Lēciens (ne)zināmajā: Kāpēc es (atkal) nopirku lietotu elektroauto?

16

Nu jau dažas dienas kā braucu ar savu jauno lietoto elektroauto, bet šajā rakstā, kas ir pirmais no rakstu sērijas, es aprakstīšu savu izvēli pirkt atkal lietotu elektroauto, par spīti tam, ka ir pieejama elektriskā darba mašīna.

Kāpēc es (atkal) nopirku lietotu elektroauto?

Nu jau dažas dienas kā braucu ar savu jauno lietoto elektroauto, bet šajā rakstā, kas ir pirmais no rakstu sērijas, es aprakstīšu savu izvēli atkal pirkt lietotu elektroauto, par spīti tam, ka ir pieejama elektriskā darba mašīna.

Mani piedzīvojumi elektroauto pasaulē sākās ļoti agrīni un ļoti strauji. Pirms 8 gadiem ar sievu pajokojām, ka varam atļauties tur to, nu, elektrisko Citroen C-Zero, ar kuru pēc dažām dienām jau ripoju māju virzienā.

Audi Q6 e-tron

Tas bija dulls izgājiens, jo tolaik uz vienas rokas pirkstiem varēja saskaitīt Latvijā esošās publiskās ātrās uzlādes stacijas. Un tad vēl es paņēmu tādu elektroauto, kas spēj izcili labvēlīgos apstākļos nobraukt 100 km. Es savu izvēli pamatoju kā drošu, jo zināju par plāniem izbūvēt e-mobi uzlādes tīklu, uz kura pirmo kārtu man vajadzētu pagaidīt vien gadu.

Aprodot ar elektroauto, gadu vēlāk izveidoju blogu Uzlādēts.lv (šo pašu, ko tagad lasiet), ar domu, ka tas būs vismaz kaut kāda gaisma latviskajā mediju telpā par elektroauto. Galvenais dzinulis šim lēmumam bija Latvijas mediju nespēja pasniegt informāciju tādu, kāda tā ir, jeb sapratu, ka tika pasniegti meli, puspatiesības un atbalsojās ārzemēs notiekošais anti-elektro lobijs bez jel kādas saprašanas par industriju. Godīgi sakot, kad uzsāku šo blogu, nebiju gaidījis, ka tas iegūs jel kādu vērā ņemamu rezonansi, bet te nu mēs esam.

Atpakaļ pie galvenā raksta temata. Tātad esmu dzīvē apbružājies, vairākus gadus (precīzāk 4.5 gadus) braucot ar saucamās mūsdienu 1. paaudzes elektroauto. Tālāk mani apbružāja darba vieta, piedāvājot Nissan Leaf (2.5 gadus), kas varēja ideālos apstākļos nedaudz virs 200 km un ko varētu saukt par 2. paaudzes elektroauto, ko vēlāk nomainīja uz Tesla Model Y (1 gads un 2 mēneši), kas iespēja jau … Pat nezinu cik reāli var ideālos apstākļos, bet ziemas putenī līdz Tallinai un vēl nedaudz var ar vienu uzlādi. Īsāk sakot, zinu drēbi un īsti nebaidos sev izvēlēties elektroauto.

Atsakos no elektriskā darba auto, lai izvēlētos privāto elektroauto

Atkal dulls lēmums. Kurš gan atteiktos no darba auto, kas iedots ar 0 km uz odometra, lai izvēlētos sev lietotu privāto? Nu… Es… Tam galvenais iemesls ir ierobežojumi, kas nāk ar darba auto specifikām. It kā tā pa īstam tie netraucēja, bet visu laiku karājās kā Dāmokla zobens gaisā.

Audi Q6 e-tron

Mani kritēriji bija skaidri definēti. Man valsts atbalsts ies kā pirmā iemaksa un mēneša maksājums būs pietiekami mazs, lai ikdiena no tā neciestu. Citiem vārdiem sakot, meklēju elektroauto, kas maksās līdz 15 tūkstošiem eiro. Nākamais kritērijs – mašīnai jābūt tādai, lai pēc 2 gadiem man nebūtu kauns par tehnoloģisko atpalicību. Un tad, visbeidzamais kritērijs, jāspēj nobraukt pietiekami tālu, lai mani darba braucieni uz Tallinu laika ziņā neciestu dēļ uzlādes. Un, protams, krāsa – sieva citādāk man nepiedos.

Ko tālāk?

No šīs pieredzes taps rakstu sērija, lai izglītotu tautu, ka ir ne tikai Kristapa pieredze. Ar šo rakstu iezīmējas Uzlādēts.lv (versija 2.0) lietotā elektroauto eksperiments un turpmākajos mēnešos plānoju veidot noderīgus rakstus par dažādiem ar lietota elektroauto iegādi un ekspluatāciju saistītiem jautājumiem. Lietotais elektroauto budžetā ap 15 tūkstošiem eiro jau ir nonācis līdz manām maigajām rociņām un plānoju to izmantot ikdienā kā normālu mašīnu visiem maniem gan privātajiem, gan darba braucieniem.

Vēl nezinu, bet kopīgi noskaidrosim visu dīvānu kečupu spečuku lielo bubuli – cik liela ir baterijas degradācija lietotiem elektroauto un kas notiks, ja vajadzēs remontēt.

Tamdēļ, ka šī būs rakstu sērija nevis viens MEGA raksts, kas aptvers visu, turpmāk Uzlādēts.lv lietotā elektroauto 2.0 rakstu sērijā varēsiet atrast šādu informāciju:

  • Kāds vispār ir elektroauto piedāvājums budžetā ap 15 tūkstošiem eiro un kāpēc es izvēlējos tieši šo konkrēto auto?
  • Kāda bija mana pieredze pērkot auto no ārzemju izsoļu lapas un kā veicās ar tā atgādāšanu uz Latviju?
  • Ko banka un valsts par šo visu teica?
  • Kādā stāvoklī ir šī mašīna?
  • Kur un kā meklēt riepas priekš elektroauto?
  • Kas jāņem vērā, izvēloties KASKO un OCTA?
  • Vai tiešām joprojām es dzīvoju dzīvoklī un izvēlos elektroauto?
  • Cik sarežģīti vai viegli ir veikt uzlādi tikai publiski pieejamajās uzlādes vietās?
  • Un vēl daudz ko citu

Gan jau arī atradīsies citi veidi, kā padošu ziņu tālāk par savu pieredzi, bet noteikti atceries atgriezties Uzlādēts.lv, lai uzzinātu vairāk. Ja nu noder, tad te ir rakstu kopa, kurā apkopotas dažādākās pieredzes.

Tas arī viss?

Nē, protams, ka ne! Kā jau minēju, jau kā dažas dienas esmu ticis pie sava (varbūt nemaz ne tik) spontānā pirkuma. Godīgi sakot, esmu pārsteigts par kvalitāti, kādā mašīna ir saglabājusies. Es gada laikā esmu vairāk nolietojis darba mašīnu, nekā iepriekšējais īpašnieks vairāku gadu laikā. Teikšu uzreiz – pirmais iespaids ir aizdomīgi labs.

Bet par to nākamajos rakstos, kur tad pa īstam sāksies apraksti…

Šis būs garš process mums visiem kopīgi un, lai sekotu personīgāk līdzi, aicinu piesekot man Threads vai X platformās, kur tad arī mēģināšu uzturēt to personīgo saikni. Tāpat arī droši iepazīstieties ar Uzlādēts.lv lietotā elektroauto piedzīvojumu 2.0 rakstu sēriju:

P.S. Ja kāds jau seko manam privātajam kontam soctīklos (neminēšu kuros), tad noteikti jau nojauš, par kuru elektroauto ir runa.

P.S.S. Ja kāds vēlas sadarboties rakstu sērijas tapšanā, tad droši rakstiet man uz lapā atrodamo e-pastu vai uzrunājiet soctīklos.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
16 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Aivars
Aivars
Viesis
28/11/2024 10:55

Sveiki!
Skatos, ka rakstam ir pievienota bilde un izskatās, ka auto bija iegādāts ar SIA Excellente Auto (autopiegāde.lv) starpniecību. Es apmēram gadu atpakaļ biju iegādājies lietotu elektroauto no Vacijas. Sākumā biju griezies pie SIA Excellente Auto. Pieredze izrādījās diezgan negatīva. Pēdējā momentā aizgāju pie cita starpnieka un biju ļoti apmierināts ar rezultātu. Neminēšu nosaukumu lai neizklausītos, ka reklāma. Ja rodas interese, varētu izstāstīt sīkāk.

Edgars
Edgars
Viesis
27/11/2024 18:26

Kāpēc nav diskusijas par Ūdeņraža auto,tā ir apbružāta par jūsu elektro.Maini tēmu.

Edgars
Edgars
Viesis
27/11/2024 17:53

Nafig,benzīna auto un vēl vairāk dīzeli.Elekto auto vispār ir nāve…ieskaitot utilizāciju.Tikai un vienīgi Ūdeņradis.

Te te
Te te
Viesis
Atbilde  Edgars
27/11/2024 18:07

Kur problēma baterijai? Nākotnē vispār vajadzētu izmantot kodolbaterijas, nekad nebūtu jālādē.

Edgars
Edgars
Viesis
27/11/2024 17:50

Kāpēc neražo uz Ūdeņradi?Atbildēšu ,tāpēc ka nav izdevīgi Magnātiem. Labprāt nopirktu auto kas darbojās uz ūdeņradi ko Latvijā var saražot.Bet elektrību ražo sačakarējot mūsu upes.?

Te te
Te te
Viesis
Atbilde  Edgars
27/11/2024 18:09

Elektrība jāražo AES. Vienīgais veids kā sasniegt klimatneitralitāti. Ūdeņradis ir tikai sapnis, varbūt pēc 100 gadiem.

Jēkabs Poškus
Jēkabs Poškus
Viesis
26/11/2024 21:14

Nu ko apsveicam ar pirkumu! Kad uzzināsim ko vairāk par pirkumu?

DmitryV
DmitryV
Viesis
26/11/2024 18:57

Pasekosim

krizdabz
Viesis
26/11/2024 18:17

O, lieliski! Tesla? 😀

Kaspars
Kaspars
Viesis
Atbilde  krizdabz
26/11/2024 18:33

Diez vai, teslu tik lēti sakarīgu nedabūt

krizdabz
Viesis
Atbilde  Kaspars
26/11/2024 18:57
16
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: