Kā es dabūju savai Tesla izdevīgāko KASKO?

3

Daudz lasīts, ka Tesla KASKO apdrošināšana ir neadekvāti dārga. Tomēr es to dabūju par pieņemamu cenu ar maziem pašriskiem.

Tesla Model 3 Saulrietā

Tesla Model 3 saulrietā (personīgais arhīvs)

Daudz lasīts, ka Tesla KASKO apdrošināšana ir neadekvāti dārga. Tomēr es to dabūju par pieņemamu cenu ar maziem pašriskiem.

Apdrošināšanas izmaksas ir viens no faktoriem, kas daudzus attur no Tesla iegādes Latvijā. Ir cilvēki, kas maksā diez gan ievērojamas summas par to un nekautrējas sūdzēties publiski, cik tas ir dārgi. Tas, protams, rada citiem iespaidu, ka Tesla apdrošināšana ir dārga. Protams, OCTA ir lēta, bet KASKO izmaksas dažiem uzskrien krietni virs 1000€ gadā.

Kad es iegādājos savu lietoto Tesla Model 3, es, godīgi sakot, biju aizmirsis par šo papildus izmaksu. Un tā ir obligāta nianse, ņemot bankas palīdzību. Tajā brīdī, kad banka man iedeva provizoriskos piedāvājumus pirms iegādes, es arī biju šokā. Viens prasa, lai ieliek imobilaizeri, cits atkal vēlas teju trīs tūkstošos eiro par to. Neviens no piedāvājumiem nebija pat tuvu 1000 €. Tajā brīdī es nedaudz sāku kost pirkstos par savu lēmumu.

Par laimi, kad mašīna jau bija ieradusies Latvijā un novērtēta (bez vizuāliem defektiem un izieta TA pa 0), tad piedāvājumi jau bija pieņemamāki. Ja pirms tam lētākais piedāvājums bija teju 1500 €, tad tagad dārgākais bija 1700 €, bet lētākais 750 €. Jāpiebilst, ka visos piedāvājums pašrisks bija 100-150 €.

Kā veidojas KASKO?

Tomēr vispirms ir jāsaprot, kā veidojas KASKO cena:

  • Transportlīdzekļa īpašnieks – vecums, stāžs, deklarētā dzīvesvietas adrese un citi ar īpašnieku saistīti faktori;
  • Automašīna – marka, modelis, izlaidums gads, dzinēja tilpums, masa, jauda, krāsa;
  • Remonta izmaksas – garantijas serviss vai pēc garantijas serviss;
  • Zaudējumu statistika – cik bieži šādi transportlīdzekļi (markas, modeļi) izraisa CSN un cik smagus;
  • Energoresursu cenu pieaugums un inflācija;
  • Teritorija un papildus riski.

Man ir labs stāžs un vēsture, tas nevarēja būt par pamatu augstajām cenām. Teritoriju es vēlējos, lai tā būtu vismaz Baltija, vēlams Eiropa. Tas var nedaudz pacelt cenu. Automašīnu jau visi zina – šoreiz jāsaka, ka jauda nespēlē par labu cenai, bet vismaz balta krāsa to mīkstina. Zaudējumu statistiku es nezinu, bet ir dzirdēts, ka apdrošinātāji tieši tamdēļ nevēlas drošināt elektroauto vispār. Inflācija visiem auto vienāda. Un… Remonta izmaksas… Tamdēļ, ka Latvijā vēl nav oficiālā servisa, apdrošinātāji ir skeptiski. Toties ir daudzi sadarbības partneri, kas nu jau ir piešāvušies veikt Tesla remontdarbus.

Neesmu jautājis nevienam apdrošinātājam sejā par manu konkrēto mašīnu, bet pieļauju, ka tieši mašīnas jauda un remonta izmaksas ir galvenais, kas paceļ cenu.

Vēl lētāka KASKO

Beigās es pateicu bankai “Paldies!” un meklēju pats savu laimi. Man gan sākumā teica, ka, ja vienreiz jau ir izsniegts piedāvājums, apdrošinātāji vairs neizsniegs otru/zemāku. Bet izrādījās, ka izsniedz gan. Biju dzirdējis, ka brokeri spēj iegūt labākos piedāvājumus, kādus pats kā indivīds nespēj nemaz iedomāties. Un tas arī šoreiz man nostrādāja.

Ja salīdzinām ar pirmajiem piedāvājumiem, kas ienāca vēl pirms mašīnas apskatīšanas, kuriem vidējā piedāvājuma vērtība bija aptuveni 2000 € ar 400 € pašrisku, tad beigās ar 200 € pašrisku un Eiropu ietvertu es nostājos uz 700 €. Diži lētāk es diez vai kaut kur dabūtu. Pie tam, manam elektriskajam Citroen, kam ir aptuveni desmit reizes mazāka jauda, apdrošināšana ir divas reizes mazāka.

Atgādinu, ka katram KASKO apdrošināšana ir individuāla. Tai pašai mašīnai vecāks cilvēks ar perfektu vēsturi to varētu dabūt lētāku, bet atkal jaunāks ar mazāku stāžu, bet arī perfektu vēsturi, saņemtu to lielāku. Arī dzīvesvietai ir nozīme. Tāpat arī KASKO piedāvājums pie identiskiem nosacījumiem dažādos uzņēmumos atšķirsies. Tamdēļ ir vērts pašiem vai brokeriem likt apjautāties vairāk nekā vienā vietā. Brokeris visdrīzāk jau būs aptaujājis vairākus, bet labāk jau tomēr apjautāties.

Kas tālāk?

Ņemot vērā, ka šis raksts ir daļa no rakstu sērijas, par manu pieredzi ar lietota Tesla Model 3 iegādi un ekspluatāciju, variet sagaidīt nākamo rakstu. Droši komentāros rakstiet, kas jums interesē, lai varu attiecīgi veidot nākamos rakstus.

Šis būs garš process mums visiem kopīgi un, lai sekotu personīgāk līdzi, aicinu piesekot man Threads vai X platformās, kur tad arī mēģināšu uzturēt to personīgo saikni. Tāpat arī droši iepazīstieties ar Uzlādēts.lv lietotā elektroauto piedzīvojumu 2.0 rakstu sēriju:

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
3 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
John
John
Viesis
20/01/2025 20:50

Un atceraties! Nekad neko neapdrošināt Compensa. 🙋‍♂️
#nekompensa

Pašrisks
Pašrisks
Viesis
20/01/2025 14:53

Vēl ir viens atavisms, ka līzingi peprasa pašriskus bieži vien <300 EUR. Diezgan normāla prakse būtu pašriski 500 +, kas ļautu samazināt visiem izmaksas apdrošinājuma ņēmējiem un apdrošinātājiem. Cilvēki bieži vien čakarējās ar sīkām švīkām, par ko vispār būtu jāaizmirst vai jāsaved kārtībā saviem spēkiem.

3
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: