Brīva vieta reklāmai

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

Uzlāde

Jākliedē mīti par elektromobiļiem, lai tie kļūtu populāri

2018. gada 20. augusts

Lielbritānijas valdībai kopā ar privātajiem sektoriem vajadzētu atspēkot radušos mītus par elektromobiļiem. Tāds ir secinājums pēc pētījuma, kas uzrādīja, ka tikai trešdaļa Lielbritānijas šoferu sagaida, ka viņiem piederēs elektromobilis tuvāko 10 gadu laikā.

Pētījums, kurā piedalījās 10’000 respondentu, uzrādīja, ka 35% no aptaujātajiem domāja, ka viņiem piederēs elektromobilis (ETL) tuvākās dekādes laikā. Jautājums bija par pilnīgi elektriskajiem, kas nozīmē, ka lādējamie hibrīdi netika ieskaitīti.

Šādi rezultāti Lielbritānijas valdībai nav tīkami, jo nesen tika izziņots mērķis, ka Lielbritānijas jauno auto tirgū 2030. gadā vismaz puse būs elektromobiļi (, ieskaitot lādējamos hibrīds).

  • 85% no aptaujātajiem teica, ka nav pietiekami daudz uzlādes staciju.
  • 67% – ETL pārāk ilgi lādējas.
  • 76% – ETL nespēj nobraukt pietiekami tālu ar vienu uzlādi.
  • 67% – ir pārāk maza izvēle starp ETL modeļiem.

 

AA, pētījuma izpildītāji, teica, ka cilvēki joprojām izvairās no ETL, jo joprojām daudzi tic mītiem par tiem. Tos varētu kliedēt ar plaša mēroga publikas informēšanu.

“Lai sasniegtu valdības mērķus, ir nepieciešams ieguldījums, kas demonstrētu ETL ieguvumus un kliedētu ap tiem radušos mītus. Nobraukums, lādēšanās ātrums un uzlādes staciju infrastruktūra nemitīgi attīstās. Ir nepieciešams ieguldījums no mums visiem, lai varētu pārdot ETL ieguvumus.

ETL revolūcija vēl nav ieskrējusies tik ātri kā mums būtu paticis, bet tagad mums ir stabils uzlādes tīkls, kā arī nākotnei-gatavas mājas un stratēģiskie ceļi.”

Andijs Īstleiks (Andy Eastlake), Mazizmešu Transporta Sadarbības vadības direktors:

“Aptauja liecina, ka vadītāji, kam nav vai ir ļoti maza pieredze ar ETL, ir vēl jāpārliecina. Pretēja situācija ir ar cilvēkiem, kas ir ETL lietotāji – šaubas ātri kļūst par entuziasmu un aizrautīgu aizstāvību.

Lielākais izaicinājums ir dot nepieciešamo pieredzi tipiskajiem vadītājiem, lai kliedētu nepareizos priekšstatus.”

Latvijā nesen tika atklāts uzlādes staciju tīkla 1. posms, kuram mērķis nebija tik konkrēts kā Lielbritānijas 50% ETL 2030. gadā. Tomēr Latvijā ir jāsasniedz atjaunojamo energoresursu (AER) īpatsvars enerģijas bruto gala patēriņā transporta sektorā 2020.gadā 10% apmērā. Šis mērķis ir saistošs un noteikts AER Direktīvā 2009/28/EK un Latvijas nacionālajā reformu programmā “ES 2020”.

Avots: InsideEVs

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *