesants risinājums ir britu kompānijas coffee racer Maeving. Elementārs 30-to gadu stila pilsētas braucamais. Stilīgs!

Gowow Ori
Gowow Ori

Milānas izstādes aprakstu es gribētu nobeigt ar 2023.gada būtiskāko tendenci – elektriskie krosa motocikli. Šķiet, 2023.gadā neviens motociklu ražotājs nav izticis bez krosa segmenta iekļaušanas savā produktu klāstā. Sākot ar vadošajām kompānijām, kā Honda, Yamaha un beidzot ar motorolleru ražotājiem vai mazām nišas fabrikām, piedāvā savus krosa motociklu risinājumus. Tie gan lielākoties ir vieglie motocikli neprofesionāļiem. Viegli lietojams, viegli vadāms, kas netraucē apkārtējiem, ir radījis pilnīgi jaunu lietotāju armiju, kam šis ir pirmais motocikls ikdienas un brīvā laika lietošanai. Attēlā Gowow Ori motocikls ar šajā klasē visizplatītāko parametru- 100 km/h ātrumu un 100 km distanci. Un cenu 6000 eiro robežās.

Rakstu sagatavoja Juris Kalnrācenis no LIFE Garage.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: